Krijg Raid niet geinstaleerd

Pagina: 1
Acties:

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-02 15:09
Hallo,

Ik heb vandaag mijn onderdelen binnengekregen die ik besteld heb en na een 2,5 uur klussen zit alles in elkaar. Ik heb 2 identieke SATAII hardeschijven (500gb) en een GigaByte p35-DS3R.
Hoe dan ook probeer ik nu raid 0 (toch ? 2 hardeschijven die als 1 snelle werken) te "instaleren" maar ik krijg het niet voor elkaar.

In het boekje van het moederbord moet ik in de bios een optie op RAID zetten, en dat heb ik gedaan. Als volgende stap zou er een bericht moeten staan dat ik een bepaalde toetscombinatie moet indrukken (control + I). Dit bericht zie ik echter niet.

Iemand ervaring met dit moederbord en weet hoe ik dit voor elkaar krijg ?.
De harde schijven zitten op de bijde gigabyte aansluitingen (de 2 paarse), en 1 cd-rom drive op een gele.

In de "before you start" lijst staat dat ik een lege diskette moet hebben. Ik heb echter geen diskette station in de kast zitten. Is dit noodzakelijk of werkt het ook zonder diskette ?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

RAID FAQ al gezien?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• BLACKfm
offtopic:
Zal na me volgende antwoord wel me topic worden gesloten... Maar terwijl ik lees zou ik toch graag horen hoe het gaat, ik zal vast niet de enige zijn die het heeft geprobeerd
... Ik zal het gelijk even inkijken.

Edit: This zo te zien geen "how-to" en beantwoord niet mijn vraag, behalve dat het bevestigd dat ik inderdaad een RAID 0 wil instellen.

[ Voor 24% gewijzigd door BLACKfm op 18-10-2007 20:49 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

BLACKfm schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 20:46:
Edit: This zo te zien geen "how-to" en beantwoord niet mijn vraag, behalve dat het bevestigd dat ik inderdaad een RAID 0 wil instellen.
Howto's zijn hier inderdaad niet te vinden. Je hebt nog lang niet alles geprobeerd wat in de FAQ staat, en ook geen linkjes uitgeprobeerd. Iets meer moeite doen, svp :)

[ Voor 23% gewijzigd door gambieter op 18-10-2007 20:58 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• BLACKfm
Ik zie niet in wat het formaat van de hardeschijf en al niet meer voor meerwaarde heeft in zijn reactie, Maar als je toch oude koeien uit de sloot haald, het probleem was opgelost door alles maar te herpartitioneren. En het systeem wat daar behandeld word is hier niet aan de orde.
offtopic:
Edit : Je zag blijkbaar hetzelfde...

Ik heb die f.a.q. doorgelezen, maar nogmaals staat daar voor mij niks van belang in. Informatie over termen enzo maar daar kom ik niet verder mee. Ik zit met het probleem dat ik die melding niet in beeld krijg en vraag naar ervaring van mensen met hetzelfde moederbord en hoe hun het hebben gedaan met raid. Het is een "populair" moederbord en er zullen dus vast mensen hier rondhangen die weten waar het probleem ligt, of mij kunnen vertellen hoe hun het hebben gedaan.

[ Voor 3% gewijzigd door BLACKfm op 18-10-2007 21:04 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

BLACKfm schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 21:02:
Edit : Je zag blijkbaar hetzelfde...[/ot]
offtopic:
Edit: die opmerking ging eruit omdat het aan de mods is om je erop te wijzen
Ik heb die f.a.q. doorgelezen, maar nogmaals staat daar voor mij niks van belang in. Informatie over termen enzo maar daar kom ik niet verder mee. Ik zit met het probleem dat ik die melding niet in beeld krijg en vraag naar ervaring van mensen met hetzelfde moederbord en hoe hun het hebben gedaan met raid. Het is een "populair" moederbord en er zullen dus vast mensen hier rondhangen die weten waar het probleem ligt, of mij kunnen vertellen hoe hun het hebben gedaan.
Search al gebruikt? Dat is namelijk wat ik bedoelde met mijn link naar je vorige topic. Er wordt hier verwacht dat je zelf al veel geprobeerd hebt, en gezocht, en dat je dat laat merken in je topic :)

[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 18-10-2007 21:11 ]

Pagina: 1