Winamp5.5, hoe geen visualisatie starten bij opening file?

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• frankvdberg
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-04 12:34
Beste Tweakers,

Een klein maar iritant probleem...

Bij het gebruiken van winamp heb ik links altijd het zoekvenster met daarnaast mijn playlist. Nu met de nieuwe winamp (5.5) is bijna alles vastgezet (niet meer in verschillende vensters) en zijn er, net zoals elk programma bij vista tabs geplaatst. ;)

Nu is het probleem dat ik uit de zoeklijst een song wil starten zonder dat ik meteen erna de visualisatie te zien krijg. De lijst is dan weer weg..vrij iri.

Ik heb dit wel kunnen oplossen door de visualisatie bovenaan in het infovenster weer te geven.

Maaaar.. als ik ZELF één maal de visualisatie-tab geopend heb..is mijn instelling weer weg en opent hij weer vrolijk na het aanklikken in het zoekvenster de visualisatie. :(

Is er misschien een mogelijkheid (alle instellingen zelf al gehad van winamp) om de visualisatie niet automatisch te starten..iedere keer na het aanklikken van een song..? Ik zou het wel handig vinden... O-)

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
ik heb zelf gewoon weer de "modern" skin gepakt...
wat moet je eigelijk met die nieuwe skin? voor mij voegt het niets toe...
het enige dat me irriteert is dat het scrollen super langzaam gaat in Winamp, ik dacht dat dat bij oudere Winamp versies veel sneller ging. Of ik vergis me gewoon

• frankvdberg
Misanthrope schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 20:15:
ik heb zelf gewoon weer de "modern" skin gepakt...
wat moet je eigelijk met die nieuwe skin? voor mij voegt het niets toe...
het enige dat me irriteert is dat het scrollen super langzaam gaat in Winamp, ik dacht dat dat bij oudere Winamp versies veel sneller ging. Of ik vergis me gewoon
Wat je met de nieuwe skin moet..achja..ik vind het er wel mooi uitzien..en het is voor mij een voordeel als ik video afspeel..dan komt er geen extra venster bij..moet ik allemaal weer terugslepen enzo.. Voor de rest heb ik geen last van langzaam scrollen..werkt bij mij perfect..

• SuX DeLuXe
frankvdberg schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 20:17:
[...]

Wat je met de nieuwe skin moet..achja..ik vind het er wel mooi uitzien..en het is voor mij een voordeel als ik video afspeel..dan komt er geen extra venster bij..moet ik allemaal weer terugslepen enzo.. Voor de rest heb ik geen last van langzaam scrollen..werkt bij mij perfect..
Maar ik heb rond de 6000 nummers in Winamp, als ik dan 1 x scroll schuift het 10 plaatjes naar onder :S tja niet echt handig
Maar van dat scherm probleem weet ik de oplossing iig ook niet, ik heb zelf ook geprobeerd dat weg te krijgen maar lukte niet

• frankvdberg
Misanthrope schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 20:20:
[...]

Maar ik heb rond de 6000 nummers in Winamp, als ik dan 1 x scroll schuift het 10 plaatjes naar onder :S tja niet echt handig
Maar van dat scherm probleem weet ik de oplossing iig ook niet, ik heb zelf ook geprobeerd dat weg te krijgen maar lukte niet
Als het goed is..scrol je net zoveel lijnen als dat je bij je mouse options heb ingesteld. Dus bij 3 lijnen ga je ook 3 files naar beneden.. ik heb hem om 5 staan..vind het snel genoeg gaan..daarnaast kan ik ook zoekfunctie gebruiken..dat is handiger ;) ik heb zelf zoon 2000 instaan..

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:31

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

frankvdberg schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 20:24:
[...]

Als het goed is..scrol je net zoveel lijnen als dat je bij je mouse options heb ingesteld. Dus bij 3 lijnen ga je ook 3 files naar beneden.. ik heb hem om 5 staan..vind het snel genoeg gaan..daarnaast kan ik ook zoekfunctie gebruiken..dat is handiger ;) ik heb zelf zoon 2000 instaan..
Dat was vroeger zo ja, maar in de laatste versie is dat in ieder geval niet meer zo. Ik heb het aantal regels om te scrollen in Windows ook op 5 staan, maar dat nam WinAmp niet over. Gelukkig valt het daar wel in te stellen.

Open de preferences van Winamp. Onder "General preferences" zie je ook de optie "playlist" staan. Kijk dan bij de optie "scroll playlist using page up/down bij ... lines". (op de puntjes een getal invullen)
Ook kun je eventueel "Mousewheel scrolls double the above numer of lines (default)" nog aanvinken. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• frankvdberg
DrivinUCrazy schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 20:32:
[...]

Dat was vroeger zo ja, maar in de laatste versie is dat in ieder geval niet meer zo. Ik heb het aantal regels om te scrollen in Windows ook op 5 staan, maar dat nam WinAmp niet over. Gelukkig valt het daar wel in te stellen.

Open de preferences van Winamp. Onder "General preferences" zie je ook de optie "playlist" staan. Kijk dan bij de optie "scroll playlist using page up/down bij ... lines". (op de puntjes een getal invullen)
Ook kun je eventueel "Mousewheel scrolls double the above numer of lines (default)" nog aanvinken. :)
Heb net ff uitgetest..het klopt dat je dat kunt instellen bij playlist..volgens mij bedoelde misanthrobe de instelling voor media library..maargoed..het ging om de visualisatie _/-\o_

• SuX DeLuXe
DrivinUCrazy schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 20:32:
[...]

klopt had het zelf ook al gevonden net...
heb het op 5 gezet per scroll ipv 1...scrollt een stuk sneller en dus voor mij overzichtelijker
Pagina: 1