WRT54GL installatie probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 674 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Topicstarter
Beste,

Vandaag eindelijk me router gekregen :*) ben nu bezig om het te installeren. Cd erin, stap 1 utp kabel uit de modem, stap 2 , utp kabel van modem naar router, utp kabel die bij router zat in de systeemkast, in port 1, stroom op de router. power is aan, wlan is aan, port1 is aan en internet is aan. Ga naar stap 7 "checking your computer setting, please wait" 1%, 3% 4% 9% 14%.. stopt

In setup wizard MFC Application is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor het ongeak.

U was bezig met een bewerking. Deze gegevens zijn mogelijk verloren gegaan.

Vertel Ms.... etc.

Pc gereboot, alle stappen nogmaals doorlopen, modem 1e helemaal uit niets heeft geholpen.
BTW setup liep wel door toen ik de router had losgekoppeld van de router en in me oude stand gezet maar dan loopt die vast bij 99%

Signature

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Harrie

NederVlaming

Je hebt die setup tool die je erbij krijgt helemaal niet nodig, je kan alles ook via de webinterface instellen. Hoewel het met die cd sommige dingen misschien wat eenvoudiger maakt...

Gewoon aansluiten zoals je had gedaan, zien dat je pc ingesteld is om automatisch een ip adres te krijgen (wat waarschijnlijk al het geval is) en dan met je browser naar http://192.168.1.1 gaan. (Volgens mij is dit het standaard adres van de router)

[ Voor 40% gewijzigd door Harrie op 18-10-2007 20:27 ]

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Topicstarter
Harrie schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 20:26:
Je hebt die setup tool die je erbij krijgt helemaal niet nodig, je kan alles ook via de webinterface instellen. Hoewel het met die cd sommige dingen misschien wat eenvoudiger maakt...

Gewoon aansluiten zoals je had gedaan, zien dat je pc ingesteld is om automatisch een ip adres te krijgen (wat waarschijnlijk al het geval is) en dan met je browser naar http://192.168.1.1 gaan. (Volgens mij is dit het standaard adres van de router)
Kom niet met http://192.168.1.1, krijg geen loginscherm, zag ook op internet dat dat standaard ip van de router moet zijn als je nog niets gewijzigd hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door BMW_M3 op 18-10-2007 21:05 ]

Signature

• Harrie
  • Nu online

Harrie

NederVlaming

BMW_M3 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 20:54:
[...]

Kom niet met http://192.168.1.1, zag ook op internet dat dat standaard ip van de router moet zijn als je nog niets gewijzigd hebt.

En wat doet btw de cisco logo wat oranje eerst is klik je erop begint die wit te knipperen en na een tijdje is die weer op oranje??
Daarmee reboot je de router, dus dat klopt dat hij dan gaat knipperen en na een tijdje weer oranje is. Dat betekent dat de router volledig is opgestart. Staat je pc ingesteld op automatisch IP adres verkrijgen? Dit kan je vinden bij configuratiescherm -> netwerkverbindingen -> lan verbinding -> eigenschappen -> Internet protocol (TCP/IP) eigenschappen.

als dat allemaal in orde is kan je eens ipconfig /renew uitvoeren.

[ Voor 4% gewijzigd door Harrie op 18-10-2007 21:06 ]

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:11
euhm, dat lampje heeft niets te maken met rebooten, dat is iets totaal anders, nl SES wat staat voor Secure Easy setup, wat normaal er voor zorgt dat je router automatisch beveiligd met wpa, dat je pc dat in die tijd nog kan ontvangen en van die dingen. Mijn advies: niet gebruiken, gewoon alles via webconfig doen.

Stap 1: Rebooten, dat bakje! Kijk aan de achterkant van je routertje, daar zie je tussen de WAN-poort en één van de antennes een reset-gaatje. Neem een pen of een ander puntig voorwerp en hou die daar gerust 10secondjes in (terwijl de router gewoon aan staat he, liefst zonder pc's en modem aangesloten).

stap2: los het knopje, kijk je even, er gaat een power lampje flikkeren, en dan gaat wireless aan. Wacht dan nog maar een half minuutje voor zeker te zijn.

stap3: utp van modem in wanpoort steken

stap4: pc aansluiten op één van vier lanpoorten

stap5: configgen door naar http://192.168.1.1 te gaan.

Good luck !

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Topicstarter
HyperBart schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 21:22:
euhm, dat lampje heeft niets te maken met rebooten, dat is iets totaal anders, nl SES wat staat voor Secure Easy setup, wat normaal er voor zorgt dat je router automatisch beveiligd met wpa, dat je pc dat in die tijd nog kan ontvangen en van die dingen. Mijn advies: niet gebruiken, gewoon alles via webconfig doen.

Stap 1: Rebooten, dat bakje! Kijk aan de achterkant van je routertje, daar zie je tussen de WAN-poort en één van de antennes een reset-gaatje. Neem een pen of een ander puntig voorwerp en hou die daar gerust 10secondjes in (terwijl de router gewoon aan staat he, liefst zonder pc's en modem aangesloten).

stap2: los het knopje, kijk je even, er gaat een power lampje flikkeren, en dan gaat wireless aan. Wacht dan nog maar een half minuutje voor zeker te zijn.

Good luck !
Bedankt voor je hulp.
Probleem zat eerst omdat bij lan instellingen de tcp ip niet eens aangevinkt stond :/
Wel onder die van caiway verbinding. Na het aanezetten en te hebben gekeken naar automatisch ip verkrijgen kwam de installatie verder dan 14%

KReeg toen ook netjes 192.168.1.1. als standaard gateway te zien onder ipconfig

maar nu kwam ik het volgende tegen:

Stap 4 van manual settings:

Confirm new setting

A connection to the internet was not detected

1 please make sure the ppoe user name and password are correct
2 please power cycle your dsl modem and try again

En ik wil wel afconfigureren via webconfig. Maar wat is het pass :D admin admin is het niet.

Signature

• Harrie
  • Nu online

Harrie

NederVlaming

HyperBart schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 21:22:

Good luck !
Hmm, inderdaad standaard is die knop voor SES. Alleen bij custom firmwares kan je andere taken aan die knop geven...

Ik denk dat het standaard username admin is, met een blank paswoord? Ik heb mijn manual nu niet bij de hand, maar daar zou het toch in moeten staan?

edit: hmm, het is een blank username met paswoord admin... zie: http://www-nl.linksys.com...ry=true&lid=5918320995B42

[ Voor 31% gewijzigd door Harrie op 18-10-2007 23:04 ]

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-03 15:28
BMW_M3 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 21:48:
[...]

***knip***

maar nu kwam ik het volgende tegen:

Stap 4 van manual settings:

Confirm new setting

A connection to the internet was not detected

1 please make sure the ppoe user name and password are correct
2 please power cycle your dsl modem and try again

En ik wil wel afconfigureren via webconfig. Maar wat is het pass :D admin admin is het niet.
om in te loggen op de router is het normaal standaard admin en admin. Misschien heb je dit al gewijzigd bij de wizard? > zo nee, weer resetten die handel en instellen via 192.168.1.1

Welke internetverbinding heb je, misschien dat we je dan nog kunne helpen met het verder configgen?

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-03 15:28
Harrie schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 22:42:
[...]

Hmm, inderdaad standaard is die knop voor SES. Alleen bij custom firmwares kan je andere taken aan die knop geven...

Ik denk dat het standaard username admin is, met een blank paswoord? Ik heb mijn manual nu niet bij de hand, maar daar zou het toch in moeten staan?

edit: hmm, het is een blank username met paswoord admin...

***knip***
hmm dit is heel apart. Heb gisteren nog een wrt54gl ingesteld bij iemand en daar slikte het apparaat toch echt admin/admin als inloggegevens :S

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:25
lars1980 schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 00:17:
[...]

hmm dit is heel apart. Heb gisteren nog een wrt54gl ingesteld bij iemand en daar slikte het apparaat toch echt admin/admin als inloggegevens :S
Dan had ie em of zelf al anders ingesteld of er stond bv. een alternatieve firmware op. Tomato gebruikt admin/admin als default logib

• BMW_M3
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Topicstarter
Goodmorning tweakers,

Heb gister avond nog in kunnen loggen met blanco username en password admin en kon erop. Had wat problemen met opbouwen van internet. Want heb caiway, dus moest normaal altijd inbellen. Heb nu de PPPoE ingesteld en werkte nog steeds niet. Toen nog even in de webinterface gekeken en automatisch ip stond aan moest uit. En toen werkte die weer. Ik ga vanmiddag weer verder testen met de firmware van linksys en daarna wil ik dd-wrt.v23_generic erop zetten.

Wat ik nog wil weten, als ik web acces router enable en bijvoorbeeld buiten het netwerk wil benaderen.

Hoe benader ik die? Bijvoord heb gekozen voor https://192.168.1.1:8080 waar en hoe geef ik de ip van me router in de adresbalk in?

Signature

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:11
Das vrij simpel, dan moet je gewoon je internet (=wan) ip opzoeken, kan je vinden met

http://whatsmyip.org/ ;-)

Ik doe het altijd via no-ip, met dd-wrt kan je dat automatisch laten updaten in de router zelf.

En dan tik je in een andere locatie dan je thuis, bv op werk, je ip van wan in met :8080 erachter

huppa !
Pagina: 1