[HELP] Pc Slaat uit

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:55
Beste mede tweakers,

Mijn systeem slaat steeds uit en ik heb nou al van alles geprobeerd.
Ander geheugen, andere voeding, andere cd-rom speler, andere hdd, en toch blijft de computer uitslaan maar ik snap maar niet waarom. De bijde core's van de processor zitten gewoon op 25 graden en de koeling is verder ook goed. Misschien zit er wel wat teveel koelpasta op me processor maar dat zou toch niet uitmaken want hij blijft mooi op 25 graden.

Dit is mijn setup:
Mobo: Asus m2n sli deluxe
Voeding: Standaard 350 wat
Hdd: 500GB WD & 250GB Samsung Allebijde S-ata
Dvd: Standaard dvd brandertje ook s-ata
Geheugen: 2x GEIL 1GB Pc2-6400

Ik heb windows ook al aantal keren opnieuw geinstalleerd maar het probleem blijft zich gewoon herhalen ik weet echt niet wat ik moet doen iemand die toevallig een oplossing weet ?

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:33

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Heb je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ook doorgenomen?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:22

Sebazzz

3dp

Nu mis ik bovendien de belangrijkste componenten namelijk je videokaart en processor.
Ik denk namelijk dat met een 6000+ een 350 watt voeding (werk merk? Zat het bij de kast? Welk merk heeft je kast dan?) te weinig is. En met welke andere voeding heb je geprobeerd?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-01 12:10
Graka? En inderdaad CPU? Zijn de 2 meest energievretende componenten.
Voor de rest gaan we het door dat [HELP] echt niet sneller lezen ;)

• Dracoz
Sorry inderdaad die ben ik vergeten

Processor is een AMD 64 x2 3800+
en videokaart is een Asus 6800 GT

En ik heb de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ook al doorgenomen ja.

Kast is een Antec Performance One P182
en voeding is merkloos ding met 350 watt

Verder bedoel ik ook niet met dat help dat jullie sneller moeten helpen..

[ Voor 12% gewijzigd door Dracoz op 19-10-2007 16:01 ]

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Wat bedoel je met uitvallen? Gaat de PC niet aan of valt deze uit waneer je een bepaald iets gaat doen? Kan je eventueel kijken wat voor merk de voeding is?

Wij kunnen niet echt veel met de informatie die je verschaft.
En ik heb de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ook al doorgenomen ja.
Misschien wat meer info bijvoorbeeld welke punten je heb doorgenomen en waar iets foutgaat etc?

• Dracoz
Ja als ik gewoon msn open heb, muziek aanheb staan, beetje @ internet aan het kijken & aan het downloaden ben dan slaat ie soms vast endan reboot de pc, het ligt niet aan windows die is inmiddels 10x opnieuw geinstalleerd, alle schijven zijn ook helemaal leeg op windows na dus het is ook niet het werk van een virus...

Ik ben echt ten einde raad.

Hmm op de voeding staat gewoon Switching power supply 350w verder staat er niet echt een merk ofzo...
Misschien wat meer info bijvoorbeeld welke punten je heb doorgenomen en waar iets foutgaat etc?
Zoals ik in de startpost al zei, windows opnieuw erop gezet, ander geheugen, andere hdd, andere dvd speler & andere voeding.

• Bitage
Verder bedoel ik ook niet met dat help dat jullie sneller moeten helpen..
Maar dit wordt wel vaak aangenomen en niet echt gewaardeerd. [HELP] hoeft niet, de meeste mensen die een vraag stellen, hebben zoiezo al hulp nodig. GoT Netiquette » De topictitel

Heb je het systeem ook al minimaal opgestart, dus alleen met mobo+cpu+geheugen? Als je ergens een reserve PSU hebt ofzo, die er eens aanhangen. Of je haalt er één voor een paar euro bij de 2de hands shop.

[ Voor 12% gewijzigd door Bitage op 19-10-2007 16:13 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Die standaard voedingen zijn meestal nogal brak. Op zich is 350W meer dan voldoende maar als het van een B-merk is zal ie waarschijnlijk geen 350W constant kunnen leveren.

Probeer eens een andere voeding.

• Dracoz
Maar dit wordt wel vaak aangenomen en niet echt gewaardeerd. [HELP] hoeft niet, de meeste mensen die een vraag stellen, hebben zoiezo al hulp nodig
Ja oke sorry vanwege mijn topictitel dan zo is het iig niet bedoeld !

Ik heb inderdaad ook al een andere voeding geprobeert die ik nog had ligen maar dat is ook een 350w merkloos...
Heb je het systeem ook al minimaal opgestart, dus alleen met mobo+cpu+geheugen?
Heb ik indd ook al geprobeerd werd ik niks wijzer van.

aangezien alle reacties hier denk ik dus dat ik maar een voeding met wat meer watt moet halen ?

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-12-2025

Sosabowski

nerd

Dracoz schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 16:19:
aangezien alle reacties hier denk ik dus dat ik maar een voeding met wat meer watt moet halen ?
Dan heb je niet goed gelezen. Een A-merk voeding met 350 watt moet ook prima voldoen.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:38

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Dracoz schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 16:19:

Heb ik indd ook al geprobeerd werd ik niks wijzer van.
Hoe kan dat, je wordt er altijd wijzer van.

De mogelijkheden zijn:
• OF je pc doet het dan perfect, het ligt dan niet aan je mobo, cpu en waarschijnlijk wel aan je voeding.
• OF, hij doet het niet goed, probleem blijft. Oorzaak waarschijnlijk niet je voeding.

Oftewel, wat gebeurde er nu?

[ Voor 3% gewijzigd door Tukk op 19-10-2007 16:24 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Dracoz
Dan heb je niet goed gelezen. Een A-merk voeding met 350 watt moet ook prima voldoen.
Stond hier zonet een bericht dat 350W voedingen brak zijn is nu verwijderd door diegene weet niet meer wie het was....
Oftewel, wat gebeurde er nu?
Het probleem bleef hetzelfde

Verwijderd

Ik gok op de noname voeding.... Heb je je proc en/of je videokaart overclocked? Normaliter zou een voeding van een goed merk dit met gemak moeten trekken, maar de standaard voedingen ( die met de kast meegeleverd wordt) is meestal erg slecht.

Grrr.... ik was iets te laat met het drukken op "verstuur bericht"

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2007 16:35 ]

• Bitage
350W voedingen in het algemeen zijn niet brak (als je een A-merk hebt) :?

A-merken:
Voedingen (A-merken)

* Tagan
* Enermax
* AOpen
* Antec
* Zalman
* Chieftec
* Nexus
* Enlight
* Huntkey
* Thermaltake
* Levicom
* Aerocool
* Be Quiet
* Cooler Master
* OCZ

• Dracoz
Ja ik heb dus GEEN A-merk voeding er staat geen merk op 't is een merkloos ding die ik vroeger ooit bij een behuizing heb gekregen. (Zo`n oud nokia ding)

Verder HAD ik me videokaart wel overgeclocked maar toen was het probleem erger..
processor is NIET overgeclocked...

Kheb nog wel een merkloze voeding van 300W om te testen maar denk zelf dat dit te weinig wat geeft ?!?

• PilatuS
  • Niet online
Dracoz schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 16:38:
Ja ik heb dus GEEN A-merk voeding er staat geen merk op 't is een merkloos ding die ik vroeger ooit bij een behuizing heb gekregen. (Zo`n oud nokia ding)

Verder HAD ik me videokaart wel overgeclocked maar toen was het probleem erger..

Kheb nog wel een merkloze voeding van 300W om te testen maar denk zelf dat dit te weinig wat geeft ?!?
300W is ook nog voldoende, maar het moet van een goed merk zijn. Zorg gewoon voor een 350W Zalman of Enermax voeding. Of een ander goed merk. Als het goed is lost dat je probleem op.

Nog een 300W voeding van een bagger merk zal geen oplossing geven.

Verwijderd

Dracoz schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 16:38:

99% zeker dat het de voeding is! Ik heb dezelfde proc gehad en had het zelfde probleem (overigens in combinatie met een 7800GT). Na het kopen van een Tagan 500w was het probleem weg.

• Dracoz
Hmmm ipv een 350W voeding bestel ik dan maar meteen een 800W Tagan of OCZ voeding ben ik ook meteen klaar als ik nog wil upgraden.

Bedankt allemaal !

• PilatuS
  • Niet online
Dracoz schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 16:50:
Hmmm ipv een 350W voeding bestel ik dan maar meteen een 800W Tagan of OCZ voeding ben ik ook meteen klaar als ik nog wil upgraden.

Bedankt allemaal !
800W is ook zware overkill, zelfs voor een zware SLI PC.

Persoonlijk zou ik voor de 600W Zalman of 620W Corsair gaan. Meer dan voldoende voor vrijwel alle PC's en ook nog eens lekker stil en stabiel.

• Bitage
@ Dracoz
www.be-overkill.com ofzo :')
mja, goed, als jij dat wilt...

[ Voor 7% gewijzigd door Bitage op 19-10-2007 16:53 ]

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-01 13:23
Zolang jij de electriciteit niet moet betalen is dat allemaal prima! >:)

• PilatuS
  • Niet online
BobbyD82 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 16:55:
Dat maakt dus helemaal niets uit. Een 1000W voeding verbruikt even veel als een 400W voeding in de zelfde PC. (Mits de efficientie gelijk is)

Als je een 1000W voeding hebt en je PC heeft 200W nodig dan verbruikt ie ook maar 200W. (Plus het verlies dan)

Verwijderd

800 watt... veel plezier ermee :P

• Bitage
Als we zouden betalen voor wat een apparaat kan leveren wel ja, gelukkig heeft dat machientje van de TS al voldoende aan +/- 200W.

Ik raad nogmaals aan gewoon een A-merk 350W te nemen. Zit je voorlopig wel even knorr. Mocht het ooit zover komen dat je voeding niet meer voldoende is (Q6600 @ 3GHz, CF 2900XTX, 4GB 8500 mem, blaat) gooi je hem op V&A ofzo, of houd hem in je oude systeem als server oid.

• PilatuS
  • Niet online
Bitage schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 16:59:
[...]

Als we zouden betalen voor wat een apparaat kan leveren wel ja, gelukkig heeft dat machientje van de TS al voldoende aan +/- 200W.

Ik raad nogmaals aan gewoon een A-merk 350W te nemen. Zit je voorlopig wel even knorr. Mocht het ooit zover komen dat je voeding niet meer voldoende is (Q6600 @ 3GHz, CF 2900XTX, 4GB 8500 mem, blaat) gooi je hem op V&A ofzo, of houd hem in je oude systeem als server oid.
Als ie al een 800W wilt kopen vind ik een 600W de beste oplossing. Kan ie later upgraden zonder problemen. 600W lijkt mij de komende 3 jaar nog wel voldoende voor PC's zonder SLI of Crossfire.

• Bitage
True, maar het blijft overkill :z (for now)

[ Voor 13% gewijzigd door Bitage op 19-10-2007 17:04 ]

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10-2025

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Er moet dan wel worden gezegd dat het rendament beter wordt hoe dichter hij bij z'n max komt.

Overderven voorbeeld: Als je dus een gebruik hebt van 300 watt en je koopt een 350 watt voeding dan is je rendement zegma 90%, als je dan een voeding koopt van 800 watt dan is je rendement maar ene 70% wat dus inhoudt dat je meer gebruikt bij hetzelfde gebruik.

• PilatuS
  • Niet online
Bitage schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 17:04:
True, maar het blijft overkill :z (for now)
Het blijft zeker overkill ja voor zijn huidige systeem. Maar nu een 350W voeding kopen als ie misschien over een half jaar naar een 8800 kaart wil gaan, is het toch beter om dan niet weer een voeding te moeten kopen.

Ik heb nu een 460W Zalman die ik gekocht heb bij deze PC vorig jaar. Had toch liever een 600W gekocht voor een eventuele upgrade naar een 8800 of 9800 kaart. Nou denk ik dat die 460W zo'n kaart nog wel aan kan aangezien mijn PC nu ongeveer 300W verbruikt met gamen icm een X1900XT.

• Dracoz
800W kan dan wel een overkill zijn maar ik heb hier nog een 8800 ULTRA liggen (kon die er niet in doen ivm voeding) en ben van plan om binnenkort te upgraden naar een 6400+ en nog een 8800 ULTRA

[ Voor 10% gewijzigd door Dracoz op 19-10-2007 17:36 ]

• Bitage
Dan is 800W alsnog overkill. Dat systeem van jouw zou dan 450W verbruiken volgens de PSU calc.
Ik zou 600W nemen dan, zit je wel knorr.

• Dracoz
hmmmm zojuist liet ik mijn pc weer draaien dit keer reboote die niet maar freezde hij ...

Download stond aan, Msn stond aan & zat muziek te luisteren...

Is dit ook een symptoon van een brakke voeding ?

• PilatuS
  • Niet online
Dracoz schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 17:44:
hmmmm zojuist liet ik mijn pc weer draaien dit keer reboote die niet maar freezde hij ...

Download stond aan, Msn stond aan & zat muziek te luisteren...

Is dit ook een symptoon van een brakke voeding ?
Dat zou goed kunnen. Als je toch nog even met de PC wilt werken zonder nieuwe voeding stop er dan ff een PCI videokaart in. Die verbruiken bijna niets waardoor je PC dan wel weer stabiel zou kunnen draaien. Op die manier kan je ook gelijk zien of de voeding echt het probleem is.

• Dracoz
PilatuS schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 18:21:
[...]

Dat zou goed kunnen. Als je toch nog even met de PC wilt werken zonder nieuwe voeding stop er dan ff een PCI videokaart in. Die verbruiken bijna niets waardoor je PC dan wel weer stabiel zou kunnen draaien. Op die manier kan je ook gelijk zien of de voeding echt het probleem is.
ja die heb ik niet echt hier liggen,
Heb er 1 stripje ram uitgehaald draait nu wel stabieler...

• PilatuS
  • Niet online
Dracoz schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 19:45:
[...]

ja die heb ik niet echt hier liggen,
Heb er 1 stripje ram uitgehaald draait nu wel stabieler...
Koppel dan ook eens 1 HDD los en de brander. Dat zou toch weer een paar Watt moeten schelen. Zou net genoeg kunnen zijn om stabiel te draaien. (Zonder gamen dan natuurlijk :p )

• Dracoz
PilatuS schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 19:52:
[...]

Koppel dan ook eens 1 HDD los en de brander. Dat zou toch weer een paar Watt moeten schelen. Zou net genoeg kunnen zijn om stabiel te draaien. (Zonder gamen dan natuurlijk :p )
Net gedaan ja draait nu indd beter :')
Hij draait nu stabiel totdat ik ga gamen :P

Nog even wachten tot maandag endan komt mijn Tagan Easycon XL TG700-U35 binnen :D

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:52

Thandor

SilverStreak

CSL Beleid
Probleemtopics horen niet in CSL :). Pak gewoon die troubleshooter, bekijk de (noname) voeding en test het ding ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.