AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***
Da's een goed advies voor als je op de grote stille heide woont, maar niet als je buren ook AP's hebben staan. Sowieso is het een "Amerikaans advies" omdat kanalen 12 en 13 niet gebruikt worden. In NL is ook heel goed te werken met kanalen 1,5,9 en 13.JHMvP schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 16:54:
...Zet de AP "hard" op kanaal 1, 6 of 11 (dus niet op AUTO)...
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Op ZICH heb je helemaal gelijk.
Maar het punt wat ik hier probeer te maken is dat de (combinatie van) Intel PRO/Wireless (en in mijn geval een D-Link AP) veelal alléén werkt op de in mijn post genoemde kanalen.
Dat je vervolgens problemen *kunt* krijgen met de gebruikte channels van je buren, blijft. Maar gelukkig hebben de meesten hem op AUTO staan zodat ze niet jouw "hard ingestelde" channels overschreeuwen.
Maar het punt wat ik hier probeer te maken is dat de (combinatie van) Intel PRO/Wireless (en in mijn geval een D-Link AP) veelal alléén werkt op de in mijn post genoemde kanalen.
Dat je vervolgens problemen *kunt* krijgen met de gebruikte channels van je buren, blijft. Maar gelukkig hebben de meesten hem op AUTO staan zodat ze niet jouw "hard ingestelde" channels overschreeuwen.
AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***