[xp] Acer Laptop: Verborgen partitie openen

Pagina: 1
Acties:
  • 8.225 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201698

Topicstarter
Hey,
Na heel wat gekloot besloot ik mijn Acer Aspire 1640Z opnieuw te installeren. Zaten geen cds bij, maar ik had nog een legitieme windows XP SP1 cd en de drivers zouden op een verborgen partitie staan.
Windows geinstalleerd, werkt allemaal best. Maar om bij die verborgen partitie te komen zou ik bij het opstarten op ALT F10 moeten drukken, dit had geen resultaat.
Met Acer gebeld, lijkt erop alsof die partitie niet aanwezig was (dan). Kan een dvd met dezelfde inhoud bestellen voor 60 euro.

Maar, ik keek met die windows cd nog een keer bij die partities, en dit stond er:
Schijf van 57232 MB, 0 met ID 0 op bus 0 (atapi) [MBR]

- : Partitie 1 (EISA-hulpprogramma's) 3993 MB ( 748 MB vrij)
D: Partitie 3 [NTFS] 26372 MB (25337 MB vrij)
C: Partitie 2 (STUFF) [FAT32] 26867 MB (14049 MB vrij)
[Die "Stuff" schijf was eerst de D:/, stond wat zooi op en is niet geformateerd.]

Maar er staat dus wel degelijk een partitie op met hulprogramma's (waarom anders nog maar 748mb vrij?), maar het ding heeft geen schijfnummer.

Weet iemand hoe ik de inhoud daarvan op een dvd kan branden, of iig kan openen op mn laptop?
60 euro betalen voor een dvd met bestanden die ik eigenlijk al heb is een beetje te gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:57

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je eens kijken als de schijf kan openen via: Rechter muisknop op 'Deze computer' >> Beheren >> Opslag >> Schijfbeheer

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Misschien flink mosterd na de maaltijd, maar er wordt ook altijd aangeraden om een recovery-cd/dvd te branden bij de eerste boot. En daarna is het altijd nog mogelijk via Acer eRecovery in Windows.

Staat trouwens D2D Recovery aan in het bios? Anders kan je volgens mij op ALT-F10 drukken tot je een ons weegt. ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als ik rechtermuis klik op Deze Computer krijg ik enkel "Algemeen/Computernaam/Hardware/Geavanceerd/Systeemherstel/Verbindingen van buitenaf/Automatische updates" als opties..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
_the_crow_ schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:18:
Misschien flink mosterd na de maaltijd, maar er wordt ook altijd aangeraden om een recovery-cd/dvd te branden bij de eerste boot. En daarna is het altijd nog mogelijk via Acer eRecovery in Windows.

Staat trouwens D2D Recovery aan in het bios? Anders kan je volgens mij op ALT-F10 drukken tot je een ons weegt. ;)
Dat eerste, ja, nooit aan gedacht eigenlijk =/ Stom van me

En ja, D2D Recovery staat aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comvidnet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2021
Ik zou gewoon windows installeren en vervolgens de drivers downloaden van de acer website. Daar staan ze ook allemaal gewoon op.

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
comvidnet schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:21:
Ik zou gewoon windows installeren en vervolgens de drivers downloaden van de acer website. Daar staan ze ook allemaal gewoon op.
Ik heb dus ook geen netwerk drivers op die laptop, dus geen internet. Ook heb ik al Everest via een externe HD daarop proberen te draaien, doet ie ook niet (zijn daar ookal drivers voor nodig?!)

En als jij mij kunt vertellen waar ik op de site van Acer dan drivers voor Acer Aspire 1640Z kan downloaden, graag, ik zie het nergens staan?

edit: okay http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_1640z.html
ik was iets te snel

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 201698 op 19-10-2007 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:57

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Anoniem: 201698 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:20:
Als ik rechtermuis klik op Deze Computer krijg ik enkel "Algemeen/Computernaam/Hardware/Geavanceerd/Systeemherstel/Verbindingen van buitenaf/Automatische updates" als opties..
Dan via configuratiescherm?
Configuratiescherm >> Systeembeheer >> Computerbeheer >> Schijfbeheer

[ Voor 10% gewijzigd door Outerspace op 19-10-2007 11:34 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Outerspace schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:32:
[...]

Dan via configuratiescherm?
Configuratiescherm >> Systeembeheer >> Computerbeheer >> Schijfbeheer
Ja! Via daar zie ik hem wel staan
PQSERVICE - Partitie - Standaard - FAT32 - In Orde (EISA-configuratie)

maar hoe open ik die dan?

edit: bij die andere 2 schijven krijg ik rechtsklikkend de optie "openen/verkennen"
bij de PQSERVICE niet...

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 201698 op 19-10-2007 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Anoniem: 201698 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:50:
Ja! Via daar zie ik hem wel staan
PQSERVICE - Partitie - Standaard - FAT32 - In Orde (EISA-configuratie)

maar hoe open ik die dan?

edit: bij die andere 2 schijven krijg ik rechtsklikkend de optie "openen/verkennen"
bij de PQSERVICE niet...
En als je rechtermuisknop doet en dan 'Change driveletter en paths...'?

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timin8r
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-04 14:48
Rechtermuisknop > Stationsletter wijzigen?

Daarna moet je em gewoon in epxlorer kunnen zien.

Edit: spuit 11

[ Voor 8% gewijzigd door timin8r op 19-10-2007 11:58 ]

i5-6600K - ASUS Z170 PRO GAMING - 16GB HyperX - XFX RX 570 4GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Was het maar zo simpel. Als ik daar rechtermuisknop doe staat er alleen een streepje en "Help"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timin8r
Hier iemand met hetzelfde probleem. Daar wordt Stellar Phoenix Recovery Suite aangeraden. Misschien kun je daar wat mee.
De ghost image zou met een wachtwoord of bios lock beveiligd kunnen zijn, ik weet niet of de drivers los op de partitie staan of in de image zitten. Bij mijn oude Toshiba's zat er een bios-lock op, de image kon niet gewoon met ghost geopend en alleen op de machine zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Misschien helpt het om Acer eManager te downloaden/installeren en vervolgens dan via eRecovery alles terug te laten zetten. Als die recovery dan gelukt is, meteen een recovery-cd/dvd maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op het moment heb ik alle drivers gedownload via de Acer website en die aan het installeren.
Dadelijk even rebooten en kijken of alles gelukt is. Acer eManager staat er nu ook op, ik ga proberen daar via eRecovery alles te herstellen.
Als dat niet lukt zal ik naar de oplossing van timin8r kijken.
In ieder geval alvast hartelijk bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hmm. in eManager staat eRecovery niet bij. Iemand een directe downloadlink?

edit: logisch natuurlijk dat het er niet bij zit. Daar willen ze die 60e voor.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 201698 op 19-10-2007 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timin8r
Ik denk dat je gelijk hebt...ook bij andere modellen staat ie er niet als losse download bij. Heb nog even geprobeerd op de FTP-server te kijken of ie daar stiekum wel ergens staat maar die is zo traag als s*&%, krijg elke keer een time-out error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Inderdaad. Elke downloadlink die ik vind loopt dood. Hoop andere topics met dezelfde vraag..
Wel een beetje slecht van Acer hoor, ik heb immers nog volledige garantie op 't ding. En bij de service zeiden ze dat dit gebeuren niet onder de garantie viel omdat het bij aankoop waarschijnlijk wel heeft gewerkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Ja, duh, die garantie is net voor problemen die optreden NA de aankoop.. Acer kan toch niet zeggen: ja, je hebt de laptop gebruikt, dus nu geven we geen garantie meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-05 15:25
Download de gparted live cd, boot in linux en mount de bijde partities (mount /dev/schijf). Dan kun je heel simpel alles kopieren naar je C schijf via cp -R /dev/hda1 /dev/hda2 (of hoe je partities ook heten)

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BèR schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:11:
Acer kan toch niet zeggen: ja, je hebt de laptop gebruikt, dus nu geven we geen garantie meer..
Dat lijken ze dus wél te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
Anoniem: 201698 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:17:
[...]

Dat lijken ze dus wél te doen.
Ik bedoel hiermee dat jij Acer duidelijk moet maken dat je dit niet accepteert..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BèR schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:18:
[...]

Ik bedoel hiermee dat jij Acer duidelijk moet maken dat je dit niet accepteert..
Ghehe, was ik maar zo assertief. Ik ben zoiemand als het weer werkt, is het wel goed zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
Oké, maar het werkt niet, dus bel Acer, vraag of ze je een recovery DVD willen sturen, hebben ze vast liggen, en als je je niet assertief genoeg voelt betaal je er maar voor, als je het zonde van het geld vindt dien je toch maar 'n klacht in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
In plaats van te zeuren dat acer alles verkeerd doet, heb ik het gevoel dat je gewoon niet weet waar je mee bezig bent.

De drivers downloaden perfect, dus zet ze op je mp3 en voila. En je kunt altijd nog de gParted oplossing proberen (scroll effe omhoog..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237061

Ik ben ook aan het worstelen met een Acer Aspire (9410Z). Met een demo van Paragon partition manager kreeg ik alle bestanden op de 'verborgen'partitie te zien en kon ik ze ook copieren naar d:.
Misschien werkt dit ook voor andere Acers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237076

doe ff Acer eRecovery op cd of dvd branden en je heb alles op cd of dvd werkt bij mij super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237076

backup bedoel ik dan he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150263

@topicstarter Ik heb ook acer 1640z. Ik heb wel een back-up van de recovery cd. Die wil ik eventueel wel delen met torrents (kan even duren). Deze cd stop je erin bij het opstarten en dan kan je de fabriekswaarden herstellen (mits je recovery partitie nog niet hebt verwijderd. Dus zeg het maar! Ik wil ook wel een kopie opsturen tegen een kleine vergoeding;)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 150263 op 20-10-2007 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
Volgens mij heb je de verborgen partitie helemaal niet nodig om te recoveren, aangezien die op de dvd wordt gebrandt? Anders had een cd ook wel kunnen volstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187841

Ik heb het met Linux geprobeerd, werkt goed. www.ubuntu.com (live cd starten)
Je ziet gewoon de 3e partitie staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237130

Bij de acer notebooks/desktops ziit vaak een recovery partition, maar zeker niet bij alle modellen. veel modellen voor de 3000+ series hebben het niet.

mocht de partitie nog aanwezig zijn dan Kun je die activeren door de partitie standaard te maken
( active) via BV partition magic.

van ouds heeft acer de hardeschijven gesplits C:/D: ook bij de modellen die geen recovery partition hebben. gebruikelijk heet de recovery partition <?:>ACERDATA

de cd/dvd is bedoeld voor waneer de hdd recovery niet meer werkt. let wel op , als de partitie data corrubt is zul de hdd leeg moeten maken (killhdd is hier goed voor) , Anders heb je kans dat de recovery cd/dvd een foutmelding geeft
"Partition tabel not the same"

PS: mijn nederlands is net zo slecht als mijn engels,excuses ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 237130 op 21-10-2007 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nouja, alle drivers die nodig zijn, zijn te halen van de Acer website béhavle dat eRecovery programma, deze heb ik ook ergens kunnen vinden, maar wil niet starten.
Ik ben er heilig van overtuigd dat de recovery partitie nog wel aanwezig is, maargoed. M'n laptop werkt tot zoverre nog, en dan ga ik niet meer risico's nemen om uit te zoeken hoe iets werkt.

In ieder geval hartelijk bedankt allen!
Pagina: 1