Toon posts:

Netsend probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Ik werk met een groot aantal computersystemen in een groot lokaal voor studenten.
Aangezien ik niet iedere keer wil schreeuwen geef ik een netsend.

Nu zijn de computers allemaal voorzien van een serveraccount waar zowel ik als de studenten moeten inloggen op de server met een gebruikersnaam en wachtwoord.
Het probleem is nu dat ik geen netsend meer kan versturen.

Ik heb gecontroleerd dat hij wel netjes aankomt, maar niet afgebeeld wordt omdat dit misschien ergens tegengehouden wordt.

Ik heb de messenger service natuurlijk aanstaan en maak zowel een netsend met bat bestanden. (heb ook al speciale software gehad, maar die geeft ook net zo goed aan dat de netsend is verzonden en is ontvangen)
Maar helaas zie ik het bericht niet op het beeldscherm komen van de betreffende computer.

Kan iemand me hierbij helpen?

Alvast bedankt.
M.v.g Paul

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-02 15:29
Staat de messenger service ook op alle clients aan?

stp - PSN ID: stp_4

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

hij schijft dat messaenger aanstaat...
The NET SEND command may not work correctly on a computer that is running Windows XP Service Pack 2

op vista werkt het uiteraard helemaal niet meer... (je geeft geen OS aan)

beetje googlen levert ook netsend vervangers op:
http://www.cezeo.com/products/netsend/

uiteraard zou chatsoftware ( MSN :X ) ook kunnen voldoen.

Maar onderwijssoftware om pc's over te nemen en demonstraties op te geven die op alle schermen getoond wordt bestaat al jaren.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

je zou ook kunnen kijken naar een pakket als ABtutor, werkt ook vrij goed en heeft nog een hoop erxtra functionaliteit :) alleen wel even oppassen met bijdehandte studenten de demo versie kan namelijk ook de leraar overnemen .... daar is mijn leraar op de harde manier achtergekomen >:)