Toon posts:

Verticale muis

Pagina: 1
Acties:
  • 242 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb de laatste tijd wel het een en ander gehoord over verticale muizen, toch eigenlijk allemaal wel positief. Het kost minder spierkracht (25% tot 75% minder, zie Muisarm.nl) en zorgt voor een natuurlijke houding van de pols. Verder zal je er ongetwijfeld ook goed mee kunnen gamen ;-).

Wat zijn jullie ervaringen op het gebied van dit soort dingen? Werkt het direct super, is het even wennen en daarna super of is het toch echt minder comfortabel? En wat is nou een goed modelletje om mee te beginnen? Ik ken namelijk geen merken, types, of wat dan ook.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Michiel.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

rsi, repetitive strain injurie. sla als je continue dat vertikale ding gebruikt krijg je het ook wel

Afwisseling helpt nog het beste denk ik ... muis/trackball, die kietelaar op je laptop etc

Iperf

• Mathijs1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Enkele modellen:

http://www.fittingpc.dk/ (Evoluent)
http://www.animax.no/ (Anir, staat ook ergens in de pricewatch meen ik)

Zelf werk ik erg veel op de computer maar nog nooit tekenen van RSI gehad dus ik blijf vooralsnog gewoon bij de standaard muizen.

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 21:30:
rsi, repetitive strain injurie. sla als je continue dat vertikale ding gebruikt krijg je het ook wel
Klopt maar de oorzaken van de last zijn voornamelijk een onnatuurlijke houding en overbelasting. Kan je de belasting met 25% tot 75% afnemen en is de houding natuurlijker dan een gewone muis dan is dat natuurlijk een stap voorwaarts.

• Joshuatree
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:14
Ik zelf gebruik de Anir Verticale Muis Medium. Dit doe ik nu al een aantal jaar (men wat zijn die prijzen gestegen zie ik nu). Ik gebruik hem puur voor mijn werk.
Ik heb er nooit mee geprobeert te gamen daarvoor kun je hem volgens mij niet snel genoeg bewegen.
Het duurt wel 2 tot 3 dagen om er aan te wennen.

Het is inderdaad zo dat je arm behoorlijk ontlast wordt. Dus mocht je last hebben van beginnende RSI dan is dit zeker een aanrader.

T'is een beetje een los verhaaltje als je wat gerichte vragen heb dan zal ik deze proberen te antwoorden.

Jos

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je informatie al sowieso!!

Je zei dat het niet snel genoeg is om te gamen waarschijnlijk, maar moet dat niet in te stellen zijn met de muisgevoeligheid in het spel zelf? Daar heeft elk spel functies voor namelijk (bijna dan). Of bedoel je iets anders?

• Joshuatree
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:14
Of bedoel je iets anders?
Yep... Ik bedoel dat door de houding van je hand en arm je de muis niet snel genoeg kunt bewegen.

Met een normale muis werk je meer vanuit je pols en kun je snelle bewegingen hiermee maken.
Met een Anir muis werk je meer vanuit je elleboog. Dus bij gebruik van de Anir muis komt de beweging meer vanuit heel je onderarm dit gaat, bij mij in ieder geval, trager dan vanuit de pols.

B.t.w. Er lopen al meer draadjes over RSI en deze muizen.

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Ik zag er gisteren ook een bij een collega. Ziet er geinig uit. Denk alleen niet dat die muizen echt op gamen c.q. resolutie en reactievermogen zijn toegespitst.Dus hoe praktisch ze zijn voor gamen weet ik echt niet.

Heb er wel een in pricewatch gevonden:
pricewatch: Anir Vertical Ergonomic Mouse

of natuurlijk "echt" vertikaal:

http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=333855

[ Voor 9% gewijzigd door Rainmaker op 19-10-2007 14:34 ]

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:41

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Collega van mij heeft RSI en ook zo'n vertikale muis (volgens mij het model van fittingpc hierboven). Ik zie niet waarom dat dat ding 25-75% minder spierkracht vergt. Het ding is een stuk groter en zwaarder dan mijn Logitech optische muis.
Ik vind het iig niet prettiger dan een gewone muis. Voor mij is er niets beters dan een gewone optische muis op een stoffen muismatje. Schuift licht maar schiet ook niet door als je hem los laat.

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

hier op t werk hebben ze ook een aantal van die dingen.
Hebben we eens een tijdje mee lopen stoeien.
Is wel leuk en persoonlijk vind ik het ook wel goed aanvoelen, maar om er nou echt elke dag mee te moeten werken.... Nee, dat dan weer niet.

Verwijderd

Joshuatree schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:35:
[...]

Yep... Ik bedoel dat door de houding van je hand en arm je de muis niet snel genoeg kunt bewegen.

Met een normale muis werk je meer vanuit je pols en kun je snelle bewegingen hiermee maken.
Met een Anir muis werk je meer vanuit je elleboog. Dus bij gebruik van de Anir muis komt de beweging meer vanuit heel je onderarm dit gaat, bij mij in ieder geval, trager dan vanuit de pols.

B.t.w. Er lopen al meer draadjes over RSI en deze muizen.
ben zelf op zoek naar alles wat rsi kan verlichten, heb er erg veel last van namelijk, vandaar mijn vraag:
moet je bij die dingen(anir muis) die "joystick" over tafel schuiven? lijkt me erg belastend voor je arm namelijk. heb je hierdoor echt minder last van RSI gekregen?

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
RSI wordt, volgens mijn moeder die bedrijfsarts is, in 8 tot 9 van de 10 gevallen veroorzaakt door stress in combinatie met een verkeerde houding. Een goede houding helpt al veel, maar ook onthaasten.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:48

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik denk ook dat een goede muis erg kan schelen.
Heb bij mijn laptop van de TU 2 jaar geleden zo'n standaard MS muis gekregen. Zo af en toe in de 2 jaar intensief laptoppen wel last van arm enzo gekregen.
Sinds ik mijn Razer ProClick V1.6 heb heb ik nergens meer last van. De vorm van de muis zorgt in mijn geval voor een veel relaxtere houding.

Life is not about specs, it is about joy!

Pagina: 1