Toon posts:

Hoe Processor schoomaken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan je het beste een processor schoonmaken. Het gaat vooral om het geleidings spul, dat is uitglopen over de
pinnen van de processor.
En hoeveel moet ik erna weer overheen doen?

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Ik heb de mijne gewoon afgespoeld onder de kraan en met een niet-pluizende doek weer drooggeveegd. Daarna voor de zekerheid nog even een paar uurtjes laten liggen dat ook de laatste druppels eraf waren.
Toen was 'ie weer perfect schoon (was 'n ThunderBird 700 overigens, draait nog steeds heerlijk :)).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Topicstarter
meen je dat nou?

Verwijderd

WOW,
met water?die is gek, gewoon ff met een beetje wasbenzine, of met parfum,
geleidingsspul heet koelprut :) = officiele naam lol

• Evil-B
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-04-2023
Een vriend van mij heeft een een paar uurtjes laten weken en vervolgens op laten drogen...... toen deed zijn Duron 6000 het weer!! Water is dus geen probleem >:)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:21

DarkSide

theres no place like ::1

Op dinsdag 13 februari 2001 11:48 schreef Evil-B het volgende:
Een vriend van mij heeft een een paar uurtjes laten weken en vervolgens op laten drogen...... toen deed zijn Duron 6000 het weer!! Water is dus geen probleem >:)
Duron 6000!!! wou waar heeft ie die vandaan?
Doe er mij dan ook maar 2 :)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Turismo
  • Laatst online: 00:54
Op dinsdag 13 februari 2001 11:53 schreef DarkSide het volgende:

[..]

Duron 6000!!! wou waar heeft ie die vandaan?
Doe er mij dan ook maar 2 :)
2? slaat dat op de term op 1 been kan je niet leven. Zou al dik tevreden zijn met 1:)

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:53

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Tjah.. tis een vettig spulletje.. vraag aan je moeder een lappie met vet oplossers wat geen processor op lost.. water lijkt me DOM!

;)

Maakt reviews bij IOTDomotica.nl . Podcast bij Kophi: ook op YT.

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:46

@r!k

It is I, Leclerq

die vis je zo uit het water hoor, wel even schoon laten weken! :)

Een hele rij microsoft certificeringen.

• Evil-B
Heeeuh.....een thunderbird 1.2 gig is er niets bij...:P

• DarkSide
  • Laatst online: 22:21

DarkSide

theres no place like ::1

Op dinsdag 13 februari 2001 11:55 schreef Turismo het volgende:

[..]

2? slaat dat op de term op 1 been kan je niet leven. Zou al dik tevreden zijn met 1:)
OK jij een en ik een

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op dinsdag 13 februari 2001 11:45 schreef drLiter het volgende:
WOW,
met water?die is gek, gewoon ff met een beetje wasbenzine, of met parfum,
geleidingsspul heet koelprut :) = officiele naam lol
Ik denk dat water minder agressief is dan al die troep die jij noemt, maar goed...
Als je hem gewoon laat drogen kan het volgens mij weinig kwaad, ik heb alleen nog nooit gedaan.
Er bestaat trouwens ook zo iets als koel-pasta-verwijderaan (heet zo niet natuurlijk ;)), als je het 'officieel' wil doen moet je dat gebruiken (geen idee wat voor ingredienten dat heeft)

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:22
waarom zou water wat uitmaken op een processor je kan zelfs je gsm in het water flikkeren zolang de batterij er maar uit is en er geen spanning opstaat is er geen kortsluiting en niks nada schade

• MetalStef
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-08 21:44

MetalStef

gietijzer

Nagellakremover. Echt waar, die van mij glom als een keutel!

Ging tien keer zo beter als een nat wattenstaafje met water.

Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...

Verwijderd

Alle metalen corroderen indien in contact gebracht met water. Het ene metaal corrodeert alleen sneller als het andere. Hoelang jij nog van je CPU zult genieten? >:)

Verwijderd

als ik m nou in de afwasmachine doe, zou ie t nog overleven? mijn tbirdje

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
Op dinsdag 13 februari 2001 13:03 schreef fayso het volgende:
ja maar wel een zuurstof fles meegeven. Anders sterft ie wel

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:19

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Op dinsdag 13 februari 2001 13:03 schreef fayso het volgende:
Ik heb terpentine gebruikt. Werkte perfect! :7

Whatever.

Verwijderd

Topicstarter
okokok... In het water flikkeren lijkt me ook geen goed id. Het zal wel werken maar niet
100% goed zijn.

Ik probeer het wel met wat terpentine

Ik wil mijn p4 nog wel even langer hier houden.

Verwijderd

Wattenstaafje en Wasbenzine maakt het weer blinkend schoon .

Verwijderd

met alkohol. geen bier of vodka, maar dat spul wat je bij de apotheek kan halen voor 3 knaken. tast de cpu niet aan zoals met wasbenzine, terpentine of |:( water |:(

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Ik werk zo vaak met water.
In vroegere tijden ook wel eens complete 386 opgehaald die nacht in de regen had gestaan. Regenwater is wel slecht, dat is zuur.
Gewoon alles afgespoeld met kraanwater en lekker aan de lucht 3 dagen laten drogen.
En perfect werken he :).
(dit was dus al enkele jaren geleden, zoveel moeite zou ik tegenwoordig niet meer doen voor 'n 386 :)).
En jongens, denk je nou echt dat 'n CPU van 'n kwaliteit ijzer is gemaakt die kan roesten :?. Lijkt me niet he.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Op dinsdag 13 februari 2001 11:48 schreef Evil-B het volgende:
Het was toch echt wel alkohol, en m'n Duron start nog net op 950, dus 6000 lijkt me beetje te... (maar wel lekker >:))

• martijn12345
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

inderdaad gewoon flesje pure alcohol halen bij drogist. Kun je ook krijgen bij de betere muziekzaken, want dat spul schijn je ook te gebruiken om instrumenten mee schoon te maken. dat geeft dus ook al aan dat het niet zo heel agressief is. Want instrumenten zijn doorgaans dure voorwerpen die je voorzichtig behandelt

Geen inspiratie

• Evil-B
Goed, het was dus alcohol, maar dat is niet het enige waar dit goedje voor gebruikt kan worden. >:)

Let's get Drunk!!!!! :9~

Verwijderd

Kirby stofzuiger: vraag of zo'n gast langs komt om te demonstreren. Laat em je proc even behandelen. Wel uitkijken dat ie de pinnen er niet uitslurpt.
Kirby...eh zou dat ding ook als cooler te gebruiken zijn??? By far the most expensive cooler on earth. Brengt me wel op een idee:+Een stofzuiger om de warme lucht weg te zuigen. Maak een lange slang, bv wasemkapslang, vanuit je case buiten je computerruimte en monteer daar een knots van een fan aan een ouwe voeding om de warme lucht weg te zuigen. Heb je geen last van de herrie.
Pagina: 1