Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

FCKeditor in een CMS systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig een cms systeem te ontwikkelen met ondersteuning voor FCKeditor 2.4.3.

Het systeem controleert bij iedere pagina aanroep of de beheerder langer dan een vooraf ingestelde tijd inactief is. Hij maakt daarbij gebruik van Mysql. Is dat zo dan wordt hij uitgelogd zo niet wordt in de tabel de nieuwe tijd datum opgeslagen.

Omdat fckeditor apart wordt ingesloten lukt het mij niet ervoor te zorgen dat de beheerder tijdens het wijzigen van content ingelogd blijft. Er is immers geen interactie met de mysql tabel.

Hoe kan ik dit oplossen ik heb al gezocht naar oplossingen maar niks bruikbaars gevonden. Het zou fijn zijn dat om de zoveel tijd toch de tijd datum opgeslagen wordt in de mysql tabel.

• vorlox
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-02-2022

vorlox

I cna ytpe 300 wrods pre miute

Je zou met een klein stukje javascript en ajax elke x seconden even een soort PING naar de database kunnen gooien.

• rsmits
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:02
Volgens mij kan je dat doen door een javascript timertje mee laten lopen vanaf de laatste bewerking en de timer resetten op iedere toetsaanslag (en natuurlijk bij het laden van iedere pagina/post)

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:23

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

rsmits schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 18:45:
Volgens mij kan je dat doen door een javascript timertje mee laten lopen vanaf de laatste bewerking en de timer resetten op iedere toetsaanslag (en natuurlijk bij het laden van iedere pagina/post)
Dit heb ik inderdaad ook gedaan met een project. Daar werd na 15 minuten inactiviteit de pagina gelocked, door er een semitransparant image overheen te gooien, en een login scherm. Bij een login (via AJAX), werd het lock-laagje er gewoon afgehaald, zodat er ook geen content verloren ging.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:20

voodooless

Sound is no voodoo!

Het eerste ding dat ik al vreemd vind: waarom heb je mysql nodig om bij te houden of een sessie nog alive is? Vrijwel iedere omgeving heeft hier toch gewoon zijn eigen fasiliteiten voor?

@MueR: zolang je niet echt een logout doet heeft zo'n laagje natuurlijk geen enkel nut, dat kun je namelijk heel simpel zelf weg halen door een simpele javascript in de locationbar te tikken ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:23

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

voodooless schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 12:50:
Het eerste ding dat ik al vreemd vind: waarom heb je mysql nodig om bij te houden of een sessie nog alive is? Vrijwel iedere omgeving heeft hier toch gewoon zijn eigen fasiliteiten voor?

@MueR: zolang je niet echt een logout doet heeft zo'n laagje natuurlijk geen enkel nut, dat kun je namelijk heel simpel zelf weg halen door een simpele javascript in de locationbar te tikken ;)
/laat
Een logout werd inderdaad ook gedaan, via AJAX.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
kijk eens naar de javascript API van FCKeditor! Dit in combinatie met een ajax requestje zal je probleem wel oplossen! http://wiki.fckeditor.net/Developer%27s_Guide/Javascript_API

Ben het wel eens met voodooless trouwens... er zijn betere manieren om dit aan te pakken

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor techniek zouden jullie dan gebruiken die ook veilig is? Ik wil wel weten wanneer de gebruiker voor het laatst is ingelogd.

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 18:19
als je sessie een bepaalde levensduur heeft, merk je dus wanneer deze er niet meer is.
als de sessie er nog wel is dan is de gebruiker nog binnen de tijd actief geweest.

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Verwijderd

Op het moment dat de editor wordt gestart aan je session manager doorgeven dat 'ie niet na x minuten moet kappen, en een 'FCKeditor in progress' cookie bij de client planten (je mag zelf verzinnen hoe die cookie eruit moet komen te zien). Wanneer die editor z'n result post kun je a.d.h.v. die cookie bepalen of 'ie van het juiste adres komt, of 'ie binnen een evt. timeout valt, en kun je de normale session management routines weer aanzetten.
Pagina: 1