Drivers XP draaiend krijgen op Sony Vaio VGN-FZ21M

Pagina: 1
Acties:
  • 2.462 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mrshaif
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-12-2025
Afgelopen zaterdag een Sony Vaio VGN-FZ21M aangeschaft met Vista HOME, ik heb deze na hersteldisk gemaakt te hebben verwijderd en XP Pro SP2 geinstalleerd. uiteindelijk na 3 dagen wel gelukt om te installeren ;)

alleen loop ik nu tegen 2 problemen aan, nl:
- audio driver en driver voor controller voor massaopslag :(

volgende handelingen uitgevoerd, maar zonder resultaat
- aida/everest geinstalleerd om erachter te komen welke type hardware is maar geen resultaat
- driverguide / website van Intel
- website van sony geen support alleen maar voor vista en niet voor xp
- tweakers got gezocht
- google

Ik heb wel screenshot gemaakt voordat ik xp ging installeren van apparaatbeheer, het betreft hier om een Sigmatel High Definition Audio Codec, gelukkig maar >:)

Inmiddels erachter gekomen dat het hier om een Sigmatel CXD9872 High Definition Audio Codec gaat. >:)

Weet wel dat een medegebruiker genaamd Yoshitoshi ook zo een probleem had, hij heeft via een driverpack van de VGN-FE31HR voor XP aan de praat gekregen omdat deze ook hetzelfde hardware heeft namelijk Sigmatel CXD9872 High Definition Audio Codec.
Alleen is de driverpack nergens van de VGN-FE31HR (of ik zie na uren al gezocht te hebben over het hoofd 8)7 ) te vinden.

WIE KAN MIJ HIERMEE HELPEN????

Alvast bedankt!!!!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:03
't Zal aan mij liggen, maar is gewoon te vinden op de site van Sony: http://support.vaio.sony....einstalled_Drivers_HD.htm

Succes!

• mrshaif
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-12-2025
ik krijg een foutmelding na het installeren van de hotfix

foutmelding

apparaat object niet aanwezig, start het systeem opnieuw en voer setup opnieuw uit

inmiddels dat gedaan maar krijg steeds de foutmelding

Verwijderd

Niet echt OnTopic maar ff snelle vraagje,

herstel cd's, hoe heb je die gemaakt? want met mijn fz21m zat er nix bij die uitlegde hoe ik die kan maken.. :S (of heb ik iets over het hoofd gezien?)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-02 11:23
ftp://ftp.vaio-link.com/PUB/OS/XPDOWNGRADE

Ik heb al meerdere vaio's kunnen voorzien van XP drivers door een beetje te vergelijken tussen de modellen enz, oa een SZ2XP voorzien van XP.