Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] HP Laserjet 1010 drivers

Pagina: 1
Acties:
  • 3.757 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg mijn lasertjet 1010 niet werkend onder vista,
tijdens het installeren van de xp drivers loopt hij helaas vast dus dat wordt hem niet,
nou heb ik hier en daar wel gelezen van mensen dat ze hem met xp drivers aan de praat krijgen, echter mij lukt dit niet..

iemand een tip?

hp zou in juli drivers uitbrengen, alleen ze zijn er helaas nog steeds niet....

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je zou HP natuurlijk kunnen mailen hoe het er voor staat dat jouw Laserjet printer niet werkt onder Vista. Mijn ervaring is dat HP redelijk snel is in het reageren op emails.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Het klinkt misschien flauw;

Is het een idee om HP hier over te emailen?
Kun je ook meteen de vraag stellen wanneer nu het streven is dat de nieuwe drivers er wel zijn.

Gezien jouw situatie zou ik zeggen dat het dus niet werkt op VISTA met XP drivers.
Ik kreeg mijn HP (type geen idee, ik zit nu op het werk) wel gewoon werkzaam met XPdrivers op mijn laptop met VISTA.

edit:
staat hier boven ook.. duurde een uur voor ik weer verder kon met typen en verzenden ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2007 11:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik niet de enige op de wereld ben met een laserjet 1010 dus ik vermoed dat ze bij hp ook wel weten dat een driver voor vista gewenst is...

daarom was ook mijn vraag of iemand een alternatieve manier wist om de printer aan de praat te krijgen anders dan wachten op een driver van hp

Verwijderd

Heb je gebruik gemaakt van de UPD van hp?
(universal printer driver) die werkt overal mee namelijk...
Daarmee krijg ik iedere HP printer mee aan de praat met vista zowel 32 als 64 bits...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:55:
Heb je gebruik gemaakt van de UPD van hp?
(universal printer driver) die werkt overal mee namelijk...
Daarmee krijg ik iedere HP printer mee aan de praat met vista zowel 32 als 64 bits...
dankjewel!! hij doet het,
kijk dit zou nou replies waar je WEL iets aan hebt!

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-09 16:54
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:50:
[...]

dankjewel!! hij doet het,
kijk dit zou nou replies waar je WEL iets aan hebt!
Nou nou, iedereen bedoeld het goed...

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11 13:43
Kan iemand bevestigen dat dit daadwerkelijk werkt? Ik heb het namelijk geprobeert, ook met de 1015 drivers en beide hebben het probleem dat ze na een x aantal (10-20) afdrukken PCL errors gaan geven. Wel logisch aangezien de 1010 geen 100% PCL printer is. Ook HP zegt dat je je printer maar moet vervangen.

Vind ik overigens belachelijk aangezien die printers pas een paar jaar oud zijn. Daarnaast is de 1010 juist de printer die HP gebruikt als plaatje voor laserprinters op hun sites!

Verwijderd

Topicstarter
bij mij werkt het idd

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11 13:43
OK klinkt hoopgevend! En gebruik je dan de PCL5 of PCL6 driver?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:22

Wildfire

Joy to the world!

Specifieke 1010 drivers zullen er iig niet komen. HP Roept al sinds de introductie van Vista dat er "soon" Vista drivers zullen komen. Die zijn er dus nog steeds niet. Na contact met HP blijkt dat ze de 1010 als zakelijk model beschouwen en dat je dan maar met de zakelijke afdeling contact moet opnemen. Maak het even!

Mijn 1010 is allang de deur uit. Heb nu een mooie Samsung kleurenlaser, meteen een mooie vooruitgang èn met Vista x64 drivers :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• GewoonNico
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:07
Ik heb de pcl5 gebruikt,

http://h20000.www2.hp.com...=2100&taskId=135&swLang=7
(driver vista x64)

Tijdens de installatie moet je een poort opgeven. hier klik je IEEE1284.4 aan en hij werkt :-)

Verwijderd

Topicstarter
er is nu vanuit HP een betere oplossing:

ftp://ftp.hp.com/pub/soft...j1010serieshb-vista32.zip

Verwijderd

Hoi,
Ik heb me ook suf gezocht op mijn HP Laserjet 1010 geïnstalleerd te krijgen. Wij hebben een netwerkje met een Vista-pc (32 bit) en een Windows 7 -laptop (64 bit).

Op beide pc’s hebben we het besturingsprogramma van HP Laserjet 2100 Series PCL 5 geïnstalleerd.
Gewoon vanuit Configuratiescherm - Printers - Printers toevoegen
Kies de DOT4_001 - poort

eventueel moet Windows een aantal updates downloaden voor het printstuurprogramma.
Maar daarna werkt de printer op beide toestellen.

Verwijderd

De Laserjet 1010 drivers zijn al een tijdje voor zowel Vista 32 en 64bit te downloaden vanaf de HP website. Deze gebruik ik nu ook zonder problemen onder Windows 7.

http://h20000.www2.hp.com...&taskId=135&swEnvOID=2093

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2009 20:32 ]

Pagina: 1