3D acceleratie Radeon 9600

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:18
Ik krijg m'n Radeon 9600 niet aan de praat onder Debian Lenny :(
Nja, de kaart wel natuurlijk, alleen de 3D stuff niet. Ik heb inmiddels al tig guides geprobeerd, maar het wil steeds maar niet..

Wat heb ik geprobeerd?

http://wiki.cchtml.com/index.php/Debian_Installation_Guide
Methode 1 en 2. Beide geven bij stap 1 in module-assistent aan "ld: Relocatable linking with relocations from format elf32-i386 (/usr/src/modules/fglrx/libfglrx_ip.a.GCC4) to format elf64-x86-64 (/usr/src/modules/fglrx/fglrx.o) is not supported"

code:
1
2
uname -a
2.6.18-5-amd64 #1 SMP Fri Jun 1 02:43:29 UTC 2007 x86_64 GNU/Linux

Dit op een AMD64.

Iemand enig idee wat het kan zijn? Ik heb van bovenstaande guide beide methodes geprobeerd, maar het wil maar niet :( Foutmeldingen in google mikken werd ik ook niet veel wijzer van.

Note: ik probeer het nu al weken, maar heb jullie nu toch echt nodig. :)

Ohja, uiteraard heb ik de search ook al doorzocht, niks nuttigs gevonden.

caffn@coffee:/$ dmesg | grep fglrx
fglrx: module license 'Proprietary. (C) 2002 - ATI Technologies, Starnberg, GERMANY' taints kernel.
[fglrx] Maximum main memory to use for locked dma buffers: 922 MBytes.
[fglrx] ASYNCIO init succeed!
[fglrx] PAT is enabled successfully!
[fglrx] module loaded - fglrx 8.41.7 [Sep 7 2007] on minor 0
caffn@coffee:/$ fglrxinfo
bash: /usr/bin/fglrxinfo: No such file or directory
caffn@coffee:/$ sudo fglrxinfo
Password:
sudo: fglrxinfo: command not found
caffn@coffee:/$

Vaag. Dmesg geeft aan dat de driver wel geladen wordt, terwijl ik 'em niet kan installeren of gebruiken. fglrxinfo doet het ook opeens niet meer, maar die gaf 10 minuten geleden nog aan dat ik MESA gebruik.

• AlterMann
Niemand? :'(

Verwijderd

Heb je de open-source radeon driver al geprobeerd?

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De open source radeon driver heeft zo ver ik weet geen 3d support voor kaarten boven de 9200.

--edit
Hier is iemand die hetzelfde probleem had, maar dat verdween na een reinstall. Volgens deze post komt het echter omdat je een 64-bit kernel gebruikt op i386 debian. Dus probeer eens een i386 kernel (daar wordt de K7 geadviseerd).

[ Voor 68% gewijzigd door _Squatt_ op 20-10-2007 15:57 ]

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:20

deadinspace

The what goes where now?

_Squatt_ schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 15:37:
De open source radeon driver heeft zo ver ik weet geen 3d support voor kaarten boven de 9200.
Die drivers hebben al meer dan een jaar experimentele support voor nieuwere kaarten, zie ook r300 DRI wiki -> status page ;)

• AlterMann
Ja maar.. Ja maar.. Ik gebruik al een 64 bit debian 8)7 Beetje gaar om dan de 32bit te gaan gebruiken.. Nja, misschien eens die andere kernel proberen ja. Morgen ofzo :+

Open source radeondriver kan ik nog wel eens proberen :D

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heh, ik was een paar dagen geleden via google nog hier op uit gekomen. Toch ook maar weer eens de radeon driver proberen voor mijn 9800 dan :).

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

• AlterMann
Die open source drivers willen niet :P
Ik volg netjes die guide, maar bij het deel "make linux-dri-x86-64" krijg ik doodleuk de melding "make: *** No rule to make target `linux-dri-x86-64'. Stop." ARG! Ik ga wel gewoon een nVidia-kaart kopen ofzo (but I don't wanna!).

• AlterMann
Goed, een K7 kernel geinstalleerd, en *poef* ik heb 3d acceleratie. In de k7 kernel, that is. Niet in mn amd64 kernel. Nja, kan ik mee leven.
Nu komt deel 2 om de hoek kijken.. M'n wireless kaart doet het niet in de K7, maar wel in amd64.. Damn.. Je blijft bezig zo.
Pagina: 1