Skystar2 instellen

Pagina: 1
Acties:

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-02 11:26

MrMarcie

CFMoto 450MT

Topicstarter
Heb eenSkystar2 DVB-S aangeschaft om af en toe eens wat satelliet tv/radio te ontvangen. Als dat lekker loopt wil ik er zo'n Technisat Multytenne aanhangen. Nu krijg ik echter met een oud schoteltje uit een Aldi setje de boel niet aan de gang. Ben bang dat ik nog wat moet instellen. Zie afbeelding:

Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/bigbellybudha/forums/skystar2.jpg

Wat moet ik nu bij dat Diseqc instellen?

Tevens heb ik twijfels hoe de schotel te 'kantelen'. Ga uit van zo'n 29 graden. Maar als ik dat doe staat ie zoals onderstaande foto. Maar op de schotel kan ik een soort van kompasje/waterpas monteren (die erg slecht functioneert). Als ik daarop 29 graden aanhoudt staat de schotel praktisch rechtop. Wat nu?

Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/bigbellybudha/forums/skystar2a.jpg

Aangezien ik die schotel al een paar jaar in de kast had staan weet ik niet meer hoe ik dat de vorige keer heb gedaan, en de handleiding is kwijt.

Hopelijk kan iemand me op beide zaken even de goede richting insturen.

[ Voor 4% gewijzigd door MrMarcie op 19-10-2007 12:50 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:46
Ga maar uit van die waterpas waarbij de schotel bijna rechtstaat. Wat betreft disqc die kan je op none instellen, je zal waarschijnlijk nog gewoon met 1 LNB werken zoals op de foto, die technisat schotel kan wel andere instellingen vereisen.

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 450MT

Topicstarter
Dank je. Ga straks gelijk weer verder proberen zoals geadviseerd. Zal gelijk die schotel 'recht' zetten.

Als ik beeld krijg meld ik het hier.

[EDIT]
Ik krijg dus helemaal niks. Geen uitslagje of wat. Terwijl ik vorige keer met dat Aldi tunertje heel snel een satje te pakken had. Maar ja toen had ik de gebruiksaanwijizng ook nog. Heb trouwens die 29graden op kompasje geprobeerd maar dan staat ie een enkele graad voorover (dus net iets over verticaal). Volgens mij klopt dat ook niet.

Kijken of ik ergens een kompasje kan lenen. Dan zet ik 'm op 19,2 en daarna maar de hellingshoek aanpassen om te zien of er wat gebeurd.

[ Voor 63% gewijzigd door MrMarcie op 19-10-2007 14:49 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:57
Sinds gisteren heb ik ook een Skystar2 maar ik heb een uitgerichte schotel maar ja misschien heb je aan deze link iets,

http://astron.nu/sat/

Oh ja met een enkele lnb kun je instellen op "none" omdat je geen disqC gebruikt met de Multytenne wordt het anders.

[ Voor 29% gewijzigd door aart44 op 19-10-2007 20:39 ]

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:46
MrMarcie schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:30:
Dank je. Ga straks gelijk weer verder proberen zoals geadviseerd. Zal gelijk die schotel 'recht' zetten.

Als ik beeld krijg meld ik het hier.

[EDIT]
Ik krijg dus helemaal niks. Geen uitslagje of wat. Terwijl ik vorige keer met dat Aldi tunertje heel snel een satje te pakken had. Maar ja toen had ik de gebruiksaanwijizng ook nog. Heb trouwens die 29graden op kompasje geprobeerd maar dan staat ie een enkele graad voorover (dus net iets over verticaal). Volgens mij klopt dat ook niet.

Kijken of ik ergens een kompasje kan lenen. Dan zet ik 'm op 19,2 en daarna maar de hellingshoek aanpassen om te zien of er wat gebeurd.
Ja helemaal verticaal moet die ook niet, hij moet lichtjes naar achter leunen zeg maar. Wat ik vroeger zonder satfinders deed was bijna verticaal beginnen en dan horizontaal draaien, en dan steeds meer naar achter kantelen en draaien tot ik een uitslag kreeg.

Check anders ook je sat instellingen.

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 450MT

Topicstarter
Zal nog eens verder puzzelen, krijg geen uitslag. Kan de LNB niet goed zijn?
Heb ook problemen om de ASTRA te bepalen. Dat is toch waar de zon zo rond half een staat. Dat gebied zeg maar?
Heb met een ander programmatje ontdekt (als ik het goed gedaan heb) dat mijn schotel 6,98graden achterover moet hellen. Aangezien ik dat op het oog moet doen beetje onhandig.

Wil eerst dit aan de praat krijgen voordat ik de multytenne aanschaf.

Heb vanavond o.a. programmatje gevonden Progfinder II. Ga het daar morgen eens mee proberen.

Iemand bekend met dat programma?

Wat is nu precies de afwijking waarop die meter nog uitslaat? Ik bedoel, ik wil eerst de satelliet (signaal) vinden en kan dan gaan fijntunen. Komt dat op 1 graad of doet ie het ook nog op 5graden verschil? (ik heb het dan over de hoek dat ie achterover helt).

Heb trouwens uit arremoede een 'militair' kompas bij de kijkshop gehaald. 4,95. Maar die geeft zuiden aan waar de zon ik schat om een uur of 1100 staat. Lijkt me ook niet best. Of moet je een kompas anders lezen? Je ziet wel ik ben een goedbedoelde amateur. Tips welkom.

[ Voor 17% gewijzigd door MrMarcie op 21-10-2007 22:55 ]

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 450MT

Topicstarter
Iemand enig idee hoe je kan bepalen of de LNB wel werkt of de kaart. Heb geen 'ruis', maar dat hoeft ook niet geloof ik.
Wat ik ook probeer ik ontvang geen signaal, gebruik ook al de genoemde satfinders.

Wat nu??

Pagina: 1