[VMware]Win2000 Advanced Server - Tutorial

Pagina: 1
Acties:

• UniPer
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:51
Mensen,

Na een hele tijd gegoogled te hebben heb ik toch maar besloten om m'n vraag hier neer te zetten.
Ik ben namelijk van plan om thuis in VMWare Windows 2000 Advanced Server op te zetten
en daarin een domain controller te maken. Vervolgens laat ik iedereen 1x inloggen op de server
en daarna gaat hij uit zodat iedereen op cashed credentials verder kan. :9

Nu zoek ik op internet een goede tutorial waarin staat uitgelegd hoe ik de clients moet configureren
en hoe ik Win 2k3 moet installeren en configureren om die domain controller te realiseren, dit omdat
ik nog nooit eerder een domain controller opgezet heb. Maar waar ik ook zoek, 'nergens' kan ik een
een goede tutorial vinden waarin goed staat uitgelegd hoe ik vanaf het begin tot aan het eind alles moet configureren/installeren. |:(

Iemand een idee waar ik op moet letten of welke instellingen ik moet gebruiken, of misschien nog
makkelijker, waar ik een goede tutorial kan vinden? 8)7

Sowieso weet ik niet of het met mijn netwerk opstelling makkelijk is om te realiseren, dus vandaar
hieronder even een schets hoe het bij ons staat opgesteld: 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.uniper.nl/home_config.jpg

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-03 15:26
Eigenlijk hoort jouw pc i.p.v. de router te staan en dan moet er een switch tussen komen naar de rest van de PC's.

• bunneh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-01 11:50
UniPer schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 09:28:
Mensen,

Na een hele tijd gegoogled te hebben heb ik toch maar besloten om m'n vraag hier neer te zetten.
Ik ben namelijk van plan om thuis in VMWare Windows 2000 Advanced Server op te zetten
en daarin een domain controller te maken. Vervolgens laat ik iedereen 1x inloggen op de server
en daarna gaat hij uit zodat iedereen op cashed credentials verder kan. :9
???
Nu zoek ik op internet een goede tutorial waarin staat uitgelegd hoe ik de clients moet configureren
en hoe ik Win 2k3 moet installeren en configureren om die domain controller te realiseren, dit omdat
ik nog nooit eerder een domain controller opgezet heb. Maar waar ik ook zoek, 'nergens' kan ik een
een goede tutorial vinden waarin goed staat uitgelegd hoe ik vanaf het begin tot aan het eind alles moet configureren/installeren. |:(
dcpromo intypen op de prompt