pppd probleem: LCP terminated, geen internet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik zit op een netwerk van de TU Delft waarvoor ik moet inbellen. Eerst via een stukje roaring penguin software wat me aangeraden werd, maar later ben ik overgestapt op de ingebouwde ppp daemon. Helaas krijg ik na wat updates problemen met pppd. Ik denk dat het komt omdat er geboot wordt met een nieuwe kernel, maar weet het niet zeker.

In /var/log/messages komt tijdens het booten dit naar boven:
CHAP authentication failed: Request Denied
Connection terminated.
Modem hangup
Wat na een volgende poging wel lukt:
Plugin rp-pppoe.so loaded.
pppd 2.4.4 started by root, uid 0
PPP session is 43273
Using interface ppp1
Connect: ppp1 <--> eth0
CHAP authentication succeeded: CHAP authentication success, unit 1543
CHAP authentication succeeded
peer from calling number 00:02:3B:02:93:C2 authorized
Echter beginnen dan de problemen:
LCP terminated by peer
Connection terminated.
Modem hangup
Die laatste twee blokken herhalen zich een stuk of 10 keer, maar nog steeds: geen resultaat. Als ik handmatig 'pon' uitvoer krijg ik een error dat /dev/modem niet bestaat.
FYI, met een werkende internet connectie:
jurian@karlijn:~$ ls -l /dev | grep modem
jurian@karlijn:~$
Ik zie daar ook geen /dev/modem bestaan :?

Google staat vol met oplossingen, maar vooral gericht "dat het aan de ISP ligt". Hoe kan het dan zijn dat ik de kans op 99.9% gok dat als ik apt-get update uitvoer, ik ineens na een reboot geen internet meer heb?

Ik was namelijk bezig met Ubuntu Gutsy, waar na een kernel update het internet kapot was. Ik zit nu onder een oude Feisty, bang om te updaten 8)7

Verder nog een vreemd iets: ik heb bij iemand Gutsy vanaf de live-cd geinstalleerd. In de live sessie heb ik pppoeconfig uitgevoerd en ik had internet. Na een reboot (géén updates binnengehaald!) lukte het niet meer :?

Heeft _iemand_ een idee hoe ik dit kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
*Schop*

Niemand een idee? Ik heb al door dat het niet door een nieuwe kernel komt trouwens. Ik heb een oude Gutsy kernel geboot (waar pppd het eerst wel onder deed), maar daar krijg ik ook een LCP terminated Afbeeldingslocatie: http://juriansluiman.nl/media/images/smiley/tux.jpg

Het moet dus door een ander stukje software veroorzaakt worden.Het is niet de kernel, en zover ik weet is er aan pppd ook niets veranderd. Wel is ifup geupgrade, kan dat een probleem zijn? De provider is ook uit te sluiten, dus er blijft helaas weinig over :'(