IK heb een 8800 Ultra oc 702/1782/1215 met een stress tempratuur van max 62graden (rivatuner). Ik vind dit aardig aan de koele kant. Klopt dit wel helemaal of moet ik zorgen gaan maken ?
Heb je een goede airflow?
Voor de zekerheid zou je het eventueel dubbel kunnen checken m.b.v. ATItool, die heeft namelijk sinds kort ook ondersteuning voor NVidia kaarten en kan ook de temperatuur uitlezen.
Voor de zekerheid zou je het eventueel dubbel kunnen checken m.b.v. ATItool, die heeft namelijk sinds kort ook ondersteuning voor NVidia kaarten en kan ook de temperatuur uitlezen.
Op wat voor manier stress jij je kaart? Als ik hem met ATITool "stress" wordt 'ie ook maar 64°C. Echter, wanneer je gaat gamen en de kaart echt gestressed wordt gaat ie richting de 75°C.
De temperatuur uitlezing van Rivatuner is precies hetzelfde als die van ATI Tool, en die zijn gewoon goed.
Heb jij je fan overigens handmatig op 100% gezet, ipv de auto-stand in Rivatuner? Want dat maakt heel veel uit.
De temperatuur uitlezing van Rivatuner is precies hetzelfde als die van ATI Tool, en die zijn gewoon goed.
Heb jij je fan overigens handmatig op 100% gezet, ipv de auto-stand in Rivatuner? Want dat maakt heel veel uit.
Download Nvidia's Smoke.
Start eerst een temperatuursensor voor de GPU (van nvidia of iets anders, ik geef de voorkeur aan everest want die geeft GPU, GPU environment en memory-temps) en daarna smoke. Het is een windowed filmpje die je in de achtergrond kunt draaien.
Stressed (games) wordt mijn videokaart +/- max 65 maar als ik smoke test....
Het hoogste wat ik heb gehad was 95 graden
Ik heb btw een 7800GTX, maar smoke werkt op vrijwel alle Nvidiakaarten.
Start eerst een temperatuursensor voor de GPU (van nvidia of iets anders, ik geef de voorkeur aan everest want die geeft GPU, GPU environment en memory-temps) en daarna smoke. Het is een windowed filmpje die je in de achtergrond kunt draaien.
Het hoogste wat ik heb gehad was 95 graden
[ Voor 9% gewijzigd door KoffieNT op 19-10-2007 14:35 ]
:D
de mijne draaien 55-65 graden idle, en 75-80 graden stressed, dat zijn perfect normale temperaturen, slechts boven de 100 graden mag je je wel beginnen zorgen maken.
http://specs.tweak.to/15628 Area-51 ALX (evga 680i, qx6700 @3.2, 4 gb 1066 Mhz Patriot, geforce 8800 Ultra SLI, 2*1Tb Hitachi, 30" dell, 7.1 gigaworks s750, g15 logitech, mx revolution, X-fi Xtreme Gamer)
tijdens het gamen en als ik stop 52 graden fan loopt wel op 100%. Ati tool geeft hetzelfde aan.SuB-ZeuZ schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:22:
Op wat voor manier stress jij je kaart? Als ik hem met ATITool "stress" wordt 'ie ook maar 64°C. Echter, wanneer je gaat gamen en de kaart echt gestressed wordt gaat ie richting de 75°C.
Voor de rest heb ik een 25cm fan voor inde kast en een 25cm fan aan de zijkant van de kast. Een 12cm case fan en een van die ik onder los in de kast heb liffen richting fan van de ultra.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2007 15:52 ]
Heet dat progamma box of smoke ?Koffie En Thee schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:34:
Download Nvidia's Smoke.
Het hoogste wat ik heb gehad was 95 graden![]()
Nou, dan is het verder goed toch? 
Ik me er verder niet druk om maken.
Ik me er verder niet druk om maken.
hmm als het boven de 80 komt maak ik me ook wel zorgen hoor.AxelF schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 15:29:
de mijne draaien 55-65 graden idle, en 75-80 graden stressed, dat zijn perfect normale temperaturen, slechts boven de 100 graden mag je je wel beginnen zorgen maken.
Maar als ik het zo lees is het dus vrij normaal als ie 75-80 graden stressed word.
Nou ja, zal wel goed zijn dan.
Koop ik gewoon een zak marshmellows
jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.
Dit is allemaal prima op te zoeken, 8800's overklokken gebeurt al tijden.
8800 gts / gtx overklok topic bijvoorbeeld
8800 gts / gtx overklok topic bijvoorbeeld
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()