Toon posts:

[Access 03] SQL in statement

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben bezig met een database project voor lcokers. Het is al aardig op weg, maar ik loop tegen 2 obstakels.

Het eerste is vrij simpel. Ik heb het volgende procedure op een button, maar als hij wordt gerunt krijg ik dit bericht:

"Write Conflict - This record has been changed by another user since you started editing it. If you ......" en dan de opties op te slaan, naar het clipboard te copieren of de verandering te droppen. Waar ligt dit aan? Dit is het procedure:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Private Sub ProcessReturnButton_Click()
On Error GoTo Err_ProcessReturnButton_Click

DoCmd.SetWarnings False 'System warning message is turned off

DoCmd.RunSQL "UPDATE Lockers SET IsRented=False WHERE LockerNumber=" _
    & Me.LockerNumber & ";"

DoCmd.RunSQL "UPDATE Rentals SET RentalOpen=False, RentalFinished=True WHERE RentalID=" _
    & Me.RentalID & ";"

DoCmd.Close

Exit_ProcessReturnButton_Click:
    Exit Sub

Err_ProcessReturnButton_Click:
    MsgBox Err.Description
    Resume Exit_ProcessReturnButton_Click

End Sub

Mijn tweede probleem zal ik hierna posten.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn tweede probleem is dit:

Ik heb 2 rapporten die ieder 1 rental laten zien. De eerte heeft alleen [SCMemberRental] erin staan als degene die de locker heeft uitgeleend. De tweede heeft [CSMemberRental] en [CSMemberReturn] erin staan. Dit werkt allemaal perfect, alleen het laat een nummer (de nummer van SCMemberRental en SCMemberReturn zien, en niet de naam dat daarbij hoort. Hoe krijg ik dit voor mekaar?

Hoe kan ik makkelijk een dump van de tables maken zodat het voor iemand hier makkelijker te zien is?

Verwijderd

Topicstarter
BUMP.

Is er echt niemand die mij hierbij kan helpen?

• pkemeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2022
Voor je eerste probleem ben ik bang dat ik niet direct een oplossing weet. Is het mogelijk dat je het project ergens post, zodat ik even kan kijken (is overigens geen garantie dat ik het dan wel weet).

Het tweede probleem lijkt er op dat je het rapport over een tabel i.p.v. een query laat lopen. Met een query kan je eenvoudig de juiste naam bij het id zoeken en vervolgens in een rapport plaatsen.

Een dump van de tabellen kan je eenvoudig maken door ze te exporteren naar een xls, of csv bestand. (Bestand, exporteren).

Ik hoop dat dit een beetje helpt.

Lord Vaiter