Toon posts:

8600 GTS MSI sckokkerig beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een uurtje gegoogled en op tweakers gekeken. Helaas vind ik op mijn vraag geen antwoord.
Ik heb sinds kort het volgende systeem:

Antec Earthwatts 500
Gigabyte P35-DS3R mobo
Q6600 G0 @ 333*9
Tijdelijk 2x512 mb ram, straks 2x1024 MB
2x Samsung T166 500 Gb Raid 0 en Raid 1

Als videokaart zit hierin een MSI passiefgekoelde 8600GTS, met een silent fan eropgericht als extra koeling.

Ik heb de laatste en voorlaatste nvidia drivers al geprobeerd. Win XP pro SP2 draait op dit systeem.

Het probleem is het volgende: Bij het draaien van 3dmark2k6 is het beeld zeer schokkerig. om de 0.5 seconde verspringt het, vooral als de fps rond 15 a 20 zitten en dan bij omvangrijke 3d ruimtes. Vooral als de deuren van de pod opengaan in de grote hal en de soldaten uitstappen bij proxycon zijn het echt grote sprongen met daarrussen in gewoon 15 fps beeld. Dit ziet er niet erg fraai uit.
Zodra het wat rustiger wordt begint het weer smooth te worden. De 3dmarks score is met 6036 vrij normaal.

Ik heb ook WIC demo geprobeerd en die benchmark gedraaid. Deze gaat gaat nog schokkeriger. Echt zo nu en dan .5 sec stilstaan en daartussen toch vrij soepel beeld a 20 fps. Ik moet nog opnieuw testen maar de laatste 2 keren is de PC vastgelopen op deze benchmark. Bij 3dmark loopt ie oneindig lang zonder crashen door.

Ik heb het vergeleken met een T7300 laptop met 8600mGT kaart met 256 mb geheugen. Deze heeft weliswaar lagere fps, (8-10) maar het beeld is soepel en de beelden volgen elkaar evenredig op. Geen sprongen dus. Dit was voor mij de trigger om te veronderstellen dat er iets loos is.

Ik heb dus al met meerdere drivers getest.
de koeling is op orde.
de voeding is op orde.
Ik heb al met de performance setting van nvidia gespeeld.

Kan het zijn dat de kaart een defect heeft?
kan het zijn dat er een setting fout staat?
Kan het iets anders zijn?

Ik hoop dat iemand hierover iets kan zeggen mogelijk op basis van eigen ervaring met een sergelijke kaart.