Default user voor XP selecteren

Pagina: 1
Acties:
  • 476 views sinds 30-01-2008

• AI0003
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-04-2023
Als ik XP opstart staat er 1 user vermeldt, deze selecteer ik en XP start op. Aangezien ik de enige ben die de computer gebruik, heb ik via control userpasswords2, deze functie uitgezet.

Nu het nadeel, computer start op maar volgens mij is de default nu de admin. Ik ben dus mijn bureaublad + instellingen en ik denk sommige programma's kwijt.

Hoe kan ik mijzelf als default user maken en het inlog scherm overslaan ?

Imac, PS3, HP Pavillion

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:04
Zoek eens op Automatic login XP

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02 15:34
op precies dezelfde manier als je het " gesloopt " hebt

control userpasswords2 -> en je eigen username invullen i.p.v. admin
Dan krijg je hetzelfde als TS al geprobeerd heeft " control userpasswd2"

Wel ff lezen wat hij al geprobeert heeft :P

[ Voor 51% gewijzigd door rdfeij op 19-10-2007 14:04 . Reden: add-on ]

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:06

TweakBoy

---

AI0003 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:01:
Als ik XP opstart staat er 1 user vermeldt, deze selecteer ik en XP start op. Aangezien ik de enige ben die de computer gebruik, heb ik via control userpasswords2, deze functie uitgezet.

Nu het nadeel, computer start op maar volgens mij is de default nu de admin. Ik ben dus mijn bureaublad + instellingen en ik denk sommige programma's kwijt.

Hoe kan ik mijzelf als default user maken en het inlog scherm overslaan ?
wellicht staat er ook nog een ASP.NET user aan door de .Net libs. Dit kun je inactief maken en vervolgens zal windows enkel op 1 profiel opstarten ( aangenomen dat die het enige is )

ik heb dit zelf ook regelmatig moeten instellen op nieuwe pc's na bepaalde updates

---

• AI0003
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-04-2023
In useraccounts kan je niet van Admin de naam veranderen ook niet van een user naar admin. Ik kan dus het vinkje weghalen, maar wat bepaalt dan de default user?

--Selecteer ik inderdaad de ASPNET user, staat deze als restricted vermeldt. Ik gebruik Dreamweaver?.Net framework ik denk dat hij daar van is. Kan ik hem verwijderen ?

Ik heb hem verwijderd, hij start nog steeds niet op met mijn account. Er zijn 3 users Admin / Guest/ en ik.

?? :?

[ Voor 50% gewijzigd door AI0003 op 19-10-2007 14:18 ]

Imac, PS3, HP Pavillion

• basduijn
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-09-2025
AI0003 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:07:
In useraccounts kan je niet van Admin de naam veranderen ook niet van een user naar admin. Ik kan dus het vinkje weghalen, maar wat bepaalt dan de default user?

--Selecteer ik inderdaad de ASPNET user, staat deze als restricted vermeldt. Ik gebruik Dreamweaver?.Net framework ik denk dat hij daar van is. Kan ik hem verwijderen ?

Ik heb hem verwijderd, hij start nog steeds niet op met mijn account. Er zijn 3 users Admin / Guest/ en ik.

?? :?
Je moet control userpasswords2 doen. *uitzetten*
Je eigen user selecteren.
Weer aanzetten.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

^^^

Dat je de juiste gebruikersnaam moet selecteren is iets wat je met een beetje logisch nadenken ook zelf wel had kunnen verzinnen ;)
Tenzij je dat niet bedoelt, maar dan leg je het niet helder genoeg uit. Vandaar alle asp.net user antwoorden....

Hoe je autologon configureert staat dermate vaak op internet en is zo duidelijk via de Search te vinden dat dit topic niet echt iets toevoegt helaas.

[ Voor 23% gewijzigd door alt-92 op 19-10-2007 15:59 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.