Toon posts:

Windows niet laten zoeken naar andere monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers, ik zit met een 'probleempje', de oplossing hiervoor heb ik nog niet kunnen vinden op internet (en hier), dus probeer ik het middels dit bericht.

Situatie
Ik heb een dual-monitor setup staan met 2 monitoren van verschillende resoluties. Mijn primaire monitor is via een DVI switch op de DVI aansluiting van mijn videokaart verbonden. Mijn secundaire monitor zit rechtstreeks op de VGA aansluiting van mijn videokaart.
Nu heb ik onlangs met behulp van de DVI switch mijn PS3 op mijn DVI monitor aangesloten met de veronderstelling dat ik makkelijk tussen mijn PC en PS3 kan switchen terwijl deze beiden aan staan.
Dit kan, maar niet zonder problemen.

Probleem
Wanneer ik dus de switch gebruik om van input apparaat te wisselen begint de ellende.
Windows ziet dit natuurlijk als dat een monitor die los gehaald wordt van de videokaart en schakelt over naar de secundaire monitor. Het hele bureaublad (snelkoppelingen, taakbalk) wordt overgeheveld naar de secundaire monitor.
Wanneer ik weer terugschakel moet ik alle instellingen weer opnieuw toepassen wat erg irritant is. Bovendien staan alle snelkoppelingen door elkaar.

Gewenst
Wat ik dus wil is dat Windows niet overschakelt naar de andere monitor, maar dat gewoon alles op z'n plek blijft staan. Dus de primaire monitor blijft als primair met bureaublad en secundaire monitor blijft secundair als uitgebreid bureaublad.

Waar het om gaat
- Dell 2407WFP-HC op DVI - 1920x1200 (primaire monitor)
- Samsung SyncMaster 171n op VGA - 1280x1024 (secundaire monitor, bureaublad uitgebreid)
- Radeon X800XT (nieuwste drivers + Catalyst Control Center)
- Windows XP Pro SP2
- HQ DVI switch (onderstaande afbeelding)
Afbeeldingslocatie: http://www.hqproducts.com/images/products/AVSWITCH-12_BACK.JPG
Bij de switch moet je met behulp van 2 knoppen aan de voorkant van input wisselen (handmatig dus).

Ik heb Ultramon geïnstalleerd en bekeken, maar dit geeft eigenlijk hetzelfde resultaat. Weliswaar kan ik snel de monitoren goed opstellen met behulp van profielen, echter staan de snelkoppelingen nooit goed.

Lang verhaal, maar mijn vraag komt dus eigenlijk op het volgende neer:
Is er een manier om in Windows hard in te stellen dat hij niet automatisch naar andere monitoren zoekt/overschakelt wanneer de primaire monitor los gehaald wordt?
Zo niet, heeft iemand een andere suggestie? Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, alvast bedankt!

Verwijderd

Dat heet "Monitor Hot Plug Detection", heb zo'n zelfde soort probleem maar weet ook niet hoe ik dit moet oplossen..

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Weet niet of dit zozeer aan windows ligt, want ik trek ook wel es de kabel van een van mn monitors eruit en dan blijft de dubbele desktop gewoon intact (kan de muis ook nog gewoon naar de losgekoppelde desktop bewegen). Ik heb overigens een nvidia-kaart.. Dus een nieuwe kaart aanschaffen zou misschien een (rigoreuze) oplossing zijn ;) Al zou dit toch ook met software op te lossen moeten zijn...

[ Voor 21% gewijzigd door Palomar op 19-10-2007 13:46 ]

Verwijderd

nou, een 6600GT is denk ik recent genoeg in mijn geval, heb iets soortgelijks met een 7600GT in m'n Mediacenter, daar ben ik ook regelmatig het beeld kwijt als ik terugkom uit S3 standby.

Kan iemand ons verder helpen?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:27:
nou, een 6600GT is denk ik recent genoeg in mijn geval, heb iets soortgelijks met een 7600GT in m'n Mediacenter, daar ben ik ook regelmatig het beeld kwijt als ik terugkom uit S3 standby.

Kan iemand ons verder helpen?
ehm, weet je zeker dat dat hetzelfde probleem is als de TS heeft? Geen beeld na standby kan ook andere oorzaken hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Ja wat ik meer bedoel is om hetzelfde effect te krijgen als dat je een monitor gewoon uit zou zetten, dan wordt er immers ook niets overgeschakeld. Zal waarschijnlijk komen omdat hij gewoon ziet dat er nog een kabel is aangesloten...

• smok84
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-05 13:21
DIt is een beetje een oud topic, maar mijn probleem kwam het meest in de buurt van dit topic.

Ik heb precies de zelfde opstelling zo als Sqall die beschreven heeft.
ik heb een pc met een 7600GT en ps3 die ik doormiddel van de HQ DVI switch with audio op de zelfde monitor(Samsung 225BW) wil aansluiten.

Echter op het moment dat ik ga swichten van pc naar ps3 heb ik geen problemen. Alleen als ik terug wil switchen naar mijn pc dan krijg ik geen beeld meer. De monitor geeft een zwart scherm met een knipperend vierkant van digitaal/analoog. Oftewel de monitoor zit naar een signaal te zoeken. De enige mogelijkheid waarop ik dan weer beeld kan krijgen is door de pc opnieuw op te starten.

Blijkbaar stopt mijn videokaart of Windows XP pro met het sturen van een signaal.
Nu is mijn vraag dan ook uiteindelijk weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat mijn pc toch een signaal blijft sturen?
Pagina: 1