pc doet zo goed als niks meer

Pagina: 1
Acties:

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09-2025
Vanochtend was ik even aan het gamen en internetten, niks aan de hand. Ineen een keiharde piep door me speakers, en de pc bleef hangen. Dit had ik al een keer of 2 eerder gehad, dus het werd tijd om mijn proc maar eens een klein stukje lager te zetten. Zo gezegd, zo gedaan, ik de bios in, de proc van 3.4Ghz naar 3.2Ghz gezet en weer gereboot. Windows begon keurig met laden, maartoen de blauwe balk 3x voorbijgegaan was liep de pc ongenadeloos weer vast. Een beetje vreemd, maar ik wou in de bios maarweer even de proc nogwat lager zetten. Reboot, weer de bios in, maar voordat ik ook maar iets kon doen liep de pc WEER vast..., en dit verscheidene keren achter elkaar.

Toen na dit 4x gehad te hebben was het enige wat er gebeurde dat de pc een halve sec aansloeg, genoeg om de fans een tikje te geven en dan valt de stroom van de hele pc er weer af... En dit is het enige wat de pc nog doet. Ik heb echt vanalles al geprobeert. even een opsomming drvan:

Cmos-reset
Cmos batterij verwijdert
Pc 6 uur zonder stroom laten staan (had school)
Ander geheugen geprobeert
Pc opstarten zonder HD, graka, dvdbrander, geluidskaart (audigy)
Proc verwijdert en opnieuw gemonteerd (al zag ik het nut er niet van in, maar t hielp niet)

Ik krijg er gewoon geen leven meer in, wat ik ook doe...

Even de specs van mijn pctje:

E2160 + freezer 7 pro
Asus P5B-Deluxe wifi-ap
Team Xtreem 2GB kit PC6400 4-4-4-10
Seagate Barracud 7200.10 250GB
Antec NSK6500+ bijbehorende antec 430 watt voeding
8600GT + vf900

Alle hulp is welkom _/-\o_

• GCT-Zen
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-03 09:38
als je de gelegenheid hebt wissel de voeding uit en check ff de condensatoren
( speciaal die rond de socket)

• GCT-Zen
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-03 09:38
je voeding lijkt mij een beetje mager voor zo`n sys in combi natie met je overclock

• TFDev
de voeding heeft gedraait met een E6300 @ 3.4Ghz en een oc'ed 7950GX2, dus dat is t hem niet (teweinig vermogen)

Condensatoren zijn ook nog goed :)

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
430W is meer dan voldoende, maar desondanks kan de PSU wel kapot zijn. Kwestie van dingen uitsluiten.
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

edit:
Kom met de PSU calculator uit op +/- 260W met een OC'ed E2160 @ 3.4GHz en 1.4V.

[ Voor 27% gewijzigd door Bitage op 18-10-2007 22:00 ]

• timbry
  • Laatst online: 20-03 16:10
Ik heb hetzelfde aan de hand gehad, andere voeding erin en hij draait weer als een zonnetje.

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

• TFDev
godver, zou het dan toch aan mijn voeding kunnen liggen?... zometeen even testen danmaar... eerst een voeding vinden... (iemand in de buurt van deventer met een teveel aan voedingen?) :+

• Bitage
  • Laatst online: 21-05 00:59
Anders ga je even langs de grabbelbak bij een 2de hands winkel om te kijken of ze een 300W voeding voor 5 euri hebben ofzo. Zal wel een brak ding zijn, maar het gaat erom datie opstart. Daarna kun je, als het je voeding blijkt te zijn, een nieuwe A-merk kopen.

• TFDev
nou, een zeikend broertje later is ook de voeding uitgesloten. De pc doet met een andere (zeker weten wel werkende voeding) dus net zo min als mijn eigen voeding :/ kapot mobo dan? of zijn er nog andere dingen die ik zou kunnen testen?

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Ik ga je pas helpen als JIJ zegt wat je onder de x1650 heb gedaan ;)

Misschien zou je nog eens een keertje langs je zeikende broertje langs moeten gaan, en kijken of je bij hem wat onderdelen kan testen. Of miss bij andere mensen in je buurt. Gewoon om dingen uit te sluiten.

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 15:48

Zygivt

Evenaren en overtreffen

klinkt alsof je plankje nu niks meer waard is :|

Verwijderd

Je weet zeker, dat je de standaard instellingen hebt? Dit probleem ken ik in combinatie met dit mobo na overklokken.

Voor mij was de oplossing om alles naar de niet overgeklokte situatie terug te zetten. Daarna pas kon ik de pc opstarten.

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-05 19:59
Je weet zeker, dat je de standaard instellingen hebt? Dit probleem ken ik in combinatie met dit mobo na overklokken.

Voor mij was de oplossing om alles naar de niet overgeklokte situatie terug te zetten. Daarna pas kon ik de pc opstarten.
Lijkt me wel als hij zijn CMOS gereset heeft :)

Edit: Misschien is je CPU kapot, die reageren vaak ook met vastlopers als er iets mis is. Je zou evt. nog kunnen proberen een van je geheugenbankjes eruit te halen, en daarna om te wisselen voor de andere als dat niet werkt, dan heb je dat in ieder geval uitgesloten.

Edit 2:
Ander geheugen geprobeert
8)7

[ Voor 35% gewijzigd door Jakkus op 19-10-2007 09:41 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Heb je al eens geprobeerd te booten met linux live cd?
Memtest al gedraaid?

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

offtopic:
[quote]Xtresis schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 08:49:
[/quote]

_O-

www.koopeendroom.nl

• TFDev
Xtresis schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 08:49:
ik heb geen X1650, maar weet maarten zijn goedje wel :')

maar ff OT, ik hbe dus de voeding uit die pc geprobeert, en het geheugen, maar voor de rest is het een AM2 systeem, dus proc uitwisselen gaat niet werken...

En de biosinstellingen moeten gewoon weer goed staan, want zoals eerder vermeld is er een cmos reset uitgevoerd. Maar als de cpu dood is moeten de fans toch gewoon blijven draaien normaliter? Dus dan is het enige mogelijke een dood mobo.

Ik heb al een rma aangevraagd, en deze is goedgekeurd, maar als er nog een aantal dingen zijn die ik zelf zou kunnen testen hier, dan hou ik me aanbevolen.

Alvast bedankt voor de hulp zover _/-\o_
Pagina: 1