2e hands imac, waar op letten?

Pagina: 1
Acties:

• Siparti
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-12-2022
Hallo,

Ik denk er over om binnenkort een imac via marktplaats aan te schaffen.
Nu lijkt het met verstandig om even wat punten te weten te komen waar ik op moet letten bij een iMac, want er zit geen garantie meer op.

Dus eigenlijk wat de 'zwakkere' punten zijn (zoals bijvoorbeeld iedereen weet dat je bij een tweede hands tft scherm op dode pixels moet letten).

Hopelijk kunnen jullie me iets wijzer maken, op google heb ik niks kunnen vinden.

Sipi

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-02 16:25
Toevallig een tijdje terug eentje opgepikt voor mn ouwe lui.

Het is een zegen als je hem van iemand koopt die bereid is de tijd te nemen om je het volgende uit te laten zoeken als je daar bent. Mensen die haast hebben en niet mee willen werken wekken bij mij direct de indruk iets te willen verbergen. Trap daar niet in en sta erop dat je op je gemak het systeem mag bekijken. Bij voorkeur geef je dit vooraf aan, anders ga je mischien voor niets.

Vaak zetten ze Core2Duo in de advertentie maar als je in system profile kijkt staat er CoreDuo. Da's niet bepaald het zelfde ....

Stop de restore CD/DVD erin en draai de "lange" versie van de hardware check. Duurt een kwartiertje a twintig minuten maar geeft wel weer een stukje zekerheid. Houd 'D' ingedrukt terwijl de restore CD/DVD erin zit. Met sommige originele OSX dvd's kan het ook maar niet met alle. Geen idee hoe dat zit ...

Als er een wachtwoord gezet is op de firmware dan werken niet alle opstart keys (zoals 'D' dus, maar ook ALT/OPTION werkt dan niet). Op de OSX of Restore CD/DVD staat een password utility waarmee het wachtwoord gewist kan worden.

Zet een effen achtergrond (niet te donker) en kijk in de hoeken. Oudere modellen hadden nog weleens donkere hoeken (vlekkerig, alsof er vuil zit). Een beetje is niet erg maar als het te erg is kan het vervelend zijn.

Neem een koptelefoontje mee en check de geluidsoutput. Deze connecties zijn erg zwak en maken soms geen goed contact meer waardoor er een kanaal wegvalt of continue stoort (een brom). Beweeg het stekkertje zachtjes op en neer en steek het er in en eruit om het goed te controleren.

Verder wens ik je veel succes met je aankoop!