Wan naar Lan probleem

Pagina: 1
Acties:

• supergoudt
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-03 23:10
Hallo Allen,

Ik zit met een probleem, sinds kort heb ik hier glasvezel van XMS, dit is 24Mb, alleen nu met mijn router ertussen (linksys BEFW1154), valt bij veel dataverkeer (film streamen etc), de router uit, niets werkt dan meer. Dan lijkt het alsof de router "vol" loopt en moet ik deze resetten d.m.v. even de stekker eruit en weer erin. Een beetje surfen enzo gaat prima, alleen downloaden zonder router gaat zo'n 3x sneller als met router.

de router is een oud beestje maar heeft het altijd prima gedaan. Kan het zijn dat de Wan poort te langzaam is? Ik kan er geen info over vinden, en hebben jullie misschien tips/ervaringen voor een nieuwe router? Welke wel minimaal 24Mb aankan natuurlijk, zonder beperkingen.

Alvast bedankt voor de reacties

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Elke enigzins recente router kan 24 Mbit aan, een goed voorbeeld is de WRT54GL (50 a 60 euro).

Wil je echter voorbereid zijn op de toekomst van glasvezel (100Mbit) dan moet je zoeken naar een router met een gigabit WAN poort en gigabit LAN poorten (meestal hebben die ook 802.11N draadloos). Deze zijn wel een heel stuk duurder, bijvoorbeeld de D-link DIR 655 (ongeveer 150 euro)

• supergoudt
Kijk, daar kan ik wat mee. Die WRT54GL ziet er prima uit, even wat reviews gelezen en ik denk voor mij goed genoeg. Ik zag in de pricewatch dat ze vanaf zo'n 52 euro te koop zijn, en ik kan hier nog wel een tijdje mee vooruit, en als ik dan weer een nieuwe nodig heb, dan kosten die gigabit routers ook niet zo veel meer. Maar ik hou mijn ogen en oren open voor meer tips en suggesties.

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Het kan heel goed dat jouw oude router niet genoeg rekenkracht heeft om alles te verwerken. Wat je ook moet controlleren is of er geen firewall of dergelijke functies in de weg zitten en bijv. van je LAN tijdelijk een DMZ te maken. De meeste routers hebben deze functie. Mijn Netgear router, wat opzich een kwalitief goed ding is, gaat op een gegeven moment ook over z'n nek als ik m'n SPI firewall aan laat staan en een torrent dl. Als ik dan de log files bekijk staat er "possible flood detection" o.i.d (wat dus niet klopt) en dus komt door het grote aantal connecties.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

• supergoudt
@ temp00, daar zat ik ook al aan te denken, namelijk surfen en downloaden gaat prima (weliswaar niet zo snel als zonder router, dus rechtstreeks op het modem), maar zo snel als ik wat wil streamen (youtube, uitzendinggemist etc.), dan kan ik wel alles bekijken maar zodra het filmpje is afgelopen dan kapt de router ermee, en kan ik helemaal niets meer behalve een harde reset. DMZ heb ik al op enable staan, firewall in- of uitschakelen maakt (volgens mij) niet veel uit. Zoals uit jullie reacties en mijn boerenverstand blijkt, lijkt de router gewoon "vol" te lopen (jouw possible flood detection). Dus maar eens rond kijken naar wat nieuws, en met deze iemand anders blij maken.

• supergoudt
Medetweakerts,

Ik zit net even in het menu van mijn router te kijken, staat daar connection speed op 10 Mbit half duplex, nu op auto gezet en volgens mij is het probleem nu opgelost. Wat mij betreft slotje en bedankt voor het meedenken. 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door supergoudt op 19-10-2007 22:23 ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
supergoudt schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 22:08:
Medetweakerts,

Ik zit net even in het menu van mijn router te kijken, staat daar connection speed op 10 Mbit half duplex, nu op auto gezet en volgens mij is het probleem nu opgelost. Wat mij betreft slotje en bedankt voor het meedenken. 8)7
Dan is het probleem duidelijk, slotje hoeft niet dan hebben andere er nog wat aan
Pagina: 1