[Mail] 1 webmail voor ALLE mail ?

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Hallo,

Ik heb een aantal mailadressen onder een aantal domeinen, een lotus Ínotes account, een hotmail en gmail account. Nou zit ik zelf niet altijd op dezelfde werkplek en heb geen laptop die ik steeds mee neem. Voor mij is webmail dus een goede uitkomst.
Je ziet al wel dat ik elke keer druk ben met het checken van email maar ook overal in en uitloggen (wil niet alles onder hetzelfde mailadres versturen).

Het zou voor mij een uitkomst zijn om voor alle mail (incl hotmail gmail inotes en pop3) één webmailadres. Weet iemand of er een duidelijke heldere website zonder te veel reclame (á la Gmail) is waarbij dit mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151099

ik had ooit een idee om dit te maken.

gmail kan dit iig, en er is ook een versie, maar daar moet je voor betalen geloof ik.

waarom wil je gmail niet gewoon gebruiken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:47

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je ook niet een mailforward instellen naar een nieuw 'emailadres'?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151099

Outerspace schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 09:08:
Kan je ook niet een mailforward instellen naar een nieuw 'emailadres'?
het mooie van bijvoorbeeld de functie in gmail is dat je vanuit je gmail account ook kan mailen namens dat andere adres. dat is niet mogelijk bij een forward.

wat de TS wilt is echt full beheer van al zijn e-mail accounts via 1 WEB applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:43

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

In gmail kun je iig popmail ophalen en kun je ook mail verzenden met een andere afzender (die je wel moet verivieren). Je hebt dan nog niet inotes en hotmail gedekt, maar je bent alvast een heel eind.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
Ik kan forwarden inderdaad, maar vaak is het alsnog onoverzichtelijk welke mail waar vandaan komt. Ik weet niet of mensen hier I-notes kennen, maar die werkt met tabbladen. Tabbladen met mail, calender, what to do, contacts etc. Het mooiste zou zijn dat daar kwam te staan, Hotmail1, Hotmail 2, Lotus Inotes, Domein 1, Domein 2.

Zou volgens mij best een oplossing zijn voor veel mensen die geen Outlook kunnen gebruiken. Bestaat er trouwens geen webbased Outlook waarbij je kan kiezen uit de verschillende typen mailservers (pop3, imap, html etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226204

ik weet dat je inoutlook express je gmail en hotmail kan ophalen maar weet niet of daar je inotes in kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178962

Exchange server en dan Outlook Web Access gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-06 16:12

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Gmail kan ook vanalles binnenhalen.

Ik zou 't echter anders doen; gewoon een USB stick met een portable mailclient erop... ;)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
Rowdy.nl schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 11:14:

Ik zou 't echter anders doen; gewoon een USB stick met een portable mailclient erop... ;)
EY! Dat is misschien nog wel een idee. Is dat mogelijk? En hoe? Kan ik dan ook exchange mail binnenhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-06 01:13
MauriX schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 11:28:
[...]

EY! Dat is misschien nog wel een idee. Is dat mogelijk? En hoe? Kan ik dan ook exchange mail binnenhalen?
Niet alleen bij het openen van een topic kan er inzet getoond worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

^^ Juist... ;)

@TS: http://www.portableapps.com vind je bv Thunderbird.

En d'r bestaan ook portable varianten van Outlook (Express), alhoewel ik niet weet hoe dat licentietechnisch zit, heb ze ook alleen op Usenet gezien...

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-04 16:33
Ik doe dit ook met usb-stickie en thunderbird. daarmee haal ik gmail, hotmail en 2 providers pop3 accounts op zodra ik het opstart. alle mail wordt netjes gesorteerd via berichtenregels en vervolgens heb ik mijn mail ook netjes opgeslagen. Dit is het antwoord op jouw probleem, werkt fantasties. voor hotmail moet je nog wel de add-on webmail+hotmail installeren in je portable thunderbird.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
Hmm, heb het met nog 's even bekenen. In mijn geval is één webmail adres voor alle mail toch handiger. Iemand daar nog tips voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-06 12:20
Notes kan ook pop3 en imap mail binnenhalen, dan staat het in je iNotes client.

Alternatief kan dan nog zijn Notes-on-a-stick, start je je Notes gewoon op vanaf je stick...

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb in het verre verleden zoiets ooit zelf gebouwd op basis van een simpele webmail client (squirel dacht ik). Gebruik zelf een 5-tal emailadressen, die met 'tabs' bovenin de pagina stonden. Alleen nieuw bericht en bijlage's wilden nog wel vaak fout gaan dus ben er toen mee gestopt.

Het ligt er maar aan hoe 'stylish' je zo'n client wil hebben, anders valt het best allemaal zelf te bouwen.

edit: trouwens heeft de huidige squirelmail ondersteuning voor meerdere email accounts. Hoe dat precies werkt.. weet ik niet.

[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 25-10-2007 16:57 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120596

Ik ken het persoonlijk niet, maar kom je met Twigger niet een heel eind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

MauriX schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 09:05:
Het zou voor mij een uitkomst zijn om voor alle mail (incl hotmail gmail inotes en pop3) één webmailadres. Weet iemand of er een duidelijke heldere website zonder te veel reclame (á la Gmail) is waarbij dit mogelijk is?
Waarom dan niet Gmail? Die kan toch externe mail poppen?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
Jep, maar niet alle mail die ik wil hebben is pop.Het liefst wil ik 1 (online) mail client waar ik ál mijn mail in krijg. Daarbij moet hij ook nog een beetje een editor hebben. Zal 's kijken naar Twigger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:24
Kun je niet met labels en filters in GMail een heel eind komen met het identificeren van de oorspronkelijke bron?

[ Voor 5% gewijzigd door Brent op 25-10-2007 17:23 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Okey, no stick (makkelijkste, netste oplossing imho, mja) dan...

Wat voor protocol gebruikt je iNotes? GMail kan tegenwoordig [url=http://tweakers.net/nieuws/49984/google-geeft-gmail-gebruikers-imap-toegang.html]ook IMAP[/imap]. (Weet niet of dat alleen ophalen of ook binnenhalen is)

Hou je d'r ook rekening mee dat Hotmail een abbo vraagt om via POP oid de mail op te halen?

Maar bovenal, misschien is het beter om het probleem bij de wortel te nemen; waarom zoveel verschillende emailadressen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-06 16:49
Rowdy.nl schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 11:14:

Lotus Notes is ook van een memory stick af te draaien. Notes kan ook POP3 en IMAP binnen lezen. Dus als je exchange mail via die manier mail aanbiedt kun je alles vanaf 1 client organiseren.
Pagina: 1