Externe IDE schijf: hoe aan te pakken?

Pagina: 1
Acties:

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-12-2025
Hallo,
Morgen krijg ik als het goed is mijn AC-Ryan externe harde schijf behuizing binnen.
Het is een gewone behuizing, voor IDE schijven, die je op USB aansluit.

Ik heb boven in een oude computer een 250gb IDE Maxtor schijf zitten. Daar staan 2 partities op, een C:/ met windows, documenten en program files, en een D:/ met muziek en films.

Wat moet ik nog doen voordat ik de schijf in de behuizing doe? Moet ik Windows verwijderen? Moet ik zorgen dat er geen partitie is? Of moet ik de hele schijf formatteren?

Wat mij logisch lijkt, is dat ik alle data, muziek, en films backup, hem in de behuizing doe, in mijn andere pc steek, dat die zegt dat hij nog geformatteerd moet worden, en ik hem dan formatteer. Of niet...?
Ik heb nog geen ervaring met externe harde schijven, dus ik vraag het toch maar even.

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09-2025

Ruudjah

2022

DIT BERICHT IS PREVENTIEF VERWIJDERD DOOR DE GEBRUIKER

[ Voor 93% gewijzigd door Ruudjah op 01-12-2009 22:11 ]

TweakBlog

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-02 21:52
Je hoeft vrijwel niks te doen.

Alleen begrijp ik dat je systeem schijf in de usb behuizing wil plaatsen. Dit is meestal niet handig omdat een computer vanaf usb draaien doorgaans een flinke vertraging betekend.

Wat betreft de data is er geen enkele reden waarom die van de schijf af moet en de schijf geformatteerd moet worden.
Meestal is het wel makkelijker dat je slechts 1 partitie op een usb schijf aanhoud, maar dat is geen "noodzaak".

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-12-2025
nsa1984 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 17:44:
Je hoeft vrijwel niks te doen.

Alleen begrijp ik dat je systeem schijf in de usb behuizing wil plaatsen. Dit is meestal niet handig omdat een computer vanaf usb draaien doorgaans een flinke vertraging betekend.

Wat betreft de data is er geen enkele reden waarom die van de schijf af moet en de schijf geformatteerd moet worden.
Meestal is het wel makkelijker dat je slechts 1 partitie op een usb schijf aanhoud, maar dat is geen "noodzaak".
Nee sorry, misschien heb ik het niet goed uitgelegd.
Ik wil die 250gb als dataschijf gaan gebruiken. Niet als schijf om Windows op te hebben. Die windows op de 250gb schijf moet dus weg.

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

Kun je ook doen als deze al in de USB behuizing zit, dus niet noodzakelijk om dit voor het overplaatsen te doen.