[Exchange 2003] mail komt aan in maar is niet zichtbaar?

Pagina: 1
Acties:

• Furinax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-10-2025

Furinax

It'll only hurt until you die

Topicstarter
Dames en heren tweakers,

Heb hier een Exchange 2003 mailserver draaien, die van de week na een migratie de wekzaamheden van een exchange 5.5 server heeft overgenomen.

Alles leek uitmuntend te werken totdat ik werd gewezen op het volgende probleem.
We hebben een bedrijf dat voor ons de faxen in pdf formaat omzet en doorstuurd naar een mailbox in onze mailserver. Nu krijgen we sinds de migratie geen enkele faxmail meer binnen.
Uiteraard contact opgenomen met het bedrijf, zodat er nu een CC mailtje naar een Gmail account gaat. Zijn we iig de faxen niet kwijt :).

Het vreemde van het verhaal is, is dat waneer je een mail vanuit het Gmail account door stuurt naar de mailbox op de exchange server gewoon aankomt.
Ook een gewoon test mailtjes van zowel intern als extern komen netjes aan.

Extended logging is aangezet en daarin zien we het mailtje met de fax erin gewoon binnen komen. Er staat ook in het log dat de mail is afgeleverd in de correcte mailbox, maar de mailbox blijft gewoon leeg.

We hebben het mailadress van de faxmailbox aan een andere mailbox gehangen, maar ook dit maakt niets uit. De faxmailtjes verdwijnen als een ijsje op een hete bakplaat.

De exchange server is volledig geupdate.

Zojuist heeft mijn collega de mailbox vanuit de ex2003 terug gezet op de ex5.5. Nu komen de mailtjes weer braaf in de box aan.

Iemand een idee? ben een beetje uitgegoogled op het moment... google is mijn beste vriend niet meer :(

Verwijderd

Zit er een spamfilter op de Exchange2003 server? Spam filters willen ook wel eens te enthousiast zijn met filteren van PDF-bijlage(s)...

• Furinax

Furinax

Topicstarter
Er staat een Antigen spamfilter op geinstalleerd, maar deze staat uitgeschakeld ivm deze kwestie.
Verder komen dezelfde mailtjes van vanuit het GMail account (forward) wel gewoon aan. 8)7

Verwijderd

Hoe weet je dat de mails nie tin de box landen? Kijk je in Outlook, of kijk je op de Exchange kist ook wat die van de mapgrootte van die mailbox vindt? Het klinkt namelijk meer als een dikke vette oepsiewoeps bij het weergeven, niet bij delivery.
Ik ben even vergeten hoe ook weer precies maar je kunt de mailbox store ook als een soort filesystem uitlezen (/me graaft in z'n boekenkast) dan kun je zien wat er werkelijk in de store zit, dan weet je weer iets meer.
Message Tracking Center zegt ook niets anders dan je verwacht?

• Furinax

Furinax

Topicstarter
massage tracking beweerd dat de mail in de mailbox beland.
Mailbox heeft inhoud (zo;n 15mb), maar deze 15mb is niet terug te vinden in de mailbox. Met mijn calculatortje kom ik op 5mb max. deze 5mb is dus wel te zien en te openen in Outlook.

Heb een artikel op internet gevonden waarbij wordt aangegeven dat een database repair wel eens zou kunnen helpen. Ben de link even kwijt, maar zal em bij de post zetten zodra ik em gevonden heb :)

Verwijderd

Zie je de item count in ESM dan wel omhoog gaan? Post alsjeblieft dat artikel want een repair lijkt me geen goede oplossing (ik denk dat je isinteg bedoelt :) )

Verwijderd

Die repair gaat het niet worden..

Welke Antigen heb je? 9.0? Daar zit een optie in "illegal mime headers". Zet die es op "ignore" en kijk dan nog es..
Check ook ff in antigen of ze niet in de quarantine staan..

Oh en voor bovenstaande is een antigen patch dacht ik..

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2007 16:33 ]

• Furinax

Furinax

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:32:
Die repair gaat het niet worden..

Welke Antigen heb je? 9.0? Daar zit een optie in "illegal mime headers". Zet die es op "ignore" en kijk dan nog es..
Check ook ff in antigen of ze niet in de quarantine staan..

Oh en voor bovenstaande is een antigen patch dacht ik..
Antigen 9 staat geinstalleerd indd. Zal eens opzoek gaan naar die optie. ben benieuwd
Pagina: 1