Ik zit op een netwerk van de TU Delft waarvoor ik moet inbellen. Eerst via een stukje roaring penguin software wat me aangeraden werd, maar later ben ik overgestapt op de ingebouwde ppp daemon. Helaas krijg ik na wat updates problemen met pppd. Ik denk dat het komt omdat er geboot wordt met een nieuwe kernel, maar weet het niet zeker.
In /var/log/messages komt tijdens het booten dit naar boven:
Wat na een volgende poging wel lukt:
Echter beginnen dan de problemen:
Die laatste twee blokken herhalen zich een stuk of 10 keer, maar nog steeds: geen resultaat. Als ik handmatig 'pon' uitvoer krijg ik een error dat /dev/modem niet bestaat.
FYI, met een werkende internet connectie:
Ik zie daar ook geen /dev/modem bestaan 
Google staat vol met oplossingen, maar vooral gericht "dat het aan de ISP ligt". Hoe kan het dan zijn dat ik de kans op 99.9% gok dat als ik apt-get update uitvoer, ik ineens na een reboot geen internet meer heb?
Ik was namelijk bezig met Ubuntu Gutsy, waar na een kernel update het internet kapot was. Ik zit nu onder een oude Feisty, bang om te updaten
Verder nog een vreemd iets: ik heb bij iemand Gutsy vanaf de live-cd geinstalleerd. In de live sessie heb ik pppoeconfig uitgevoerd en ik had internet. Na een reboot (géén updates binnengehaald!) lukte het niet meer
Heeft _iemand_ een idee hoe ik dit kan fixen?
In /var/log/messages komt tijdens het booten dit naar boven:
CHAP authentication failed: Request Denied Connection terminated. Modem hangup
Plugin rp-pppoe.so loaded. pppd 2.4.4 started by root, uid 0 PPP session is 43273 Using interface ppp1 Connect: ppp1 <--> eth0 CHAP authentication succeeded: CHAP authentication success, unit 1543 CHAP authentication succeeded peer from calling number 00:02:3B:02:93:C2 authorized
LCP terminated by peer Connection terminated. Modem hangup
FYI, met een werkende internet connectie:
jurian@karlijn:~$ ls -l /dev | grep modem jurian@karlijn:~$
Google staat vol met oplossingen, maar vooral gericht "dat het aan de ISP ligt". Hoe kan het dan zijn dat ik de kans op 99.9% gok dat als ik apt-get update uitvoer, ik ineens na een reboot geen internet meer heb?
Ik was namelijk bezig met Ubuntu Gutsy, waar na een kernel update het internet kapot was. Ik zit nu onder een oude Feisty, bang om te updaten

Verder nog een vreemd iets: ik heb bij iemand Gutsy vanaf de live-cd geinstalleerd. In de live sessie heb ik pppoeconfig uitgevoerd en ik had internet. Na een reboot (géén updates binnengehaald!) lukte het niet meer
Heeft _iemand_ een idee hoe ik dit kan fixen?