DNS service providers? Referenties?

Pagina: 1
Acties:
  • 245 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dr.Bob
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-10 13:11

Dr.Bob

Dr.Bob says: HEAL!

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een DNS Service Provider met de servers in NL. Wie heeft goede ervaringen met eentje? Zie bv. dat e-dot.nl dit doet, maar geen idee wat hun reputatie is op dit gebied ...

Heb een aantal jaar gebruik gemaakt van de Amerikaanse DNS provider http://www.dnsmadeeasy.com/ welke erg goed is bevallen altijd, maar iemand vertelde mij laatst dat als je site en je bezoekers voornamelijk uit NL komen, het 't beste voor de performance is als de DNS van je domein ook in NL staat. Geloof overigens graag dat dit theoretisch zo is, maar maakt dit idd ook in de praktijk een merkbaar verschil?

Kortom, zoek een betrouwbare partij, liefst in NL en wel beetje betaalbaar ...

Thnx in advance!

NERDCORE FOR LIFE

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zoekt en gij zult vinden? Maakt het veel uit wat de performance is? Anyway, welke heb je zelf al gevonden en waar heb je gezocht?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik hoor menig mens praten over OpenDNS :) Misschien eens kijken wat dat voor jou kan doen?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Dr.Bob

Dr.Bob

Topicstarter
Via Google en de seach hier kom ik geen referenties tegen, en die wil ik juist. Een provider die zegt dat ie een DNS service biedt is 1, of het een kwalitief goede is hoor ik liever van anderen. Get my point? :-)

NERDCORE FOR LIFE

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 19:33
Qua betrouwbaarheid, snelheid e.d. is er maar weinig wat zich met http://www.opendns.com/ kan meten. Van harte aanbevolen!

• Dr.Bob

Dr.Bob

Topicstarter
Outerspace schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 16:37:
Ik hoor menig mens praten over OpenDNS :) Misschien eens kijken wat dat voor jou kan doen?
Sorry, blijkbaar was m'n vraag niet duidelijk, maar ik wil een DNS service provider waarin ik de DNS van onze eigen domeinen kan beheren, de A / CNAME / MX records e.d. (Dus toko's zoals www.zoneedit.com, www.dyndns.org etc, maar dan in NL)

Die OpenDNS is zo te lezen om je eigen DNS queries mee te doen en om pr0n te blocken e.d. Dus dat is niet wat ik zoek ...

[ Voor 6% gewijzigd door Dr.Bob op 19-10-2007 16:56 ]

NERDCORE FOR LIFE

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-11 21:59
Trans-IP?

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Ik host mijn domein bij PCextreme, en zij bieden mij de mogelijkheid om m'n DNS te wijzigen. Ik kan A, CNAME, MX, SRV en TXT-records toevoegen... ben er wel tevreden over :)

We are shaping the future

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Ik twijfel sterk aan die uitspraak over performance. Je hebt bij die provider dan DNS hosting voor alle domeinen. Dat is niets anders dan wat records, die middels wat verzoekjes eens in de zoveel tijd geupdate worden. Ik neem aan dat je niet om de haverklap met ip's loopt te puzzelen voor primaire activiteiten. Op het moment dat een record van kracht is, dan publiceert het systeem als het goed is de zonefile. Deze wordt bij andere aangemaakt en daarna geupdate in al die andere DNS servers. Voor de gebruiker ben je op dat moment bereikbaar.

Vervolgens als een gebruiker de request op jouw domein gooit, dan krijgt de DNS van de ISP de load te verduren. Jouw eigen DNS heeft daar verder niks mee te maken. Die is alleen verantwoordelijk voor de correcte records. Dus in die zin begrijp ik het performance verhaal totaal niet. Ook al heb je zelf supermonsterlijke DNS machines staan, als een DNS server van de ISP brak is, dan heb je er verder helemaal niks aan.

Daarnaast is migreren van DNS vaak ook niet echt het leukste werk wat er is, vooral als het dan mis gaat. Ik zou alle domeinen bij 1 partij onderbrengen, waar je de DNS records in eigen hand hebt. Vrijwel elke degelijke provider doet zoiets tegenwoordig. Transip is een bekend voorbeeld, voor als je echt een hoop domeinen in de hand moet houden. Het kan natuurlijk zijn dat het niet altijd lukt, aangezien niet elke TLD soms wordt aangeboden.

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Dr.Bob schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 16:53:
[...]

Sorry, blijkbaar was m'n vraag niet duidelijk, maar ik wil een DNS service provider waarin ik de DNS van onze eigen domeinen kan beheren, de A / CNAME / MX records e.d. (Dus toko's zoals www.zoneedit.com, www.dyndns.org etc, maar dan in NL)

Die OpenDNS is zo te lezen om je eigen DNS queries mee te doen en om pr0n te blocken e.d. Dus dat is niet wat ik zoek ...
Ik heb zelf een paar domeinen bij www.TransIP.nl staan (DNS) en ik ben hier zelf erg tevreden mee.
Misschien heb je hier iets aan.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• Dr.Bob

Dr.Bob

Topicstarter
Okay, een paar duidelijke namedrops voor TransIP dus. Heb maar even door hun 1998-website heengekeken en 't klinkt wel goed. Hun eigen referenties zijn weliswaar nikszeggende namen IMHO, maar het gegeven dat zij een strategische samenwerking hebben met NXS qua datacenter vind ik een grote pre. Vind NXS als provider namelijk erg goed, alleen hun DNS opties iets te sumier (bv. geen TTL).

NERDCORE FOR LIFE

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 17:50
Zit nu bijna een jaar bij TransIP. Goede prijs voor een domeintje met DNS erbij (en uiteraard backup NS)
Is nog nooit 1 sec uit de lucht geweest.

Maarem.. Zoals Lekkere Loempia hierboven als gezegd heeft; Bij wordt echt niet elke keer een complete lookup gedaan naar 'jouw' dns servers, dat wordt gewoon gecached (bij providers). Dus als je DNS server er nou soms heel even uitligt is de kans vrij groot dat niemand daar wat van merkt. (tenzijn je een zeer obscure zelden bezochte site hebt, maar dan is een zeer betrouwbaar dns gebeuren ook niet echt nuttig :p) Ja toch ? :)

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 21:26
Ook TransIP hier. Werkt prima.

• Dr.Bob

Dr.Bob

Topicstarter
Update qua TransIP: Zij bieden DNS niet als een losse dienst, alleen in combinatie met de domeinregistratie. Jammer!! Want het is zo goed los van elkaar te beheren, en dan hoef je bv. ook niet klanten lastig te vallen met SIDN-verhuispapieren als je slechts de DNS naar een andere partij wilt overhevelen ...

NERDCORE FOR LIFE

Pagina: 1