Toon posts:

[vista] Vice City werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb sinds een paar maanden een laptop met Vista erop. Ik heb Vice City al sinds het begin der tijd gespeeld op mijn PC, met XP. Nu dacht ik vandaag; laat mij Vice City op de laptop installeren.

Dit gedaan, het spel opgestart, gaat het beeld als een gek flikkeren. En tot overmaat van ramp loopt het spel vast en start de laptop zichzelf op (lang leve Vista :X ) Met de sidebar uitgeschakeleld doet hetzelfde euvel zich nog voor.

Ik wil VC wel kunnen spelen op de laptop, de laptop kan het spel wel aan.

Heeft iemand dit probleem ook (gehad)?

Bij voorbaat dank,

MrSelected

- nog altijd een groot Vice City fan -

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:04
Ik heb sinds een paar maanden een laptop met Vista erop.
Precieze specs? Hier hebben we niets aan.
(lang leve Vista :X )
Je weet zelf niet wat het probleem is en je geeft toch Vista de schuld :?

Ik kan zelf gewoon VC speulen afaik (Vista Ultimate, x86). Heb je het al in campatibiliteitsmodus geprobeerd en als Administrator gerunt?

Voorbeeld van bovengenoemde instellingen (gedaan met GTA:SA, heb VC even niet bij de hand)
Afbeeldingslocatie: http://img86.imageshack.us/img86/8499/gtavcxo8.png

Verwijderd

Topicstarter
Het betreft Vista Home Premium, en ik heb al eerder compatibileitsproblemen met Vista gehad. Vandaar het cynisme.

De videokaart is een Mobile Intel® 945GM Express chipset.

Ik heb net geprobeerd in compatibileitsmodus te runnen als administrator (zoals aangegeven) maar hetzelfde probleem blijft. Op het moment dat ik wegrijd/wegloop van de startpositie loopt het spel vast en start hij opnieuw op. In het menu en op de startpositie flikkert het beeld al best erg.

• NoReason
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 13:48
Toen ik enkele maanden geleden GTA: Vice City probeerde op Vista werkte het ook niet. Maar ik kreeg toen een foutmeding van Vista dat het programma was afgesloten en toen ik daar online naar hulp zocht, vond Vista een update waarna het spel uiteindelijk toch werkte.

It's time to kick ass and chew bubble-gum, and I'm all out of gum.

Verwijderd

Topicstarter
Ik nam aan dat de nieuwste drivers er al op zaten, blijkbaar niet. Gedownload en hij hapert niet meer! Het beeld is nu alleen zo klein dat het lijkt alsof ik op mijn gameboy aan het spelen ben.

Denk dat ik dit vanaf hier zelf wel uit kan zoeken.

Bedankt :w

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2007 14:10 ]