Toon posts:

7600 gt duur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vorig jaar rond deze tijd bij azerty een pc samengesteld met daarin de volgende videokaart
Sparkle GeForce 7600GT, 256 MB, DDR3, PCI Express x16 en een moederbord met daarop sli. Nu is de tijd rijp om dat sli gebeuren is aan de tand te voelen. Maar nu zag ik op de site van azerty dat diezelfde videokaart 136,95 euro moet kosten terwijl ik er vorig jaar 135,03 euro voor heb betaalt. Nu gaart het me niet om die ene euro maar wat is de reden dat deze kaart nog steeds zo duur is aangezien de serie met nummer 8 allang wordt verkocht. Zou je toch verwachten dat de oudere kaarten dalen in prijs.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het is vaak zo dat oudere kaarten gewoon nog voor hun oude prijs blijven staan. Daarom ook dat het argument van velen "Ik heb een SLI moederbord omdat ik dan dezelfde kaart kan bijpluggen als ze goedkoper worden" meestal niet opgaat.

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:54

Verwijderd

Ik zou heel goed kijken of je voor de prijs van een 2e kaart niet 1 nieuwere kaart kunt kopen die je dezelfde of meer performance kan geven.

Verwijderd

Topicstarter
en het doet er verder niet toe dat het een andere merk kaart is ? gaat alleen om wat erop zit

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zoals HlpDsK aangeeft is SLI met non-high-end kaarten vrijwel nooit een zinnige bezigheid. In dit geval ben je bijvoorbeeld met een 2e hands 7900GS al even snel uit en met en 7900GT sneller, en dat met een enkele kaart die nauwelijks meer verbruikt (en dus ook nauwelijks meer herrie maakt) dan wat je nu al hebt.

Verder is de reden dat de 7600GT waardevast is gebleken vrij simpel: afgelopen jaar is er in de high-end van alles gebeurd (7950GTX->8800Ultra), maar in de mid-range biedt de 8600GT nagenoeg geen performanceverbetering tov de 7600GT, dus de 7600GT verkoopt nog goed als mid-range kaart. Puur vraag & aanbod dus.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1