Moederbord (MSI K9mm-v) wilt niet opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 773 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:37
Ik heb een lowbduget systeem samengesteld. Hip, dacht ik. Niet dus.

mobo: K9mm-V
HD: western digital 80GB (pata)
geheugen: 2x 512MB Kingston KVR667D2N5
CPU: AMD ATHLON 64 3800+ (AM2 socket)
VGA + SOUND: onboard
voeding: 420 Watt

Echter mijn moederbord, K9mm-V, werkt niet. Ik krijg, als ik alles heb aangesloten, totaal geen beeld (zowel op mijn TFT als op mijn CRT geen enkel beeld). Het enige wat ik te horen krijg is een BEEP van 1 seconden, waarna het 2 of 3 seconden rustig is, waarna ik weer een BEEP hoor van 1 seconden, dit gaat zo oneindig door.

Wat heb ik al gedaan?
- Bios doormiddel van batterij én jumper reset --> Geen resultaat

- Het geheugen is gewoon compatibel met het moederbord (staat op de MSI site, serie nummer van geheugen komt exact overeen). Het geheugen in bank 1 of 2 plaatsen heeft ook geen enkel nut.

- Ook de processor, die ik erbij heb besteld, Athlon 64 3800+, socket Am2, is compitabel met het moederbord (ook dit staat bevestigd op de MSI site).

- Aan de voeding ligt het ook niet, zowel een ATX 24 pins (450watt, thermaltake pure power) als een ATX 20 pins (450Watt, zalman voeding) geprobeerd. Geen enkel resultaat.

- Losse AGP 8x grafische kaart geprobeerd, helaas geen resultaat.

- "kaal" laten opstarten, zonder HD of CD-ROM speler, helaas ook geen resultaat.

heeft iemand nog een idee wat ik zou kunnen doen? Ik ben radeloos.... |:(

Hoi

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Je bedoelt zeker de K9VGM-V (heb ik zelf ook, vandaar).
Ding heeft een Award BIOS, dus even hier kijken.

Kan vooral alleen vinden dat het óf een RAM probleem is óf een video probleem. Heb je tijdens het installeren van het RAM de latjes er goed ingedrukt zodat de klemmen in de inkepingen vallen?

[ Voor 63% gewijzigd door Bitage op 18-10-2007 21:26 ]

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Klinkt als kaduk mobo of RAM; zie anders BiosCentral.com voor de betekenis van de Award beep codes ...

PS: Never mind, Bitage noemt dezelfde link, me 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door SKiLLa op 18-10-2007 21:30 ]

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• roelieboelie
@Bitage en SKiLLa : het is echt een K9mm-V, alhoewel ze volgens mij bijna hetzelfde zijn. Het verschil zit hem erin dat ik de AGP versie heb en jij de PCI Express versie. Bij mij zit er een Phoenix Bios op (als ik de handleiding moet geloven). En daarvan kan ik MIJN beep code niet vinden.

Hopeloos dit.... 8)7

Hoi

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Reseat je cpu, haal je mem eruit en druk er nu eens maar 1 reepje in.
Lijkt op cpu/mem error. 1 lange beep kent men niet bij Phoenix biossen.

• Xyzar_
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09-2014
Zoals altijd: alles loskoppelen wat je loskoppen kan (oftewel, alles behalve je processor) en kijken wat hij dan doet. Mocht hij dan nog steeds niet POSTen, dan is ofwel je mobo of je proc dood. je zou dan nog ff een andere proc kunnen proberen. (als je koelspul bij de hand hebt :P )
Even op bioscentral gekeken en wat je beschrijft lijkt op een geheugen fout, probeer het ook eens met een ander reepje geheugen (een getest reepje)

En even uitzoeken wat die bios-piepjes zijn, want piepjes zijn nooit goed :)

• av017
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-01-2024
ik denk ook dat het een ram fout is, ram's kunnen ook kapot zijn ipv nie compatibel

• roelieboelie
Goed....het is blijkbaar inderdaad een geheugen probleem, moet je eens kijken wat ik heb ontdekt aan de onderkant van mijn moederbord:

Afbeeldingslocatie: http://roel.linkkabel.nl/DSC01985.JPG

Daarom doet die het dus niet, een los koperspoortje. Watlekker los wappert en waarschijnlijk ook mijn ijzeren computer kast geeft geraakt (dus kortsluiting?) Is dat even balen.

Werkt mijn geheugen en proc nog? Ik heb geen mogelijkheid om dat te testen. 8)7

Hoi

Pagina: 1