Hallo,
Ik had Visual Basic 6 weer eens uit de kast gepakt, beetje experimenteren met winsock (voor chat enzo), maar met de server loop ik tegen een probleem aan. Als ik iets aan mijn list wil toevoegen, krijg ik de error: Run-Time Error '13' Type Mismatch

Van google werd ik helaas niet veel wijzer.
Het gaat om dit stuk code:
Als ik op debug klik, wordt de volgende regel gehighlight:
Zou iemand mij misschien kunnen helpen? Ik heb veel gezocht maar helaas geen oplossing gevonden.
Alvast bedankt.
Ik had Visual Basic 6 weer eens uit de kast gepakt, beetje experimenteren met winsock (voor chat enzo), maar met de server loop ik tegen een probleem aan. Als ik iets aan mijn list wil toevoegen, krijg ik de error: Run-Time Error '13' Type Mismatch

Van google werd ik helaas niet veel wijzer.
Het gaat om dit stuk code:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| '--------------------------------------------------------- ' Username ophalen en username+ip als listdata zetten '--------------------------------------------------------- If alles(2) = "USR" Then Dim usr As String, ip As String usr = alles(3) ip = Socket(Index).RemoteHostIP lstClients.ItemData(lstClients.ListCount - 1) = usr & "|" & ip Exit Sub End If |
Als ik op debug klik, wordt de volgende regel gehighlight:
Visual Basic:
1
| lstClients.ItemData(lstClients.ListCount - 1) = usr & "|" & ip |
Zou iemand mij misschien kunnen helpen? Ik heb veel gezocht maar helaas geen oplossing gevonden.
Alvast bedankt.