Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[javascript] tag opties invoegen na wijzigen veld

Pagina: 1
Acties:

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb een formulier waarbij ik een aantal velden verplicht maak.

Daar heb ik een javascript functie voor. Alle velden die ik wil verplichten voorzie ik van een aantal extra elementen in hun tag bijvoorbeeld:
HTML:
1
<input name="prijs"  type="text" required="yes" message="" label="Prijs"/>

dit voeg ik dus aan de tag toe: required="yes" message="" label="Prijs"

Nu heb ik een veld genaamd aantal. Daarachter staat een dropdown menu met een investeringnummer wat je moet kiezen. Dit hoeft alleen als je een aantal hebt opgegeven..

Ik wil dus checken: als "aantal" input groter is dan 0 dan moet het veld investeringrekening verplicht worden..

Kan je in een input tag iets met javascript toevoegen als een ander veld een waarde heeft gekregen? Dus kun je dan het bovenstaande dik gedrukte stuk invoegen in een tag?

[ Voor 5% gewijzigd door ViNyL op 19-10-2007 11:01 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hetgeen jij wilt is onder andere mogelijk met setAttribute. Zoeken op GoT in Webdesign, Markup & Clientside Scripting geeft genoeg relevante hits:

[js] setAttribute voor Mozilla & Internet explorer
[JS] IE > setAttribute
[js] setAttribute lukt niet in IE

Ik mis in je topicstart onder andere wat je zelf hebt geprobeerd, waar je op hebt gezocht en waarom de resultaten niet gewenste resultaten boden. Probeer dat volgende keer in je topicstart erbij te plaatsen.

[ Voor 21% gewijzigd door BtM909 op 19-10-2007 11:03 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Tjah weet niet precies hoe je het omschrijft dus googlen levert dan niet altijd de juiste results op...

Tnx anyway!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Makt niet uit, maar als je aangeeft op welke kreten je hebt gezocht, kunnen we je ook in dat soort gevallen de goede richting op duwen ;)

IIG blij dat je hierdoor op weg bent geholopen

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.