Toon posts:

Pc geeft het ene probleem na de andere

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De computer thuis (Atlon XP 1800+) is echt een ramp...Dit is er gebeurd:
Windows XP startte niet meer op, hij kon een systeembestand niet vinden. De harde schijf bevatte beschadigde clusters, uiteindelijk andere harde schijf erbij geplaatst en daar windows op geinstalleerd omdat ik de eerste harde schijf niet vertrouwde. Alles werkte weer naar behoren. Toen ik weg was is hij weer uitgevallen toen mijn vader hem opstartte. Toen ik weer thuis was heb ik er naar gekeken, hij kwam soms niet eens tot de post beep en anders kreeg ik een vage post beep (fout niet terug te zoeken in mobo-boekje enz.) Uiteindelijk oude videokaart ingebouwd. Nu start hij verder op, maar geeft bij het starten van windows de volgende foutmelding:
"PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA"

Ik heb een rescue dvd (ihavethepassword, weet zo niet welke versie) en die geeft dezelfde foutmelding. Spanningen van de voeding (zoals het bios ze aangeeft):
3.3v = 3.46 v
5v = 4.9 v
12v = 12.6 v

Verder heb ik een memcheck gedaan die op de rescue cd stond, deze gaf geen foutmeldingen (alhoewel ik moet zeggen dat ik hem na 3 tests af heb gezet toen hij heel traag nog een 4e test ging doen).

Iemand een idee wat ik nog kan proberen? Zou het laatste probleem kunnen liggen aan de oudere videokaart (uit een pentium 2 gehaald)? Er zit maar 1 reepje geheugen van 512 mb in.

Hulp wordt zeer gewaardeerd!

EDIT: Precieze systeeminfo weet ik zo niet uit mijn hoofd, deze zal ik vanavond posten als ik weer thuis ben.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2007 15:30 . Reden: Aanvulling ]

Verwijderd

Geheugentest moet je minstens 8 uur laten draaien. ;)
Het geheugen wat je erbij zet kan op zich geen kwaad als je zeker weet als het goed is, en gelijkwaardig is aan het oude geheugen wat erin zit.
Geheugensnelheid maakt niet echt veel uit, als het maar hetzelfde type is.
Dus ik zou je aanraden om eerst je pc een nachtje met memtest het geheugen te laten testen.

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik doen! Thanks!

• bachhimself
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 12:58
Ik zou ook de voeding in de gaten houden, wellicht dat deze niet op en top is en dat hierdoor de pc uitvalt met als gevolg beschadigde systeem bestanden. Dit kan komen doordat windows de cache van je schijf gebruikt. Dit is uit te schakele onde de eigenschappen van de harde schijf in windows. (hiervoor heb je dan dus wel een werkende boot nodig)

• Phenos2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-05 02:02
Als de 12Volt echt 12,6 is dan is de voeding gewoon gaar. Vooral hardeschijven hebben hier last van. Wat voor merk voeding zit er in?: Maxpower, Trust, Sweex, Antec Smartpower, Q-tec, zijn meestal de boosdoeners.

Verwijderd

Topicstarter
Memtest geeft geen fouten na 9 uur draaien ;).

Heb net eventjes een RedHat installatie cd in de computer gedaan. De installatie blijft hangen zodra ik bij het partitioneren/formatteren mbv diskdruid kom.

De voeding is een codegen 350x.

Iemand een idee waar ik het nu zou kunnen zoeken? Zou het mobo dood zijn?

Edit: Spanning daarnet nagemeten met multimeter: ik maak er 12,5 v van, heb analoge multimeter..

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2007 14:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Net het reepje intern geheugen in een ander slot geplaatst. Krijg bij het booten met de ihavethepassword rescue disc nu de volgende foutmelding:

PFN_LIST_CORRUPT

Iemand nog ideeen wat ik kan proberen? Alvast bedankt ;)!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Is dit wat?

Symptomen
Op een computer met Windows 2000/XP wordt het volgende foutbericht weergegeven in een blauw scherm:
STOP 0x0000004E PFN_LIST_CORRUPT (Parameter1, Parameter2, Parameter3, Parameter4

1 - waarde 1
2 - ListHead-waarde die werd beschadigd
3 - aantal beschikbare pagina's
4 - 0

1 - waarde 2
2 - vermelding in lijst die wordt verwijderd
3 - hoogste fysieke-paginanummer
4 - referentietelling van vermelding die wordt verwijderd
Naar boven

Oorzaak
Dit probleem doet zich voor omdat een stuurprogramma of een ander probleem de I/O-stuurprogrammastructuren (Input/Output) heeft beschadigd.
Naar boven

Meer informatie
U kunt dit probleem als volgt oplossen: 1. Voer de hulpprogramma's voor diagnose van hardware uit die door de computerfabrikant zijn geleverd.
2. Schakel alle filterstuurprogramma's voor bestandssystemen uit, zoals back-upprogramma's, virusscanners of firewallsoftware.
3. Raadpleeg de volgende Microsoft-website om te controleren of de hardware en de stuurprogramma's voor de hardware compatibel zijn met Windows 2000/xp:
http://www.microsoft.com/whdc/hcl/default.mspx (http://www.microsoft.com/whdc/hcl/default.mspx)
Neem contact op met de fabrikant voor informatie over de hardware op uw computer.
4. Als dit foutbericht onverwacht of bij het starten van een programma wordt weergegeven, moet u extra geheugen verwijderen of het RAM-geheugen (Random Access Memory) op uw computer laten testen. Dit probleem kan optreden als het RAM is beschadigd.

Ik zou je geheugen reepje voor reepje testen

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Phenos2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-05 02:02
Ik zou er toch maar een nieuwe voeding in plaatsen. Ik ken "codegen" deze voeding heeft rotte condensators (HEC condensators). Aan het verhaal te zien heeft je hdd ook bad sectors wat heel goed kan komen door de 12,5Volt, Waarschijnlijk rimpelt deze ook nog heel erg.

Verwijderd

Topicstarter
Okee...mijn vader vertelde mij ook nog een keer dat de stekkerdoos er ook uit geknald was een tijdje geleden...zou het nou aan de stekkerdoos liggen, of toch sowieso de voeding vervangen?

Computer doet het nu weer. De dvd-speler uiteindelijk vervangen, dit loste het probleem op :S...ben ik nou de enige die dit vaag vind?

Verwijderd

Topicstarter
De nieuwe harde schijf heeft het nu ook begeven! Voeding geeft 12.66 V in Bios op 12v lijn. Ik wil nu een nieuwe voeding gaan kopen...gaat dit mijn problemen oplossen of zou het ook kunnen dat mijn mobo al mijn onderdelen kapot aan het maken is? Ik wil er best nog 60 euro aan uitgeven, maar dan moet hij het natuurlijk wel blijven doen ;)!
Pagina: 1