Onscherp beeld op Club3D X1950XTX

Pagina: 1
Acties:

• SVDT
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05-2020
Ik heb een Club3d X1950XTX van iemand overgenomen en heb daar een IIyama Vision Master Pro 451 en een Eizo T965 (zijn CRT schermen) op aangesloten. Beide schermen geven met deze nieuwe videokaart vanaf een resolutie van 1024x768 @ 85 Hz een onscherp beeld, iets wat ik zeker niet gewend ben van deze schermen.

Omdat de X1950XTX twee DVI aansluitingen heeft heb ik er een DVI-VGA adapter tussen gestopt en ik vermoed dat hier ook het probleem zit, zijn deze adapters wel geschikt voor een hoge resolutie? Zeker het Eizo scherm vraagt veel van de kwaliteit van de kabels aangezien deze normaliter op 1600x1200 @ 100 Hz loopt. Een andere mogelijkheid die ik open houd is dat men tegenwoordig minder aandacht schenkt aan de kwaliteit van de D/A convertors omdat dat bij DVI geen probleem is en ook omdat de meeste mensen als op een TFT-scherm zitten waar deze issues dus helemaal niet kunnen spelen. Ik wil hier duidelijkheid in hebben omdat als het in de adapters zit ik gewoon even een DVI-VGA kabel ga halen, zodat ik de adapters kan omzeilen.

Wie weet hier meer van?

Verwijderd

Ik denk dat je je antwoord zelf al hebt gegeven.

Dvi-VGA kabel...