Beste tweakers,
ik ben bezig met overclocken,
het verhaal zit als volgt. Ik heb van mijn werk 2x PC6400 geheugen geleend om te gaan overclocken. Dit ging allemaal prima. totdat ik kwam op het+ 267 Mhz overclock (2,8Ghz) toen viel de 1:1 verhouding weg. Ik dacht, sneller geheugen hogere FSB:RAM verhouding moet gaan lukken dus ik netjes PC8500 geheugen gekocht. En ging weer fijn veder. Stap voor stap ging ik overclocken. Totdat ik op 2,93 Ghz kwam. Toen wou het voor geen (centi)meter veder. Wat doe ik fout?
Het volgende gedaan / geprobeerd
PCI - E bus gelockt op 100
FSB : RAM 1:1 laten draaien met max voltage / FSB overvolt
Geheugen terug geklokt
Geheugen de + 0,5v extra gegeven om te draaien.
beste tweakers, ik heb echt GEEN idee wat ik fout doe. Alle suggesties zijn welkom
Specs:
Gigabyte GA-P35C-DS3R (nieuwste BIOS)
OCZ OCZ2RPR10662GK
Intel Core 2 Duo 6550
8800GTS
600 Watt Voeding (Aspire)
Het geheugen staat niet op de QOV lijstje maar werkt wel op 1066 Mhz (volgens CPU-Z) met 0% OC. Nogmaals, 2,8Ghz is echt GEEN probleem maar hoger,( 2,9 wil oook wel) wil voor geen meter.
Suggesties zijn welkom,
ik ben bezig met overclocken,
het verhaal zit als volgt. Ik heb van mijn werk 2x PC6400 geheugen geleend om te gaan overclocken. Dit ging allemaal prima. totdat ik kwam op het+ 267 Mhz overclock (2,8Ghz) toen viel de 1:1 verhouding weg. Ik dacht, sneller geheugen hogere FSB:RAM verhouding moet gaan lukken dus ik netjes PC8500 geheugen gekocht. En ging weer fijn veder. Stap voor stap ging ik overclocken. Totdat ik op 2,93 Ghz kwam. Toen wou het voor geen (centi)meter veder. Wat doe ik fout?
Het volgende gedaan / geprobeerd
PCI - E bus gelockt op 100
FSB : RAM 1:1 laten draaien met max voltage / FSB overvolt
Geheugen terug geklokt
Geheugen de + 0,5v extra gegeven om te draaien.
beste tweakers, ik heb echt GEEN idee wat ik fout doe. Alle suggesties zijn welkom
Specs:
Gigabyte GA-P35C-DS3R (nieuwste BIOS)
OCZ OCZ2RPR10662GK
Intel Core 2 Duo 6550
8800GTS
600 Watt Voeding (Aspire)
Het geheugen staat niet op de QOV lijstje maar werkt wel op 1066 Mhz (volgens CPU-Z) met 0% OC. Nogmaals, 2,8Ghz is echt GEEN probleem maar hoger,( 2,9 wil oook wel) wil voor geen meter.
Suggesties zijn welkom,
Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile