Toon posts:

[Vista] Remote Desktop inloggen op een 2003 Terminal Server*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik kom hier echt niet mee verder en hoop dat mijn probleem bekend klinkt.

Een klant van mij heeft Vista Buss. en wil inloggen op mijn Terminal server. Mijn XP ging en gaat dit goed en snel, maar met Vista werkt het niet. Hij loopt vast met het inloggen op de server. Ik zie het login scherm, maar dan loopt het vast en krij ik een foutmelding over dat er netwerk problemen zijn. Met Windows XP kan ik wel gewoon inloggen.

Klinkt dit bekend en weet iemand de oplossing?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:00

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kan je wel je server normaal bereiken vanuit Vista dmv ping en netwerk shares? Laat je ping eens lang lopen (optie -t, blijft hij doorgaan) en kijk of je pieken hebt in de response tijd. Kopiëer ook eens naar de share of haal er wat vanaf. Als dat onderweg onderbroken wordt, kan er wat mis zijn met de configuratie van je netwerk in Vista.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Topicstarter
Het is alleen via Terminal Server. Vanaf diverse pc's met Vista.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

De standaard instellingen op de RDP client nagekeken?
Bij Vista staan deze op een authenticatiemechanisme wat niet door 2003R2 wordt ondersteund.

Oh, en een gratiz titelfix. Die had ik nog van de Doldwaze Dagen liggen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door alt-92 op 20-10-2007 17:44 . Reden: duh.. DDD van de Bijenkorf dus. ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Alle opties binnen rdp geprobeerd, maar het werkt niet. Van binnenuit werkt het wel. Het is alleen van buiten af.

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2007 14:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Klein schopje, of iemand nog een idee heeft?

Verwijderd

start, uitvoeren, mstsc -console "enter"

en dan proberen, misschien dat je dan een fout te zien krijgt.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 17:27:
Alle opties binnen rdp geprobeerd, maar het werkt niet. Van binnenuit werkt het wel. Het is alleen van buiten af.
Kun je iets specifieker zijn met welke instellingen (volledige username, of je wel of niet de domainname meegeeft, dat soort zaken. Desnoods geef je even een screenshot mee) je wel succes hebt, en welke niet?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het geprobeert met:

administrator@domeinnaam
administrator
domeinnaam\administrator

Het vreemde is dat ik wel op een andere 2003 kan inloggen met Vista. Het enige verschil is dat dit geen R2 is en dat is de Terminal Server wel en daar moet het op werken

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2007 12:27 ]

• richeh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11-2023
Zou het dan niet gewoon simpelweg aan de server in kwestie liggen :?

Verwijderd

Topicstarter
Vista en RDP naar een Windows 2003 R2 server kan problemen geven. Het inlogscherm blijft hangen

De oplossing:

Log in als Administrator, niet als gebruiker met administrator rechten, maar echt als Administrator.

Start – Uitvoeren >> cmd

Daarna >>

"netsh interface tcp set global autotuninglevel=disabled"

Daarna werkt het wel

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2007 13:39 ]

Pagina: 1