[WLAN] Tip bij slechte verbindingen Intel PRO/Wireless

Pagina: 1
Acties:

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-03 21:28

JHMvP

Veritas logica est

Topicstarter
Ik ben nu al een tijdlang aan het prutsen met;
  • Een 6-tal HP NX7400 laptops met ingebouwde Intel PRO/Wireless 3945ABG
  • Een 5-tal D-Link DAP-1353 AccessPoints
...omdat de verbindingen steeds wegvielen of niet eens tot stand kwamen.

En na vele omzwervingen over internet, HP Support Forums, HP Knowledge Bases en natuurlijk GoT 8) , bleek dat er weinig tot geen definitieve oplossingen te vinden zijn voor deze problemen. Sterker nog, op diverse fora staan een aantal van deze meldingen al maanden "open" zonder ook maar één zinnige reply.

Maar (mede dankzij de helpdesk van D-Link) ben ik eruit;
  • Zet alle vormen van energiebeheer van de WIFI-kaart op UIT (of maximaal vermogen)
  • Zet de AP "hard" op kanaal 1, 6 of 11 (dus niet op AUTO)
Eén en ander blijkt overigens aan de Intel PRO/Wireless 3945ABG te liggen en niet aan de diverse soorten, merken of types accesspoints. Ook andere types Intel PRO/Wireless schijnen hier last van te hebben.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben en dat Intel hier eens serieus naar gaat kijken.

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

JHMvP schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 16:54:
...Zet de AP "hard" op kanaal 1, 6 of 11 (dus niet op AUTO)...
Da's een goed advies voor als je op de grote stille heide woont, maar niet als je buren ook AP's hebben staan. Sowieso is het een "Amerikaans advies" omdat kanalen 12 en 13 niet gebruikt worden. In NL is ook heel goed te werken met kanalen 1,5,9 en 13.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-03 21:28

JHMvP

Veritas logica est

Topicstarter
Op ZICH heb je helemaal gelijk.

Maar het punt wat ik hier probeer te maken is dat de (combinatie van) Intel PRO/Wireless (en in mijn geval een D-Link AP) veelal alléén werkt op de in mijn post genoemde kanalen.

Dat je vervolgens problemen *kunt* krijgen met de gebruikte channels van je buren, blijft. Maar gelukkig hebben de meesten hem op AUTO staan zodat ze niet jouw "hard ingestelde" channels overschreeuwen.

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***