Toon posts:

Probleem na installeren GeForce 8800 GTS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In het kader van 'domme vragen bestaan niet...' het volgende probleem.

Ik heb de PCI-E kaart in m'n systeem vervangen door een GeForce 8800 GTS 320MB. Het moederbord is een ASUS P5B. Nu heb ik wel eens vaker videokaarten vervangen, maar verder ben ik een volslagen leek op hardware-gebied.

Het probleem is nu dat ik een lange piep-code hoor als ik het systeem aanzet. Als ik de oude kaart er weer in zet, is de piep weg.
Ik heb de kaart gewoon in de PCI-E sleuf gedrukt. Zie ik iets over het hoofd? Moet ik de kaart misschien nog op de voeding aansluiten?

Hopelijk kan iemand me stap voor stap uitleggen wat ik moet doen. Alvast bedankt.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Extra stroomkabel aangesloten op de beeldkaart? :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Domme vragen bestaan inderdaad niet, maar men verwacht wel dat je zelf eerst eea probeert en uitzoekt, alvorens je een vraag stelt.
En ja, de VGA kaart heeft (indien beschikbaar) extra "power" nodig afkomstig van de voeding. Kijk eens of je een molex aansluiting erop hebt zitten...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al het een en ander geprobeerd. Gezocht op internet, vrienden gebeld (die er meer verstand van zeggen te hebben), maar ik kom er helaas niet uit. Er zat verder ook geen stroomkabel bij de kaart, dus ik wist niet dat dit nodig was.

Zoals gezegd ben ik een leek en heb alleen regelmatig videokaarten vervangen die geen extra voeding nodig hebben. Dat was een kwestie van in het slot drukken en klaar. Dit is gewoon helemaal nieuw voor mij. De handleiding van de kaart geeft ook al geen uitsluitsel.

Overigens heb ik deze kaart: http://tweakers.net/productreview/4680

Maar goed, ik zoek wel verder.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2007 17:52 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 17:46:
Ik heb al het een en ander geprobeerd. Gezocht op internet, vrienden gebeld (die er meer verstand van zeggen te hebben), maar ik kom er helaas niet uit. Er zat verder ook geen stroomkabel bij de kaart, dus ik wist niet dat dit nodig was.

Zoals gezegd ben ik een leek en heb alleen regelmatig videokaarten vervangen die geen extra voeding nodig hebben. Dat was een kwestie van in het slot drukken en klaar. Dit is gewoon helemaal nieuw voor mij. De handleiding van de kaart geeft ook al geen uitsluitsel.

Maar goed, ik zoek wel verder.
Die kabel zit er niet bijgelevert, dat klopt ja. Aan de voeding in die PC horen over het algemeen nog kabels te zitten die nog niet zijn aangesloten :)
Achterop je videokaart (dus in je kast !) zit een aansluiting waar je die kabel van je voeding op moet aansluiten. Dan doet hij het perfect. :) Kijk maar of je nog losse kabels kan vinden die aan je voeding zitten (je voeding is dat kastje in je pc waar de stroomkabel voor het netstroom op is aangesloten ;) )

veel succes

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-06 17:24
Afbeeldingslocatie: http://www.overclock3d.net/gfx/articles/2006/12/17021852727s.jpg

Die moet meneer hebben :)
Gewoon een 6-polige PCIe power cable in proppen en het zou moeten werken. Zit er echt geen Molex->PCIe kabeltje in de doos? Zo één dus ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 17:52:
[...]

Die kabel zit er niet bijgelevert, dat klopt ja. Aan de voeding in die PC horen over het algemeen nog kabels te zitten die nog niet zijn aangesloten :)
Achterop je videokaart (dus in je kast !) zit een aansluiting waar je die kabel van je voeding op moet aansluiten. Dan doet hij het perfect. :) Kijk maar of je nog losse kabels kan vinden die aan je voeding zitten (je voeding is dat kastje in je pc waar de stroomkabel voor het netstroom op is aangesloten ;) )

veel succes
Er hangt idd nog een 6-pins kabeltje aan de voeding die in de kaart past. Dus nu moet het lukken. Bedankt voor je hulp, dit antwoord zocht ik ;-).

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 17:58:
[...]

Er hangt idd nog een 6-pins kabeltje aan de voeding die in de kaart past. Dus nu moet het lukken. Bedankt voor je hulp, dit antwoord zocht ik ;-).
Dit antwoord werd al als eerste reactie gegeven...dat jij daar niets mee doet is een ander verhaal.
Maar goed, je hebt m door inmiddels.

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 18:06:
[...]

Dit antwoord werd al als eerste reactie gegeven...dat jij daar niets mee doet is een ander verhaal.
Maar goed, je hebt m door inmiddels.
Nou vooruit, jij ook bedankt dan ;) . Kennelijk had ik het toch niet goed begrepen...
Hij draait inmiddels als een zonnetje, dus hier kan een slotje op.
Pagina: 1