Opstarten van de pc maakt veel herrie

Pagina: 1
Acties:

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-08 21:00

Radeon

Today is a good day to die

Topicstarter
Als ik me pc opstart maak dat ding zoveel herrie dat me ouders er gewoon van wakker worden. En na 5 min. is alles gewoon weer stil.
Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen.

It's never easy.....

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:01
Ventilatoren checken en vervangen waar nodig. Smeren kan ook, maar dat is vaak tijdelijk.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Dat klinkt als: Eerst gaan de ventilatoren op volle kracht draaien om als ze eenmaal aan de gang zijn de juiste snelheid op te zoeken. Ook je harddisk heeft het zwaar op dat moment...Opspinnen en veel info er van af halen, geratel dus

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

iid Ortep, die fans die op volle toeren gaan draaien.
Tip: alle fans die op het moederbord zijn aangesloten (behalve voor je proc.) gewoon direct op de voeding aansluiten mbv. een molex-converter. (3-pins naar normale 4-pins)

Als je hd herrie maakt, kun je overwegen een Silent Drive te kopen (als je hd te warm kun je dat vergeten, anders gaattie verrot door oververhitting)

• T.S.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Heb je misschien een removable harddisk frame?. Mijn ervaring is dat de koelers in dergelijke apparaten nog wel eens voor geluidsoverlast zorgen.
En anders moet je gewoon je voedingsventilator/extra koeler/CPU koeler vervangen.