Toon posts:

[2003] DNS error tijdens standaard configuratie dcpromo*

Pagina: 1
Acties:
  • 509 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een windows server 2003 draaien en nou was ik bezig met de standaar configuratie van de server en nou krijg ik deze foutmelding tijdens het instellen van de DNS en Active directory: This operaition failed because: Failed to set the computers DNS computer name base to host.wwdesign.nl
" Access is denied."

en daaronder een venster waarin ik een gebruikersnaam en wachtwoord en domeinnaam in moet vullen maar ik heb het gewonen administrator wachtwoord geprobeerd maar die pakt hij niet weet iemand wat ik nu moet doen??

alvast bedankt

Verwijderd

Heb je überhaupt wel een DNS/AD-server draaien?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2007 18:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
hij is bezig met het installeren en configureren van de DNS server en daarion krijg ik deze fout

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Krijg je deze fout op een nieuwe dc in een nieuw forest/domein? Of probeer je er eentje toe te voegen aan een domein?
Bij het tweede: ben je wel lid van Enterprise Admins (er even vanuitgaande dat je forest config changes doorvoert).
Wat kom je verder in de dcpromo-log tegen, en wat heb je daar al aan gedaan en over gevonden met de GoT zoekmachine of bijvoorbeeld Google?

Ik zet nog even je OS in de titel, per Windows Servers en Server-Software - Policy

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
het gaat om een nieuwe dc in een nieuw forest en nieuw domein.
ik heb kwa users nog niks kunnen doen omdat hij bezig is met de active directory te installeren en daar doet hij automatische DNS tussendoor/achteraan.
dcpromo log kan ik dus ook niet oproepen. krijg dan de melding active directory wizard is already running.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2007 20:09 ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als je dan de wizard canceled, dan zou die file niet meer in gebruik moeten zijn?

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
heb ik net gedaan en heb nu opnieuw dc promo gestart om te kijken ofdat hij hem op deze manier wel pakt maar dat doet hij ook niet helaas.
hoe kom ik op de makkelijkste manier in de dcpromo log file??

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 20:17:
heb ik net gedaan en heb nu opnieuw dc promo gestart om te kijken ofdat hij hem op deze manier wel pakt maar dat doet hij ook niet helaas.
hoe kom ik op de makkelijkste manier in de dcpromo log file??
Door 'm in notepad te openen bijvoorbeeld :?

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
heb hem geopend en bij de error vind ik dit:
setting the computers DNS copmuter name root to host.wwdesign.nl
netpsetdnscomputernameasrequired to host.wwdesign.nl failed with 5 error - failed to set the computer dns computer name base to host.wwdesign.nl (5)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 20:29:
heb hem geopend en bij de error vind ik dit:
setting the computers DNS copmuter name root to host.wwdesign.nl
netpsetdnscomputernameasrequired to host.wwdesign.nl failed with 5 error - failed to set the computer dns computer name base to host.wwdesign.nl (5)
ja acces denied idd. Is dit een kale installatie?

De server staat ook in een workgroup en hangt niet in een ander domain?

Verwijderd

Topicstarter
hij staat idd in een workgroup en niet in een domain.
wat bedoel je met een kale installatie?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:17:
hij staat idd in een workgroup en niet in een domain.
wat bedoel je met een kale installatie?
Kaal als in, helemaal nieuw en standaard.

google weet het ook niet?

• luc
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

luc

Heeft je server verbinding met internet? Volgens mij wordt er geprobeerd records te registereren in de DNS servers van wwdesign.nl...

Dus zorg eens dat er geen verbinding met internet meer is en probeer 's opnieuw? Of verander je domeinnaam naar iets wat niet op internet bestaat (wwdesign.local b.v.).

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
luc schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 16:09:
Heeft je server verbinding met internet? Volgens mij wordt er geprobeerd records te registereren in de DNS servers van wwdesign.nl...

Dus zorg eens dat er geen verbinding met internet meer is en probeer 's opnieuw? Of verander je domeinnaam naar iets wat niet op internet bestaat (wwdesign.local b.v.).
Daar krijg je gewoon meldingen over bij de installatie van AD, als dit het is betekent dat topicstarter een aantal warnings heeft genegeerd ;)

Mijn spoorwegfotografie

Pagina: 1