Cisco 828 Password bij telnet?

Pagina: 1
Acties:

• rotij
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-06-2025
Hallo,

Wij hebben hier een Cisco 828 BRouter. Hierop moet ik inloggen maar de vorige systeembeheerder is vergeten te documenteren wat het wachtwoord is. Of heeft er niets mee te maken gehad. Dat weet ik niet.

Als ik de 828 wil telnetten, dus "Telnet 192.168.1.1" intoets vraagt die direct om een wachtwoord. Is dat wel normaal eigenlijk?

Hoe kan ik eventueel het wachtwoord resetten?

Sorry ik weet dat het dom is maar iemand een idee?

Verwijderd

al op internet gezocht ? ik vind het niet zo vreemd dat zo'n apparaat een wachtwoord heeft, dat heeft een gemiddeld adsl router/modem ook. Vaak dan wel ingesteld op admin:admin oid.

al gekeken in de gebruiksaanwijzing? overigens wel een nadeel dat als je het dus niet kan achterhalen en je hem moet resetten dat je meestal _al_ je instellingen kwijt ben...

blijkbaar heb je niet op google gezocht want daar wordt je doodgegooid met topics over password recovery van de 828

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2007 13:15 ]

• Pete
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-10-2025
Heb je al geprobeerd de webinterface te bereiken of gewoon de consolekabel eraan te gooien? Van de 828 weet ik het niet zeker, maar volgens mij is het standaard dat er geen wachtwoord ingesteld is voor telnet, en dat je wachtwoorden kunt proberen tot je een ons weegt :)

Gewoon even een consolekabel eraan gooien is het makkelijkst. (dan heb je je telnetwachtwoord zoiezo niet nodig). Dan is allicht de enable-password ingesteld, maar je kunt ook hopen dat dat niet gebeurd is :)

petersmit.eu

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-03 15:02

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• recharge
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-03-2025