Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

sociale netwerk connecties opslaan en weergeven

Pagina: 1
Acties:

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
ik wil de connecties tussen de leden van een sociaal netwerk in kaart brengen. Dit wou ik doen in de vorm van een social graph. Iets als:
Afbeeldingslocatie: http://www.touchgraph.com/smaller_ljb.jpg

Hiervoor fetch ik momenteel de url's via de pagina op de site die de connecties van een bepaalde user weergeeft. Door de id's uit de url te halen weet ik dus welke connecties er zijn.

Nu weet ik alleen niet goed wat de handigste manier is om deze relaties vast te leggen. Ik ben geneigd om hier heel simpel een tabel voor te gebruiken waarin ik de 2 id's van de verbinding in opsla.

Ik weet alleen niet goed hoe ik de data straks weer kan geven en ben dus bang om nu verkeerde beslissingen te nemen in de manier waarop ik de data op ga slaan.
Mensen met tips, ervaringen?

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Nou je hebt twee entiteiten (user1 en user2) welke gerepresenteerd worden door een id. Als je hiervoor een verbinding wilt leggen kom je inderdaad op een tabel met 2 kolommen uit voor beide ids. Ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe je het anders zou willen opslaan?

Wellicht dat je voor het teken van je diagram bepaalde data als tussenstap wil generen, maar dit zou makkelijk moeten kunnen vanuit die tabel.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:07

Jimbolino

troep.com

veel op veel relatie lijkt me de enige mogelijkheid om dit in een database te krijgen (met een tussentabel dus)

ben wel benieuwd naar de rest van het project, want wil zelf ook zoiets maken :)

[ Voor 27% gewijzigd door Jimbolino op 21-10-2007 01:09 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall