Hallo,
Ik gebruik sinds kort het programma Web Gallery Wizard 1.3 en dit is een geweldig programma om je foto-albums te genereren, binnen een paar klikken staat het online, tot zo ver alles perfect.
Ik zal even uitleggen wat ik precies doe:
Stap 1: keuze maken uit: nieuw album maken of een bestaand album bewerken.
Stap 2: Selecteer de foto's die je wilt toevoegen in je album.
Selecteer het vinkje bij "Enable Image Enlargement"
Als je deze niet aanvinkt, kun je de foto's in je uiteindelijke fotoalbum niet vergroten.
Vink je dit wel aan, kun je d.m.v. op "Enlarge" te klikken de foto vergroten tot de originele grootte die de JPG heeft.

Stap 3: Hier zie je al je albums onder mekaar staan, je kan meerdere albums aanmaken in je gallerij

Stap 4:kies een thema

Stap 5: Kies een naam en klik op "Generate Web Gallery"

Zoals je merkt een zeer simpel programma.
Nu komt mijn probleem. Ik heb een aantal albums toegevoegt met elk meerdere foto's.
Het progamma maakt 1 map aan met de thumbsnails, 1 met de originele foto's en 1 met de resized fotos voor in het album.
De thumbsnails zijn 67x50px
de resized zijn 360px hoog en dan relatief breed ( 265px ongeveer )
de originele zijn 1000x1400px
De eerste keer dat ik het album genereer, is niks aan de hand.
Maar zodra ik een album achteraf toevoeg en weer genereer, zijn sommige originele foto's verkleind tot 255x360px... Het rare is dat sommige wel en sommige weer niet verkleind worden. Als je deze dan "enlarged" zijn ze maar 255x360px.
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen, want dit is een zeer handig programma en ik kan geen andere software vinden.
Alvast bedankt!
Ik gebruik sinds kort het programma Web Gallery Wizard 1.3 en dit is een geweldig programma om je foto-albums te genereren, binnen een paar klikken staat het online, tot zo ver alles perfect.
Ik zal even uitleggen wat ik precies doe:
Stap 1: keuze maken uit: nieuw album maken of een bestaand album bewerken.
Stap 2: Selecteer de foto's die je wilt toevoegen in je album.
Selecteer het vinkje bij "Enable Image Enlargement"
Als je deze niet aanvinkt, kun je de foto's in je uiteindelijke fotoalbum niet vergroten.
Vink je dit wel aan, kun je d.m.v. op "Enlarge" te klikken de foto vergroten tot de originele grootte die de JPG heeft.

Stap 3: Hier zie je al je albums onder mekaar staan, je kan meerdere albums aanmaken in je gallerij

Stap 4:kies een thema

Stap 5: Kies een naam en klik op "Generate Web Gallery"

Zoals je merkt een zeer simpel programma.
Nu komt mijn probleem. Ik heb een aantal albums toegevoegt met elk meerdere foto's.
Het progamma maakt 1 map aan met de thumbsnails, 1 met de originele foto's en 1 met de resized fotos voor in het album.
De thumbsnails zijn 67x50px
de resized zijn 360px hoog en dan relatief breed ( 265px ongeveer )
de originele zijn 1000x1400px
De eerste keer dat ik het album genereer, is niks aan de hand.
Maar zodra ik een album achteraf toevoeg en weer genereer, zijn sommige originele foto's verkleind tot 255x360px... Het rare is dat sommige wel en sommige weer niet verkleind worden. Als je deze dan "enlarged" zijn ze maar 255x360px.
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen, want dit is een zeer handig programma en ik kan geen andere software vinden.
Alvast bedankt!