Toon posts:

Kleuren probleem met Samsung Syncmaster 226WB

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik had een behoorlijk afwijkend kleuren probleem bij mijn pas gekochte TFT scherm. Ik ben net terug geweest naar de winkel waar ik hem gekocht heb en we hebben daar van alles geprobeerd. Na het resetten van de monitor wat overgens alleen via een vga kabel kon? waren de kleuren wel een stuk beter, maar omdat ze daar geen photoshop (programma waar ik veel mee werk) hadden kon ik het alsnog niet uitgebreid testen. Nu ben ik weer thuis en lijkt echter het probleem nog steeds niet opgelost te zijn. Als ik bijvoorbeeld een screenshot van een website maak en deze naar photoshop inporteer worden de kleuren in photoshop ineens heel anders weergegeven, als ik een jpg afbeelding in een map heb staan zien de kleuren van de thumbnail er wel goed uit maar zodra ik hem open om te bekijken in windows fotogallery bijvoorbeeld wordt het blauw meer paars. Het verloop van de gradient laag is ook niet om te zeggen mooi vloeiend.. Ik heb dit gezeur alleen als ik via DVI draai, via VGA heb ik het niet maar is de kwaliteit weer een stuk minder vind ik. Ik heb overgens okal een nieuwe DVI kabel gebrobeerd, en alle drivers geupdate. Mijn videokaart: Ati radeon 9700pro

Ik hoop dat iemand me kan helpen zodat ik weer snel verder kan met mijn werk.

Met vriendelijke groet,

Nicky

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Juiste profiel van je scherm geinstalleerd? Kijk eens op de site van een up2date kleurenprofiel.

Overigens: groeten hoeft niet :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuus. :)

Ik heb een test gedaan met een layout van mij in .jpg Als ik deze online gooi en bekijke in IE of FF dan is hij zoals hij hoort kwa kleuren. Als ik hem gewoon in windows bekijke is hij een hele andere kleur zoals hij dus niet hoort. Overgens heb ik al veel verschillende color programmatjes geprobeerd en nieuwe drivers geinstalleerd. De gradients die ik bekijk bevatten ook veel strepen en lopen niet mooi vloeiend.

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:58
Kleurechtheid van een TN scherm is natuurlijk altijd lager... Dat wist je van te voren.

Echter, als iets er in IE anders uitziet als in PhotoShop zelf, of in explorer.exe, dan ligt dat niet aan jouw scherm maar aan je pc.

• rsmits
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 14:49
Draai je toevallig vista? Ik heb zelf een soort gelijk probleem; kleuren worden sephia achtig als ik een afbeelding bekijk met de windows preview of photoshop. Openen met Paint.net geeft echter wel normale kleuren. Herken je dat?

Verwijderd

Topicstarter
@rsmits
Als ik een .jpg in paint open is hij idd wel normaal. Ik draai idd vista.. Weetje misschien ook hoe ik dit goed kan krijgen?

Maar net als een gradient die je niet vloeiend ziet lopen is dat normaal bij een nt paneel?

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:53

Nutral

gamer/hardware freak

ja, dat heb ik ook wel eens, komt als je een color profile hebt voor windows en dan word hij nogeens toegepast in photoshop zelf, dus dan krijg je een dubbele colourprofile, ik zet gewoon alleen de colorprofile in vista aan en in photoshop gebruik ik de standaard.

Verwijderd

Topicstarter
@yasinhm, Maar daar mee los je niks op in windows zelf lijkt me?

Maar dit komt allemaal door het gebruik van DVI? want via vga heb ik er geen last van, maar zoals ik zeg minder scherp beeld. Misschien toch maar eens praten met de chefv an de winkel waar ik hem gekocht heb en kijken of ik misschien deze maar in kan ruilen tegen een ander beeldscherm?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2007 20:05 ]

• Shikaka
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:14
Ik had precies het zelfde probleem met een 205bw... bij mij was het probleem juist de drivers en color profiles... die er afgegooit en het werkte weer normaal

misschien zelfde probleem

Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka

Verwijderd

Topicstarter
@shikaka
Ik heb alle drivers en color profiles er afgegooit maar geen veranderingen. :(

• rsmits
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 14:49
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 19:22:
@rsmits
Als ik een .jpg in paint open is hij idd wel normaal. Ik draai idd vista.. Weetje misschien ook hoe ik dit goed kan krijgen?

Maar net als een gradient die je niet vloeiend ziet lopen is dat normaal bij een nt paneel?
Nee, ik weet niet hoe en wat, maar ik lees hier ook wat ideeën mee

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga morgen weer met de shop bellen en het bespreken wat tot een ander scherm gaat leiden denk ik. Ik vind het namelijk heel raar dat het scherm aangegeven wordt als Windows vista certified maar dit eigenlijk niet is? Want als ik in Vista een foto laat weergeven in de standaard viewer en die naast de zelfde foto die ik open in paint zet is het verschil enorm. Ik zal jullie op de hoogte houden van de verdere procedure.

• wols
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10-2024
ik zou zeker dit eens lezen.

http://www.behardware.com...s-series-the-verdict.html

hierin staat dat er 3 soorten panelen voor de 226bw gebruikt worden. Het ene al beter als het andere. Het Samsung paneel blijkt het beter te zijn, maar mocht je het zogenaamd A paneel hebben (AU Optronics panel) dan heeft deze site ook een profile aangemaakt dat je kan downloaden op pagina 3. Dit zouden de kleuren aanzienlijk moeten verbeteren.

http://www.behardware.com...s-series-the-verdict.html

Verwijderd

Topicstarter
@wols,
bedankt.. Het heeft zeker in grote maten geholpen, overal in windows zijn de kleuren nu gelijk.
Ik zal dan dus wel het A-paneel hebben. vandaar dat de gradient laag misschien ook niet mooi in één verloop weergegeven wordt.

Bedankt.

• Flexmaster
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-04 13:13
Ik beschik zelf ook over zo'n paneel. De nieuwere generatie panelen kan je neit uit lezen welk paneel het is.. Probeer zelf uit te zoeken wat het best bij jou kleureigenschappen past.
Pagina: 1