Bootable usb ongedaan maken

Pagina: 1
Acties:
  • 619 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 14:53

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Topicstarter
Hoe kan ik de inhoud van een usb harddisk (die per ongeluk m.b.v. van de HP USB utility van een bootable flopimage is voorzien) terughalen?

Op deze harddisk staan/stonden heel veel Ghost images op een NTFS partitie. Toen bleek dat er een aantal directories met images niet meer benaderbaar waren, is de USB harddisk uit en weer aan gezet.
Vervolgens gaf Windows in de diskmanager aan dat er een 250 GB FAT(!) partitie op staat. De verkenner laat echter alleen de inhoud van een bootable flop zien, van 1,4 MB groot.
Op de windows machine bleek de HP USB utility geinstalleerd te zijn. Blijkbaar heeft iemand per ongeluk de usb harddisk bootable gemaakt i.p.v. dit op een gewone usb stick te doen.

Op de site van HP kan ik geen informatie vinden over de exacte (technische) werking van de USB utility en ook niet hoe je ervoor kunt zorgen dat NIET de bootable flop image als eerste geopend wordt.

Heeft iemand hier ervaring mee? Is het bedrijf waarvan deze harddisk is, gewoon zijn data kwijt of is er nog een rescue mogelijkheid (en dan bedoel ik niet dat van die megadure data recover bedrijven)?

Make music, not war

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Vrij moeilijk, ge kunt altijd eens aan de slag gaan met GetDataBack, maar er is geen garantie dat dat werkt.

De vraag is: is heel de schijf overschreven, of alleen de table weg? Dat is vrij essentieel om te weten. Anyway: proberen kan geen kwaad, maar ik denk persoonlijk dat de data foetsie is.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Dan is hij niet alleen bootable gemaakt, maar is ook de partitie lijst overschreven. Simpelweg een juiste partitieindeling schrijven kan al je data terughalen, maar ik zou het inderdaad eerst met recoveryprogramma's proberen. Ik denk namelijk dat je vrijwel alles kunt terughalen.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-02 12:51

M2M

medicijnman

Snake schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:42:
Vrij moeilijk, ge kunt altijd eens aan de slag gaan met GetDataBack, maar er is geen garantie dat dat werkt.

De vraag is: is heel de schijf overschreven, of alleen de table weg? Dat is vrij essentieel om te weten. Anyway: proberen kan geen kwaad, maar ik denk persoonlijk dat de data foetsie is.
daarnaast zijn legios tools om data terug te krijgen. Meestal werkt het echter niet als je het op een usb externe schijf doet. De schijf er uit halen (als dat teminste mogelijk is) en in je pc stoppen werkt vaak beter. Dan gewoon verschillende programmas proberen om data weer terug te krijgen.

-_-

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 14:53

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Topicstarter
Het is gewoon een 3,5" schijf, dus eruit halen en in een pc stoppen is een optie.

Zelf denk ik dat de partitie niet overschreven is, omdat ik VOOR het uit- en aanzetten van de usb schijf nog wel de directories kon zien.

Ik zal naar GetDataBack kijken.

Make music, not war