Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[C#] Invalid postback or callback bij updaten van gridview

Pagina: 1
Acties:

• ThaLaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-11 09:41
Ik heb een aspx file met daarin een gridview.
Ik heb een commandfield toegevoegd met daarin een editimage, deleteimage en selectimage.
Als ik op het selectimage klik, vang ik het OnEdit event af.
Ik kan vervolgens deze regel wijzigen. Het commandfield toont op dat moment een CancelImage en een UpdateImage.

Als ik klaar ben met wijzigen en ik klik op de UpdateImage begint de ellende pas:
De volgende melding verschijnt:

code:
1
2
3
4
Invalid postback or callback argument.  Event validation is enabled using <pagesenableEventValidation="true"/> in configuration or <%@ Page EnableEventValidation="true" %> in a page.  For security purposes, this feature verifies that arguments to postback or callback 
events originate from the server control that originally rendered them.  If the data is valid and 
expected, use the ClientScriptManager.RegisterForEventValidation method in order to register the 
postback or callback data for validation.

Geen idee wat ik ermee aan moet. EventValidation uitzetten wil ik niet, omdat dat een security issue schijnt te zijn.
Hoe komt het dat deze simpele functie niet werkt? Zie ik iets over het hoofd? Waarom denkt de runtime dat dit update event van een ander object komt dan zichtzelf?

Iemand die wat licht op de zaak kan schijnen?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

http://forums.asp.net/t/922994.aspx al gezien? :)

[ Voor 80% gewijzigd door gorgi_19 op 19-10-2007 12:14 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• ThaLaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-11 09:41
Dit forum had ik inderdaad nog niet gezien, maar gaf mij nu na lezen ook nog geen oplossing helaas.

Een paar dingen geprobeerd, maar leidde weer tot andere problemen.

Zij stellen daar dat het kan komen doordat je controls steeds bij elke postback opnieuw gerenderd werden. Dit had ik inderdaad fout staan.
Mijn load event ziet er nu zo uit:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
protected void CustomGridView1_Load(object sender, EventArgs e)
        {
            if (!IsPostBack)
            {
                CustomGridView1.DataSource = ObjectDataSource1;
                CustomGridView1.DataBind();
            }
        }

Maar nu wordt mijn gridview helemaal niet meer weergegeven zodra ik in edit mode ga :?