Toon posts:

Linksys CLI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee mensen :)

Ik heb een leuke, ik draai thuis een server, die via Wake-on-LAN wakker gemaakt moet kunnen worden. Om ervoor te zorgen dat de computer, als deze meer dan 30 minuten uit heeft gestaan, nog bereikbaar is voor het WOL pakketje, moet je in de ARP tabel van de router het IP hard koppelen aan het MAC-adres van de computer. Let op! Dit is niet het zelfde als static-dhcp.

Het instellen van de ARP tabel kunnen vrijwel alle routers, maar dit kunnen ze over het algemeen alleen via de Command Line Interface. En linksys kan het in elk geval _niet_ via de webinterface.

Nu wil ik ivm een glasvezel verbinding waar ik snelheid op wil halen, mijn router vervangen. Ik heb nu een Draytek 2910VG, maar dat ding doet niet meer dan 3 megabyte per seconde van de 12 die ik haal als ik recht op de modem zit.

Linksys routers hebben een goede performance, daarom is mijn oog gevallen op de WRVS4400N, een zakelijke VPN router met een gigabit switch en Wireless-N draft. Allemaal prachtig, maar ik moet dus wel mijn server wakker kunnen maken via WOL met die router. Dus moet ik de ARP tabel kunnen aanpassen, en waarschijnlijk kan dat niet via de webinterface.

Weet daarom iemand, of een Linksys router, bestemd voor de zakelijke markt, een command line interface heeft? (De routers voor particulieren hebben deze namelijk niet).

Mocht de router dat niet hebben, bestaat er dan een custom firmware (zoals DD-WRT of Open-WRT) voor de zakelijke routers van Linksys? Of weet iemand een andere oplossing, behalve geen linksys te kopen?

Alvast bedankt voor de hulp!
Greetz!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik zie :

Setup/Config
WebUI Built-in web user interface for easy browser-based configuration
(HTTP/HTTPS)

Op http://www.routershop.nl/...outer-met-vpn-802-11n.htm

Dus dan zou het nee zijn..vind het trouwens sowieso onhandig dat ook de thuisapparaten geen telnet modus hebben.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 18:49:
... Om ervoor te zorgen dat de computer, als deze meer dan 30 minuten uit heeft gestaan, nog bereikbaar is voor het WOL pakketje, moet je in de ARP tabel van de router het IP hard koppelen aan het MAC-adres van de computer...
Je kunt ook het WOL pakketje forwarden naar het broadcast address van je netwerk

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 19:25:
[...]
Je kunt ook het WOL pakketje forwarden naar het broadcast address van je netwerk
Dat klopt, het broadcast adres is x.x.x.255 , maar guess what, linksys routers laten het niet toe dat je een getal hoger dan 254 invult ;) Wat dat betreft zijn het echt pokkedingen :+

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2007 20:18 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:17:
[...]Dat klopt, het broadcast adres is x.x.x.255 , maar guess what, linksys routers laten het niet toe dat je een getal hoger dan 254 invult ;) Wat dat betreft zijn het echt pokkedingen :+
Is een stukje client side java script wat dat doet; javascript in je browser uitzetten en je kunt iedere waarde invullen die je wilt ;)
Alternatief kun je ook je configuratie naar file wegschrijven, die file editen en weer uploaden

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==