Toon posts:

Framerate problemen verschillende spellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OKee, dit is even geen hardware afzeiktopic, dus geen opmerkingen hierover graag

De laatste tijd heb ik nogal problemen met m'n framerate in spellen (Company of heroes opposing fronts, en de demo van Hellgate: London)

De framerate zelf is het probleem niet, maar meer de pauzes die ontstaan om de 5-10 seconden, die soms ook wel 10 seconden duren (soms loopt een dergelijk spel helemaal vast)
Ik kan nergens specifiek aan zien wat het kan veroorzaken, en het gebeurt ongeacht de instellingen.

mijn systeem is als volgt:
PIV 3.0 GHz
1 Gig ram
GA-8SGXP moederbord
X850 Pro

en ik draai windows vista

De rest van windows draait vlot, heb geen virussen/malware

Wat al gedaan heb is:
Nieuwe drivers installeren (catalyst 8.10)
Defragmenteren
herinstallatie spellen
Instellingen nalopen van de videokaart
logs nakijken

Enkel bij de logs merk ik iets vreemds op: bij ACEEventlog zie ik veel exceptions geregistreerd staan, die te maken hebben met bestanden van ATI (atixcode.dll en CCC.exe) Het zijn allemaal procescalls die de mist ingaan, ten tijde van het draaien van de spellen waarin het mis gaat.

Verder bij systemlog staat er een error van atikmdag: CRT invalid display type

bij aplication staat meedere keren het volgende: The Desktop Window Manager was unable to start because composition was disabled by a running application.

door deze eroors vermoed ik dat er iets fout zit in de drivers cq afhandeling van calls naar de videokaart toe. Ja, ik heb alle drivers verwijderd voordat ik nieuwe geinstalleerd had

Ik hoop echt dat jullie weten wat er aan de hand kan zijn, en hoe ik het eventueel kan oplossen

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:37

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Is het probleem netwerkgerelateerd aangezien de bovenstaande games ook over netwerk gespeeld kan worden. Dan moet je eens 'net stop wzcsvc' gebruiker in cmd.

Anders zou het toch nog steeds je systeem kunnen zijn vanwege de lage specs. Heb je ook al eens getest met lagere resoluties? Heb je ook tevens al oudere drivers gebruikt? De X850 is namelijk al weer wat ouder.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 09:19:
Is het probleem netwerkgerelateerd aangezien de bovenstaande games ook over netwerk gespeeld kan worden. Dan moet je eens 'net stop wzcsvc' gebruiker in cmd.

Anders zou het toch nog steeds je systeem kunnen zijn vanwege de lage specs. Heb je ook al eens getest met lagere resoluties? Heb je ook tevens al oudere drivers gebruikt? De X850 is namelijk al weer wat ouder.
Het probleem is niet de framerate zelf.. er zijn momenten waar het wel vloeiend gaat, en dan haal ik rond de 30 frames. En de stotters blijven ongeacht de resolutie en detailniveau. De videokaart kan het makkelijk aan, dat is geen probleem, ik kan niet alles volopen draaien, maar het zal je verbazen hoeveel nog mogelijk is. toen de problemen begonnen had ik driver versie 7.4 al enkele weken, dus daar ligt het probleem niet. (Inmiddels overigens ook geupdate)
Het netwerk is geen probleem, neem geen activiteit waar, en netwerk uitschakelen helpt niks.

De harde schijf is enorm druk, al kan ik er niet achter komen waarom precies. (geheugen is geen probleem in de games, en m'n pagefile is groot genoeg) DIt terwijl in windows alles heel responsief is, maar zodra ik een fullscreen 3d applicatie draait, stottert het toch steeds behoorlijk.

ik begin erover na te denken om een nieuwe installatie te gaan doen, kijken of het dan nog zo blijft

Edit: aangezien ik XP er nog op had staan, heb ik die installatie maar eens geupdate, en daar Hellgate op geinstalleerd. Nu heb ik geen framedrops meer (en daardoor kan ik mijn instelling ineens heel erg opschroeven) Het ligt dus niet aan mijn hardware, of de spellen zelf, maar ergens softwarematigs

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2007 11:07 ]