Toon posts:

[vista] windows vind het netwerk niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
bij een kennis geprobeerd adsl aan de praat te krijgen. Hij had een usb modem van tele2 en dat werkte prima. na overstap op een combi (met telefoon) abbo werd ook een nieuw modem geleverd. de helpdesk kon hem niet helpen het aan de praat te krijgen (modem dv 2020). Ik heb van alles geprobeerd een ook idd een paar keer verbinding met het internet gehad. maar na reboot werkte het niet meer. met mn eigen laptop was er probleem loos verbinding te maken. dat sluit problemen in bekabeling en modem uit. het symtoom is alks de windows opstart het icoon van het netwerk aangeeft "indentifying network" en geen netwerk kan vinden. als je probeerd te connecten is er allleen een dial in verbinging te gebruiken. weet iemand raad????

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2007 10:23 . Reden: typo ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Het klinkt alsof Windows Vista het netwerk niet weet te identificeren.
Als de PC op een openbaar netwerk wordt gezet door Vista, is de boel vaak lastig aan de praat te krijgen.
Staat de netwerkkaart van de PC op DHCP of is het IP handmatig ingesteld?
Ik heb inmiddels de ervaring dat DHCP een stuk probleemlozer werkt dan fixed IP's.
Die inbelverbinding is waarschijnlijk de oude internetaansluiting via het USB modem.
Verwijder die sowieso eens, dan weet je in ieder geval zeker dat die je niet in de weg zit.

Gooi vervolgens desnoods de hele netwerkkaart even weg uit systeembeheer, en laat die kaart opnieuw installeren, dan worden alle instellingen als het goed is ook gereset.

Verwijderd

Topicstarter
Brede P schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 10:12:
Het klinkt alsof Windows Vista het netwerk niet weet te identificeren.
Als de PC op een openbaar netwerk wordt gezet door Vista, is de boel vaak lastig aan de praat te krijgen.
Staat de netwerkkaart van de PC op DHCP of is het IP handmatig ingesteld?
Hij staat op DHCP
Ik heb inmiddels de ervaring dat DHCP een stuk probleemlozer werkt dan fixed IP's.
Die inbelverbinding is waarschijnlijk de oude internetaansluiting via het USB modem.
Verwijder die sowieso eens, dan weet je in ieder geval zeker dat die je niet in de weg zit.
Heb ik verwijderd maar kom toch terug????
Gooi vervolgens desnoods de hele netwerkkaart even weg uit systeembeheer, en laat die kaart opnieuw installeren, dan worden alle instellingen als het goed is ook gereset.
ook gedaan

Verwijderd

Topicstarter
schop

Verwijderd

Topicstarter
het werkt weer nieuwe ethernet drivers deden het