Toon posts:

Notebook harddisk compatibiliteit

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voordat je dit gaat lezen. Heb overigens wel geprobeerd om een dergelijke probleem op het forum te zoeken, maar helaas geen resultaten OF ik heb er te snel overheen gekeken.

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem en gaat als volgt:

Zodra ik de notebook laat booten van de Windows XP disk,
krijg netjes de melding van"press any key to boot van the disk etc..."
Maar ik krijg niet meer het blauwe scherm zoals verwacht.
Dit gedeelte duurt enorm lang, het duurt meer dan 10min voordat ik het eerste blauwe stukje kan zien!!

Dus wat ik denk... is dat mijn notebook hdd kapot is :(
Het is een hitachi 100gb ATA-150) (serienummer kan ik niet even terug vinden).

Mijn vraag is welke notebook hdd ik kan gebruiken als vervanging? Ik zie in de pricewatch overal verschillende soorten:

sata II
sata-6
ATA100
ATA133

Maar het probleem is dat er geen ATA-150 tussen zit.

Dank je voor je tijd. _/-\o_

Met vriendelijke groet,

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2007 12:08 ]

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:19
als je een nieuwe koopt moet je een ATA harddisk kopen, die nummers die erachter staan maken niet veel uit. Maar weet je zeker dat je HDD stuk is, kan je het niet uit je laptop halen en eventuele met een externe hdd behuizing testen?

Verwijderd

ATA-150 bestaat helemaal niet; SATA-150 daarentegen wel. In je lijstje heb je ook nog SATA-6 staan, ook dat bestaat niet. (P)ATA-6 echter weer wel.
Jij hebt gewoon een SATA schijf nodig, en dan maakt het niet uit of die SATA-I(150) of II (300) is.

Verwijderd

Topicstarter
aryan schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:08:
als je een nieuwe koopt moet je een ATA harddisk kopen, die nummers die erachter staan maken niet veel uit. Maar weet je zeker dat je HDD stuk is, kan je het niet uit je laptop halen en eventuele met een externe hdd behuizing testen?
Hoi bedankt voor jullie beide reacties.
Ja dit heb ik geprobeerd. Maar heb de hdd in een externe behuizing (SATA aansluiting).
Het probleem is dat mijn computer dan erg traag gaat worden. Hij installeert overigens netjes de drivers en geeft de melding dat "het apparaat ready to use is"

Maar ik moet ongeveer 5min wachten voordat de partities van de hdd in mijn "deze computer" wordt getoond. Zodra ik op een van de partities klik dan krijg ik een melding dat de parameters niet klopppen. En als ik op de disk management klik, dan duurt dit echt heel lang. Zodra ik de usb van de externe behuizing eruit haal, wordt het scherm van de disk management direct getoond.

Ik heb nog overigens de Windows Xp disk nog een keer geprobeerd. Het is met wachten en gieren gelukt om bij het scherm te komen waar ik mijn Windows wil installeren. Maar het formatteren blijft op 0% hangen .

mvg,

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-02 12:51

M2M

medicijnman

weet je het merk van die externe behuizing?

in ieder geval lijkt het er op dat of je schijf zijn beste tijd gehad heeft, of je externe geval doet zijn werk niet goed. Ik verwacht het eerste. Is de schijf heftig aan het upspinnen / downspinnen (constant?) dan issie aan het eind van zijn latijn

heb je je externe geval wel direct op een usb poort van je mobo ingeplugd? (geen usb hubs gebruiken hiervoor), en hij draait zeker op usb 2.0?

maar nogmaals, het lijkt er op dat je schijf bijna een tuintje op zijn buik krijgt. Succes :)

[ Voor 39% gewijzigd door M2M op 19-10-2007 16:09 ]

-_-

Verwijderd

Topicstarter
hoi dank je voor je bericht,

De harde schijf maakt helemaal geen heftige geluiden zoals jij dat aan gaf met het down/up spinnen. Je hoort de harde schijf wel draaien (als of hij nadenkt) maar dan op een gegeven moment is hij dan weer stil.

LACIE is het merk van de externe harde schijf behuizing. (bij de mediamarkt gehaald)
Heb hem idd ingeplugd op een usb 2.0 poort van me moederbord.

groet,

Verwijderd

Topicstarter
niemand anders eventueel een idee? oplossing??
Pagina: 1